Tato práce se zabývá návrhem a implementací souboj s umělou inteligencí v reálném čase prostřednictvím technologie Unreal Engine. Demonstrace souboje umožňuje souboj dvojice agentů, první agent je ovládán hráčem, druhý umělou inteligencí.
V práci jsem popsal a použil techniky z oblasti herního návrhu pro vytvoření co
nejlepšího pocitu ze hry. Vytvořil jsem dva typy umělé inteligence základní a pokročilou, každou pomocí odlišných systémů, které Unreal Engine nabízí. Základní
pomocí systému Blueprints a pokročilou pomocí systému Behavior Tree.
Výsledkem práce je soubojový systém a jeho hratelná demonstrace. Systém
mohou herní vývojáři implementovat do své hry nebo použít jeho části. Soubojový
systém byl otestován a kladně hodnocen hráči, kteří převážně hrají podobný styl
her.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to design and implement real-time combat
with an AI using Unreal Engine. The playable demonstration showcases a fight
between a pair of agents, the first agent is controlled by the player, the second by
the artificial intelligence.
In the thesis, I described and implemented game design techniques to create a
good game feel. I created two types of AI, basic and advanced, each using a different system that the Unreal engine offers. The Basic AI is using the Blueprints
system and the advanced AI is using the Behavior Tree system.
The outcome of this thesis is a combat system and its playable demonstration.
Game Developers can implement the system into their games or use some parts of
it. The system has been tested and rated positively by players who play primarily
video games in the same genre.
Klíčová slova
Unreal Engine, Umělá inteligence, 3D hra, Herní návrh, Herní
design, Vývoj počítačových her, 3D grafika, Videoherní průmysl, Umělá inteligence počítačové hry, Unreal Engine umělá inteligence, Herní logika, animace,
skeletální model
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine, Unreal Engine AI, Unreal Engine combat system,
Game Development, 3D game, 3D graphics, Game Development industry, Artificial Intelligence, Game Design, Game Feel, skeletal mesh
Rozsah průvodní práce
62 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá návrhem a implementací souboj s umělou inteligencí v reálném čase prostřednictvím technologie Unreal Engine. Demonstrace souboje umožňuje souboj dvojice agentů, první agent je ovládán hráčem, druhý umělou inteligencí.
V práci jsem popsal a použil techniky z oblasti herního návrhu pro vytvoření co
nejlepšího pocitu ze hry. Vytvořil jsem dva typy umělé inteligence základní a pokročilou, každou pomocí odlišných systémů, které Unreal Engine nabízí. Základní
pomocí systému Blueprints a pokročilou pomocí systému Behavior Tree.
Výsledkem práce je soubojový systém a jeho hratelná demonstrace. Systém
mohou herní vývojáři implementovat do své hry nebo použít jeho části. Soubojový
systém byl otestován a kladně hodnocen hráči, kteří převážně hrají podobný styl
her.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to design and implement real-time combat
with an AI using Unreal Engine. The playable demonstration showcases a fight
between a pair of agents, the first agent is controlled by the player, the second by
the artificial intelligence.
In the thesis, I described and implemented game design techniques to create a
good game feel. I created two types of AI, basic and advanced, each using a different system that the Unreal engine offers. The Basic AI is using the Blueprints
system and the advanced AI is using the Behavior Tree system.
The outcome of this thesis is a combat system and its playable demonstration.
Game Developers can implement the system into their games or use some parts of
it. The system has been tested and rated positively by players who play primarily
video games in the same genre.
Klíčová slova
Unreal Engine, Umělá inteligence, 3D hra, Herní návrh, Herní
design, Vývoj počítačových her, 3D grafika, Videoherní průmysl, Umělá inteligence počítačové hry, Unreal Engine umělá inteligence, Herní logika, animace,
skeletální model
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine, Unreal Engine AI, Unreal Engine combat system,
Game Development, 3D game, 3D graphics, Game Development industry, Artificial Intelligence, Game Design, Game Feel, skeletal mesh
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a implementovat hratelnou demonstraci umělé inteligence souboje v reálném čase prostřednictvím technologie Unreal Engine. Demonstrace bude umožňovat souboj dvojce agentů ve vzorovém prostředí, první agent bude ovládán hráčem, druhý umělou inteligencí.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a implementovat hratelnou demonstraci umělé inteligence souboje v reálném čase prostřednictvím technologie Unreal Engine. Demonstrace bude umožňovat souboj dvojce agentů ve vzorovém prostředí, první agent bude ovládán hráčem, druhý umělou inteligencí.
Seznam doporučené literatury
Georgios N. Yannakakis, Julian Togelius.: Artificial Intelligence and Games, 1st Edition. Springer, 2018. ISBN 978-3319635187
Raph Koster.: A Theory of Fun for Game Design. O'Reilly Media. ISBN 978-1449363215
Basler, Jaromír.: Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. vydala Univerzita Palackého, 2018. ISBN 978-80-244-5404-7
Schreier, Jason.: Krev, pot a pixely. Host, 2019. ISBN 978-80-7577-824-6
Bendová, Helena.: Co je nového v počítačových hrách. Nová beseda, 2019. ISBN 978-80-906751-9-3
Osborne, Martin J.: A course in game theory. PHI Learning Private Limited, 2016. ISBN 978-81-203-5186-8
EPIC GAMES. Unreal Engine 4 Official Engine Documentation. https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/
EPIC GAMES. Unreal Engine 4 Official Resources the engine. https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/Resources
Seznam doporučené literatury
Georgios N. Yannakakis, Julian Togelius.: Artificial Intelligence and Games, 1st Edition. Springer, 2018. ISBN 978-3319635187
Raph Koster.: A Theory of Fun for Game Design. O'Reilly Media. ISBN 978-1449363215
Basler, Jaromír.: Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. vydala Univerzita Palackého, 2018. ISBN 978-80-244-5404-7
Schreier, Jason.: Krev, pot a pixely. Host, 2019. ISBN 978-80-7577-824-6
Bendová, Helena.: Co je nového v počítačových hrách. Nová beseda, 2019. ISBN 978-80-906751-9-3
Osborne, Martin J.: A course in game theory. PHI Learning Private Limited, 2016. ISBN 978-81-203-5186-8
EPIC GAMES. Unreal Engine 4 Official Engine Documentation. https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/
EPIC GAMES. Unreal Engine 4 Official Resources the engine. https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/Resources
Přílohy volně vložené
README.txt - textový soubor s návodem pro kompilaci a spuštění (pouze text)
README.pdf - pdf soubor s návodem pro kompilaci a spuštění (formátovaný text a obrázky)
./spustitelná demonstrace - složka se spustitelnou demonstrací (.exe soubor)
./Unreal Engine 5 project - Unreal Engine 5 projekt, který obsahuje hlavní část práce
./Text - bakalářská práce a všechny potřebné soubory k její Latex kompilaci
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V úvodu své prezentace student předvedl svou palikaci, která implementovala umělou inteligenci herního souboje. Dále popsal cíle a požadavky práce, použité technologie. V závěru své obhajoby student shrnul výsledky a přínosy své práce.
Následovalo čtení posudků vedoucího práce a oponenta. V reakci na posudky student popsal postup při sbírání dat od uživatelů. Dále diplomant popsal své další cíle se vzniklou prací.
V následné diskuzi student popsal přínosu umělé inteligence v práci.