Bakalářská diplomová práce se zabývá rolí vzdělavatele ve státní organizaci. Zaměřuje se na objasnění role vzdělavatele, její ukotvení a problémy se kterými se vzdělavatel setkává v systému vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou představeny pojmy forem a metod výuky, podnikového vzdělávání, projektování vzdělávacího programu a sebevzdělávání. Empirická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, kdy jsou představeny výzkumné metody, formy, postup práce a závěrečná kapitola, která cílí na návrh řešení pro odstranění překážek.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the role of an educator in a state organization. It focuses on explanation the role of the educator, its anchoring and the problems educator encounters in the education system. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. In the theoretical part concepts of forms and methods of teaching, corporate education, projecting an educational program and self-education are introduced. The empirical part is focused on qualitative research where research methods, forms, the work process and the final chapter, which aims at proposing solutions to remove obstacles, are presented.
Klíčová slova
Formy a metody výuky, kvalitativní výzkum, problémové situace, projektování vzdělávacího programu, sebevzdělávání, vzdělavatel dospělých.
Klíčová slova v angličtině
Forms and methods of teaching, qualitative research, problem situations, projecting an educational program, self-education, educator of adults
Rozsah průvodní práce
67 s. (89 683 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská diplomová práce se zabývá rolí vzdělavatele ve státní organizaci. Zaměřuje se na objasnění role vzdělavatele, její ukotvení a problémy se kterými se vzdělavatel setkává v systému vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou představeny pojmy forem a metod výuky, podnikového vzdělávání, projektování vzdělávacího programu a sebevzdělávání. Empirická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, kdy jsou představeny výzkumné metody, formy, postup práce a závěrečná kapitola, která cílí na návrh řešení pro odstranění překážek.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the role of an educator in a state organization. It focuses on explanation the role of the educator, its anchoring and the problems educator encounters in the education system. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. In the theoretical part concepts of forms and methods of teaching, corporate education, projecting an educational program and self-education are introduced. The empirical part is focused on qualitative research where research methods, forms, the work process and the final chapter, which aims at proposing solutions to remove obstacles, are presented.
Klíčová slova
Formy a metody výuky, kvalitativní výzkum, problémové situace, projektování vzdělávacího programu, sebevzdělávání, vzdělavatel dospělých.
Klíčová slova v angličtině
Forms and methods of teaching, qualitative research, problem situations, projecting an educational program, self-education, educator of adults
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Hlavním cílem práce je objasnit roli vzdělavatele, její ukotvení a problémy se kterými se setkává vzdělavatel v systému vzdělávání ve státní organizaci Správa Železnic.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Analýza dokumentů a následné porovnání s empiricky prozkoumanou realitou. Práce popíše roli vzdělavatele v systému vzdělávání, identifikace obtíží případně vzdělávací potřeby, na které může vzdělavatel narazit. Následně ze získaných údajů budou formulovány návrhy řešení pro vzdělavatele k odstranění případných překážek.
Výzkumná otázka: Jaké strategie využívá vzdělavatel pro zlepšení svého působení a pro řešení nestandardních situacích? Jaké faktory ovlivňují roli vzdělavatele?
Návrh postupu řešení (metoda): Analýza dokumentů, kvalitativní výzkum
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30.9.2022
hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 31.1.2023
odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do: 31.3.2023 (orientačně - bude upřesněno)
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Hlavním cílem práce je objasnit roli vzdělavatele, její ukotvení a problémy se kterými se setkává vzdělavatel v systému vzdělávání ve státní organizaci Správa Železnic.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Analýza dokumentů a následné porovnání s empiricky prozkoumanou realitou. Práce popíše roli vzdělavatele v systému vzdělávání, identifikace obtíží případně vzdělávací potřeby, na které může vzdělavatel narazit. Následně ze získaných údajů budou formulovány návrhy řešení pro vzdělavatele k odstranění případných překážek.
Výzkumná otázka: Jaké strategie využívá vzdělavatel pro zlepšení svého působení a pro řešení nestandardních situacích? Jaké faktory ovlivňují roli vzdělavatele?
Návrh postupu řešení (metoda): Analýza dokumentů, kvalitativní výzkum
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30.9.2022
hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 31.1.2023
odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do: 31.3.2023 (orientačně - bude upřesněno)
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Grada Publishing.
Mužík, J. (2011). Andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer.
Novotný, P. (2009). Učení pro pracoviště. Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Grada Publishing.
Mužík, J. (2011). Andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer.
Novotný, P. (2009). Učení pro pracoviště. Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.