Bakalářská práce je zaměřená na rozvojové indikátory Spojených arabských emirátů. Popisuje historický vývoj federace a řeší rozvojové indikátory, které země vykazuje. Tyto indikátory (jako například vzdělání, HDI, nezaměstnanost, inflace a HDP) podrobněji rozebírá a vzájemně porovnává. Tímto můžeme získat zajímavý kontrast mezi ekonomickou a sociální vyspělostí nejen celé země, ale i jednotlivých emirátů. Cílem práce je podat ucelený obraz o Spojených arabských emirátech počínaje historií, identifikovat jejich silné a slabé stránky, hrozby, příležitosti, až po možné cesty budoucího vývoje federace, která dnes patří mezi ekonomicky nejvyspělejší státy světa.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the development indicators of the United Arab Emirates. It describes the historical development of the federation and addresses the development indicators that the countries show. It elaborates and compares these indicators (such as education, HDI, unemployment, inflation, and GDP) in more detail. In this way, we can obtain an interesting contrast between the economic and social development not only of the entire country, but also of individual emirates. The aim of the work is to present a comprehensive picture of the United Arab Emirates, starting with history, identifying its strengths and weaknesses, threats, opportunities, and ending with a possible path of future development of the federation, which today is among the most economically developed states in the world.
Klíčová slova
Spojené arabské emiráty, ropa, rozvojové indikátory, SWOT, scénáře
Klíčová slova v angličtině
United Arab Emirates, oil, development indicators, SWOT, scenarios
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na rozvojové indikátory Spojených arabských emirátů. Popisuje historický vývoj federace a řeší rozvojové indikátory, které země vykazuje. Tyto indikátory (jako například vzdělání, HDI, nezaměstnanost, inflace a HDP) podrobněji rozebírá a vzájemně porovnává. Tímto můžeme získat zajímavý kontrast mezi ekonomickou a sociální vyspělostí nejen celé země, ale i jednotlivých emirátů. Cílem práce je podat ucelený obraz o Spojených arabských emirátech počínaje historií, identifikovat jejich silné a slabé stránky, hrozby, příležitosti, až po možné cesty budoucího vývoje federace, která dnes patří mezi ekonomicky nejvyspělejší státy světa.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the development indicators of the United Arab Emirates. It describes the historical development of the federation and addresses the development indicators that the countries show. It elaborates and compares these indicators (such as education, HDI, unemployment, inflation, and GDP) in more detail. In this way, we can obtain an interesting contrast between the economic and social development not only of the entire country, but also of individual emirates. The aim of the work is to present a comprehensive picture of the United Arab Emirates, starting with history, identifying its strengths and weaknesses, threats, opportunities, and ending with a possible path of future development of the federation, which today is among the most economically developed states in the world.
Klíčová slova
Spojené arabské emiráty, ropa, rozvojové indikátory, SWOT, scénáře
Klíčová slova v angličtině
United Arab Emirates, oil, development indicators, SWOT, scenarios
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je zaměřená na rozvojové indikátory Spojených arabských emirátů. Popisuje historický vývoj federace a řeší rozvojové indikátory, které země vykazuje. Podrobněji tyto indikátory (jako například vzdělání, HDI, nezaměstnanost, inflace a HDP) analyzuje a vzájemně porovnává. Podle výsledků můžeme zjistit, zda existuje korelace mezi ekonomickou a sociální vyspělostí jak celé země, tak i jednotlivých emirátů. Cílem práce je podat ucelený obraz o Spojených arabských emirátech počínaje historií, až po možný budoucí vývoj federace, která dnes patří mezi ekonomicky nejvyspělejší státy světa.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je zaměřená na rozvojové indikátory Spojených arabských emirátů. Popisuje historický vývoj federace a řeší rozvojové indikátory, které země vykazuje. Podrobněji tyto indikátory (jako například vzdělání, HDI, nezaměstnanost, inflace a HDP) analyzuje a vzájemně porovnává. Podle výsledků můžeme zjistit, zda existuje korelace mezi ekonomickou a sociální vyspělostí jak celé země, tak i jednotlivých emirátů. Cílem práce je podat ucelený obraz o Spojených arabských emirátech počínaje historií, až po možný budoucí vývoj federace, která dnes patří mezi ekonomicky nejvyspělejší státy světa.
Seznam doporučené literatury
AL ABED, Ibrahim, 2001. United Arab Emirates: A New Perspective. London: Trident Pres. ISBN 978-1900724470.
BLANKE, Gordon, 2018. The United Arab Emirates. Yearbook of Islamic and Middle Eastern Law [online]. 20, 262-278 [cit. 2022-05-06]. ISSN 13842935.
Country/Territory Report - United Arab Emirates, 2021. United Arab Emirates Country Monitor [online]. 1-51 [cit. 2022-05-01].
GOMBÁR, Eduard. Moderní dějiny islámských zemí. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-599-x.
Human Development Reports: United Arab Emirates [online]. [cit. 2022-05-09]. Dostupné z: https://hdr.undp.org/en/countries/profiles/ARE#
KOURGIOTIS, Panos, 2020. ‘Moderate Islam’ Made in the United Arab Emirates: Public Diplomacy and the Politics of Containment. Religions [online]. 11(1), 1-17 [cit. 2022-05-01]. ISSN 20771444. Dostupné z: doi:10.3390/rel11010043
MURRAY, Melissa, Mayowa OLUSOLA a Eddie CHIU, 2021. Franchising in the United Arab Emirate. Franchise Law Journal[online]. 41(1), 89-102 [cit. 2022-05-01]. ISSN 87567962.
RANKIN, Erin Miller a Samantha Lord HILL, 2020. United Arab Emirates. Construction Law International [online]. 15(4), 6-9 [cit. 2022-05-01]. ISSN 18191371.
SHAHIN, S. M., A. JALEEL a Alyafei MAM, 2021. The Essential Oil-Bearing Plants in the United Arab Emirates (UAE): An Overview. Molecules (Basel, Switzerland) [online]. 26(21) [cit. 2022-05-01]. ISSN 14203049. Dostupné z: doi:10.3390/molecules26216486
The United Arab Emirates' Government portal [online]. [cit. 2022-05-06]. Dostupné z: https://u.ae/en#/
The World Bank [online]. [cit. 2022-05-06]. Dostupné z: https://data.worldbank.org/country/united-arab-emirates
Seznam doporučené literatury
AL ABED, Ibrahim, 2001. United Arab Emirates: A New Perspective. London: Trident Pres. ISBN 978-1900724470.
BLANKE, Gordon, 2018. The United Arab Emirates. Yearbook of Islamic and Middle Eastern Law [online]. 20, 262-278 [cit. 2022-05-06]. ISSN 13842935.
Country/Territory Report - United Arab Emirates, 2021. United Arab Emirates Country Monitor [online]. 1-51 [cit. 2022-05-01].
GOMBÁR, Eduard. Moderní dějiny islámských zemí. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-599-x.
Human Development Reports: United Arab Emirates [online]. [cit. 2022-05-09]. Dostupné z: https://hdr.undp.org/en/countries/profiles/ARE#
KOURGIOTIS, Panos, 2020. ‘Moderate Islam’ Made in the United Arab Emirates: Public Diplomacy and the Politics of Containment. Religions [online]. 11(1), 1-17 [cit. 2022-05-01]. ISSN 20771444. Dostupné z: doi:10.3390/rel11010043
MURRAY, Melissa, Mayowa OLUSOLA a Eddie CHIU, 2021. Franchising in the United Arab Emirate. Franchise Law Journal[online]. 41(1), 89-102 [cit. 2022-05-01]. ISSN 87567962.
RANKIN, Erin Miller a Samantha Lord HILL, 2020. United Arab Emirates. Construction Law International [online]. 15(4), 6-9 [cit. 2022-05-01]. ISSN 18191371.
SHAHIN, S. M., A. JALEEL a Alyafei MAM, 2021. The Essential Oil-Bearing Plants in the United Arab Emirates (UAE): An Overview. Molecules (Basel, Switzerland) [online]. 26(21) [cit. 2022-05-01]. ISSN 14203049. Dostupné z: doi:10.3390/molecules26216486
The United Arab Emirates' Government portal [online]. [cit. 2022-05-06]. Dostupné z: https://u.ae/en#/
The World Bank [online]. [cit. 2022-05-06]. Dostupné z: https://data.worldbank.org/country/united-arab-emirates
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na úvod obhajoby kvalifikační práce představila studentka krátce zemi SAE a poté popsala cíle a metody použité v práci. Následovalo seznámení komise s obsahem práce - ekonomickou, sociální a environmentální sférou apod. Po konci prezentace následovalo čtení posudků vedoucí práce a oponenta. Na závěr obhajoby studentka reagovala na poznámky/otázky zmíněné v posudcích i z řad členů komise. Např. Jaký scénář je nejblíže realitě SAE a kam by se mohla na základě reálných dat země ubírat?