Cílem této práce je popsat znaky kultury v konkrétní výrobní organizaci pomocí identifikace jejich prvků a zjistit ztotožnění zaměstnanců s vizemi a cíli organizace.
Dílčím cílem práce je nalézt odpovědi na otázky, zdali nese společnost znaky silné podnikové kultury, má-li společnost definované strategické cíle, zaměstnanci je znají, a zdali organizace vykazuje znaky zdravé kultury.
Výzkum v organizaci byl proveden pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Tato práce poskytuje základní pohled na současný stav kultury organizace a může vést k návrhu žádoucích změn.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to describe the cultural characteristics of a specific manufacturing organization by identifying their elements and to determine the identification of employees with the organization's vision and goals.
The partial objective of this work is to find answers to questions such as whether the company carries the characteristics of a strong corporate culture, whether it has defined strategic goals, whether employees know them, and whether the organization exhibits signs of a healthy culture.
Research in the organization was conducted using qualitative and quantitative research methods. This work provides a basic view of the current state of the organization's culture and may lead to a proposal for desirable changes.
Klíčová slova
Firemní kultura, typologie firemní kultury, síla organizační kultury, analýza firemní kultury, firemní komunikace, vize a cíle.
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, typology of corporate culture, strength of organizational culture, analysis of corporate culture, corporate communication, vision and goals.
Rozsah průvodní práce
98 s. (135 373 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je popsat znaky kultury v konkrétní výrobní organizaci pomocí identifikace jejich prvků a zjistit ztotožnění zaměstnanců s vizemi a cíli organizace.
Dílčím cílem práce je nalézt odpovědi na otázky, zdali nese společnost znaky silné podnikové kultury, má-li společnost definované strategické cíle, zaměstnanci je znají, a zdali organizace vykazuje znaky zdravé kultury.
Výzkum v organizaci byl proveden pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Tato práce poskytuje základní pohled na současný stav kultury organizace a může vést k návrhu žádoucích změn.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to describe the cultural characteristics of a specific manufacturing organization by identifying their elements and to determine the identification of employees with the organization's vision and goals.
The partial objective of this work is to find answers to questions such as whether the company carries the characteristics of a strong corporate culture, whether it has defined strategic goals, whether employees know them, and whether the organization exhibits signs of a healthy culture.
Research in the organization was conducted using qualitative and quantitative research methods. This work provides a basic view of the current state of the organization's culture and may lead to a proposal for desirable changes.
Klíčová slova
Firemní kultura, typologie firemní kultury, síla organizační kultury, analýza firemní kultury, firemní komunikace, vize a cíle.
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, typology of corporate culture, strength of organizational culture, analysis of corporate culture, corporate communication, vision and goals.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Popsat znaky kultury v konkrétní výrobní organizaci pomocí identifikace jejich prvků a zjistit ztotožnění zaměstnanců s vizemi a cíli organizace.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Firemní kultura je charakteristickým znakem každé organizace ovlivňující způsob jednání a chování členů. Je zdrojem jejich spokojenosti, či nespokojenosti, a tím ovlivňuje pracovní výkon a výsledný úspěch společnosti jako celku. Z pohledu andragogiky lze firemní kulturu identifikovat v celém životním cyklu zaměstnance, a to již v interakci s personálním útvarem v rámci náboru, či přijímacího řízení, v adaptačním procesu zaměstnance a následné péči o něj, potažmo jejich profesním nebo osobním rozvoji.
Úkolem práce je zjistit, zdali se zaměstnanci ztotožňují s vizemi a cíli konkrétní organizace a jaké o nich mají povědomí, což je jeden z ukazatelů síly organizační kultury. Dále je nutné v rámci práce následující:
Popsat složky firemní kultury, jako jsou postoje, normy, zvyky, ceremoniály, rituály, hrdinové, architektura vybavení.
Identifikovat analýzou dokumentů deklarované vize a cíle společnosti.
Zjistit informovanost a ztotožnění zaměstnanců s těmito vizemi a cíli.
Návrh postupu řešení (metoda, včetně kroků postupu/metody):
Určení výzkumné otázky – co budu zkoumat
Výběr případu, určení metod sběru a analýzy dat – explorativní případová studie
Příprava sběru dat – výběr organizace a příprava způsobu zpracování dat
Sběr dat – sběr dat a jejich zpracování
Analýza a interpretace dat – z dat získat odpověď na výzkumnou otázku
Příprava zprávy – shrnutí získaných výsledků
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Popsat znaky kultury v konkrétní výrobní organizaci pomocí identifikace jejich prvků a zjistit ztotožnění zaměstnanců s vizemi a cíli organizace.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Firemní kultura je charakteristickým znakem každé organizace ovlivňující způsob jednání a chování členů. Je zdrojem jejich spokojenosti, či nespokojenosti, a tím ovlivňuje pracovní výkon a výsledný úspěch společnosti jako celku. Z pohledu andragogiky lze firemní kulturu identifikovat v celém životním cyklu zaměstnance, a to již v interakci s personálním útvarem v rámci náboru, či přijímacího řízení, v adaptačním procesu zaměstnance a následné péči o něj, potažmo jejich profesním nebo osobním rozvoji.
Úkolem práce je zjistit, zdali se zaměstnanci ztotožňují s vizemi a cíli konkrétní organizace a jaké o nich mají povědomí, což je jeden z ukazatelů síly organizační kultury. Dále je nutné v rámci práce následující:
Popsat složky firemní kultury, jako jsou postoje, normy, zvyky, ceremoniály, rituály, hrdinové, architektura vybavení.
Identifikovat analýzou dokumentů deklarované vize a cíle společnosti.
Zjistit informovanost a ztotožnění zaměstnanců s těmito vizemi a cíli.
Návrh postupu řešení (metoda, včetně kroků postupu/metody):
Určení výzkumné otázky – co budu zkoumat
Výběr případu, určení metod sběru a analýzy dat – explorativní případová studie
Příprava sběru dat – výběr organizace a příprava způsobu zpracování dat
Sběr dat – sběr dat a jejich zpracování
Analýza a interpretace dat – z dat získat odpověď na výzkumnou otázku
Příprava zprávy – shrnutí získaných výsledků
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a TAYLOR Stephen, Řízení lidských zdrojů, 13. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2015
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003.
HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace. 2. vyd. Praha: LINDE, 2005.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
URBAN, Jan, Firemní Kultura a identita, 1. vyd. Praha: Ústav práva a právní vědy, o.p.s. European Business School SE, 2014.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2009.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a TAYLOR Stephen, Řízení lidských zdrojů, 13. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2015
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003.
HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace. 2. vyd. Praha: LINDE, 2005.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
URBAN, Jan, Firemní Kultura a identita, 1. vyd. Praha: Ústav práva a právní vědy, o.p.s. European Business School SE, 2014.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2009.