Diplomová práce se věnuje problematice prevence karcinomu děložního čípku. Práce s výzkumným zaměřením předkládá kvantitativní deskriptivní šetření, ve kterém byla u souboru 169 žákyň střední zdravotnické školy sledována informovanost o problematice prevence karcinomu děložního čípku. Využita byla metoda nestandardizovaného dotazníku. V rámci induktivní statistiky byl využit
dvouvýběrový nepárový t-test. Získaná data byla pro lepší přehlednost zpracována do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the prevention of cervical cancer. The labor with a research focus presents a quantitative descriptive survey, in which awareness of the issue of cervical cancer prevention was monitored among a group of 169 female students of a secondary medical school. A non-standardized questionnaire method was used. It was used as part of inductive statistics
two-sample unpaired t-test. The obtained data were processed into graphs and tables for better clarity.
Awareness, female students, secondary medical school, cervix, cervical cancer, cervical cancer prevention, vaccination, human papillomavirus, risk factors
Rozsah průvodní práce
75 s. (130 898 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje problematice prevence karcinomu děložního čípku. Práce s výzkumným zaměřením předkládá kvantitativní deskriptivní šetření, ve kterém byla u souboru 169 žákyň střední zdravotnické školy sledována informovanost o problematice prevence karcinomu děložního čípku. Využita byla metoda nestandardizovaného dotazníku. V rámci induktivní statistiky byl využit
dvouvýběrový nepárový t-test. Získaná data byla pro lepší přehlednost zpracována do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the prevention of cervical cancer. The labor with a research focus presents a quantitative descriptive survey, in which awareness of the issue of cervical cancer prevention was monitored among a group of 169 female students of a secondary medical school. A non-standardized questionnaire method was used. It was used as part of inductive statistics
two-sample unpaired t-test. The obtained data were processed into graphs and tables for better clarity.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, ed. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
HARTWIG, S et al. Estimation of the epidemiological burden of HPV-related anogenital cancers, precancerous lesions, and genital warts in women and men in Europe: potential additional benefit of a nine-valent second generation HPV vaccine compared to first generation HPV vaccines. Papillomavirus Res 2015; 1:90–100.
HORÁČEK, Jaroslav a Jitka KOBILKOVÁ. Gynekologická cytodiagnostika: atlas cytohistologických korelací. Praha: Maxdorf, c2013. Jessenius. ISBN 978-80-7345-327-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
LAURENT, J. St. et al.HPV vaccination and the effects on rates of HPV-related cancers. Current Problems in Cancer [online]. 2014, 42(5), s. 1-11 [cit. 2021-20-12]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0147027218301351?via%3Dihub
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, ed. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
HARTWIG, S et al. Estimation of the epidemiological burden of HPV-related anogenital cancers, precancerous lesions, and genital warts in women and men in Europe: potential additional benefit of a nine-valent second generation HPV vaccine compared to first generation HPV vaccines. Papillomavirus Res 2015; 1:90–100.
HORÁČEK, Jaroslav a Jitka KOBILKOVÁ. Gynekologická cytodiagnostika: atlas cytohistologických korelací. Praha: Maxdorf, c2013. Jessenius. ISBN 978-80-7345-327-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
LAURENT, J. St. et al.HPV vaccination and the effects on rates of HPV-related cancers. Current Problems in Cancer [online]. 2014, 42(5), s. 1-11 [cit. 2021-20-12]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0147027218301351?via%3Dihub