Informace o kvalifikační práci SOCIÁLNÍ PRÁCE V AZYLOVÉM DOMĚ PREVENTIVNĚ-VZDĚLÁVACÍ PROJEKT PRO DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO A ŠKOLNÍHO VĚKU ZE SOCIÁLNĚ SLABŠÍCH RODIN
"ZAČNI SE ROZVÍJET!"
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Sociální práce v azylovém domě
Hlavní téma v angličtině
Social Work in the Asylum House
Název dle studenta
SOCIÁLNÍ PRÁCE V AZYLOVÉM DOMĚ PREVENTIVNĚ-VZDĚLÁVACÍ PROJEKT PRO DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO A ŠKOLNÍHO VĚKU ZE SOCIÁLNĚ SLABŠÍCH RODIN
"ZAČNI SE ROZVÍJET!"
Název dle studenta v angličtině
SOCIAL WORK IN A SHELTER HOUSE PREVENTIVE-EDUCATIONAL PROJECT FOR PRESCHOOL AND SCHOOL-AGE CHILDREN FROM SOCIALLY DISADVANTAGED FAMILIES
"START DEVELOPING!"
Tento bakalářský projekt se zaměřuje na děti předškolního a školního věku z Azylového domu a ze sociálně slabších rodin v Žamberku a okolních obcích, s cílem zkvalitnit aktivity neformálního vzdělávání a přispět k smysluplnému trávení volného času, a tím předcházet rizikovému chování. Výstupy projektu zahrnují analýzu potřeb dětí, inovované aktivity a programy, průběžné zprávy o pokroku a výsledky projektu. Projekt by měl přinést pozitivní dopad na životy dětí v této oblast.
Anotace v angličtině
This bachelor's project focuses on preschool and school-age children from the Asylum House and from socially vulnerable families in Žamberk and the surrounding municipalities, with the aim of improving the quality of non-formal education activities and contributing to meaningful leisure time, thereby preventing risky behaviour. Project outputs include an analysis of children's needs, innovative activities and programmes, interim progress reports and project results. The project is expected to have a positive impact on the lives of children in the area.
Klíčová slova
děti, volný čas, azylový dům, sociální práce, sociálně slabší rodina, prevence, rizikové chování
Tento bakalářský projekt se zaměřuje na děti předškolního a školního věku z Azylového domu a ze sociálně slabších rodin v Žamberku a okolních obcích, s cílem zkvalitnit aktivity neformálního vzdělávání a přispět k smysluplnému trávení volného času, a tím předcházet rizikovému chování. Výstupy projektu zahrnují analýzu potřeb dětí, inovované aktivity a programy, průběžné zprávy o pokroku a výsledky projektu. Projekt by měl přinést pozitivní dopad na životy dětí v této oblast.
Anotace v angličtině
This bachelor's project focuses on preschool and school-age children from the Asylum House and from socially vulnerable families in Žamberk and the surrounding municipalities, with the aim of improving the quality of non-formal education activities and contributing to meaningful leisure time, thereby preventing risky behaviour. Project outputs include an analysis of children's needs, innovative activities and programmes, interim progress reports and project results. The project is expected to have a positive impact on the lives of children in the area.
Klíčová slova
děti, volný čas, azylový dům, sociální práce, sociálně slabší rodina, prevence, rizikové chování
Cílem bakalářské práce bude vypracovat návrh projektu zaměřený na možnosti pomoci osobám v obtížných životních situacích v azylovém domě.
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce. Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci. Nejpozději do ukončení výuky v zimním semestru (obvykle na konci prosince) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text všech kapitol na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Pokud je potřeba, nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje název práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce. Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude vypracovat návrh projektu zaměřený na možnosti pomoci osobám v obtížných životních situacích v azylovém domě.
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce. Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci. Nejpozději do ukončení výuky v zimním semestru (obvykle na konci prosince) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text všech kapitol na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Pokud je potřeba, nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje název práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce. Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie, Ladislav CSÉMY a Jakub MAREK. Homelessness among young people in Prague: a narrative analysis of developmental trajectories. Prague: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2517-1.
MATOUŠEK, Michal. Ode dna. Praha: Nakladatelství Petr Štengl, 2015. ISBN 978-80-87563-29-8.
NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Azylové domy pro matky s dětmi. In Matoušek, O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první vydání. Praha: Portál, 2013. s. 428 - 430. Sociální práce (1). ISBN 978-80-262-0366-7.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie, Ladislav CSÉMY a Jakub MAREK. Homelessness among young people in Prague: a narrative analysis of developmental trajectories. Prague: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2517-1.
MATOUŠEK, Michal. Ode dna. Praha: Nakladatelství Petr Štengl, 2015. ISBN 978-80-87563-29-8.
NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Azylové domy pro matky s dětmi. In Matoušek, O. a kol. Encyklopedie sociální práce. první vydání. Praha: Portál, 2013. s. 428 - 430. Sociální práce (1). ISBN 978-80-262-0366-7.