Tato práce se zabývá knižním trhem a knihkupectvími v České republice. Historie českého knižního trhu je zasazena do širšího kontextu. Jsou zmíněny některé současné problémy související s prodejem knih a jejich řešení. Následuje popis českého knižního trhu, s důrazem na prostorové rozmístění knihkupectví.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with the book market and bookstores in the Czech Republic. The history of book retail in the Czech Republic is documented and set into wider context. Some of the problems that book retailers around the world are facing as well as their solutions are mentioned. This is followed by the description of the Czech book market, especially with regard to the spatial distribution of the bookstores.
Klíčová slova
knižní trh, knihkupectví, prostorové rozmístění
Klíčová slova v angličtině
book market, bookstore, spatial distribution
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá knižním trhem a knihkupectvími v České republice. Historie českého knižního trhu je zasazena do širšího kontextu. Jsou zmíněny některé současné problémy související s prodejem knih a jejich řešení. Následuje popis českého knižního trhu, s důrazem na prostorové rozmístění knihkupectví.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with the book market and bookstores in the Czech Republic. The history of book retail in the Czech Republic is documented and set into wider context. Some of the problems that book retailers around the world are facing as well as their solutions are mentioned. This is followed by the description of the Czech book market, especially with regard to the spatial distribution of the bookstores.
Klíčová slova
knižní trh, knihkupectví, prostorové rozmístění
Klíčová slova v angličtině
book market, bookstore, spatial distribution
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat vývoji českého knižního trhu a knihkupectví. Důraz bude kladen na postižení geografické organizace knižního trhu a maloobchodní sítě knihkupectví u nás. Základní datová sada pro geografickou analýzu bude převzata z databáze Svazu českých knihkupců a nakladatelů, chybějící data budou získána internetovým průzkumem. Snahou bakalářské práce by mělo být kartograficky vizualizovat maloobchodní síť knihkupectví na českém území a zároveň postihnout prostorové rozdíly v jejím rozložení. Pro bakalářskou práci budou využity jak zahraniční odborné zdroje, tak česká literatura, především ta geografická.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat vývoji českého knižního trhu a knihkupectví. Důraz bude kladen na postižení geografické organizace knižního trhu a maloobchodní sítě knihkupectví u nás. Základní datová sada pro geografickou analýzu bude převzata z databáze Svazu českých knihkupců a nakladatelů, chybějící data budou získána internetovým průzkumem. Snahou bakalářské práce by mělo být kartograficky vizualizovat maloobchodní síť knihkupectví na českém území a zároveň postihnout prostorové rozdíly v jejím rozložení. Pro bakalářskou práci budou využity jak zahraniční odborné zdroje, tak česká literatura, především ta geografická.
Seznam doporučené literatury
Križan, F., Lauko, V. (2014): Geografia maloobchodu: úvod do problematiky. Bratislava: Univerzita Komenského
Lu, Y., Seo H. (2015): Developing visibility analysis for a retail store: A pilot study in a bookstore. Environment and planning B: planning and design, 42(1): 95-109.
Miller, L. J. (1999): Shopping for community: the transformation of the bookstore into a vital community institution. Media, culture & society, 21(3): 385-407.
Raffaelli, R. L. (2020): Reinventing retail: The novel resurgence of independent bookstores. Harvard business school, working paper, No. 20-068.
Spilková, J. (2012): Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum.
Výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů plus další relevantní literatura a zdroje.
Seznam doporučené literatury
Križan, F., Lauko, V. (2014): Geografia maloobchodu: úvod do problematiky. Bratislava: Univerzita Komenského
Lu, Y., Seo H. (2015): Developing visibility analysis for a retail store: A pilot study in a bookstore. Environment and planning B: planning and design, 42(1): 95-109.
Miller, L. J. (1999): Shopping for community: the transformation of the bookstore into a vital community institution. Media, culture & society, 21(3): 385-407.
Raffaelli, R. L. (2020): Reinventing retail: The novel resurgence of independent bookstores. Harvard business school, working paper, No. 20-068.
Spilková, J. (2012): Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum.
Výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů plus další relevantní literatura a zdroje.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace seznámila komisi s hlavními cíli své práce a také s použitými metodami. Krátce pohovořila o teoretických východiscích a další část obhajoby byla věnována představení hlavních výsledků práce.
V reakci na posudky vedoucího a oponenta práce se studentka zaměřila na:
- výpočty koeficientů - pro Spearmanův koeficient byly hodnoty seřazeny (každé bylo přiděleno pořadové číslo). S těmito hodnotami byl potom koeficient spočítán. Byl použit kvůli menší náchylnosti k odlehlejším hodnotám.
V diskusi:
- doc. Toušek: Které naše největší město je bez knihkupectví? - Studentka: Je to Sokolov.