Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zdravotní gramotnosti a její úrovně u pedagogů 2. stupně základních škol. Se zaměřením na celkovou zdravotní gramotnost pedagogů a zdravotní gramotnost v jednotlivých oblastech. V teoretické části jsou blíže představeny pojmy jako zdraví a zdravotní gramotnost její dimenze, měření a význam. Cílem kvantitativního šetření je pomocí standardizovaného dotazníku posoudit úroveň zdravotní gramotnosti pedagogů jako celku a v jednotlivých oblastech zdravotní gramotnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of health literacy and its level in lower secondary education teachers. With a focus on general health literacy and individual dimensions of health literacy. The theoretical part of this thesis deals with concepts such as health, health literacy, and its dimensions, measuring, and importance. The purpose of the quantitative survey is to evaluate the general health literacy of teachers and its individual dimensions.
Klíčová slova
Zdravotní gramotnost, zdraví, pedagogové, podpora zdraví
Klíčová slova v angličtině
Health literacy, health, pedagogs, health promotion
Rozsah průvodní práce
39 s. (54 897 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zdravotní gramotnosti a její úrovně u pedagogů 2. stupně základních škol. Se zaměřením na celkovou zdravotní gramotnost pedagogů a zdravotní gramotnost v jednotlivých oblastech. V teoretické části jsou blíže představeny pojmy jako zdraví a zdravotní gramotnost její dimenze, měření a význam. Cílem kvantitativního šetření je pomocí standardizovaného dotazníku posoudit úroveň zdravotní gramotnosti pedagogů jako celku a v jednotlivých oblastech zdravotní gramotnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of health literacy and its level in lower secondary education teachers. With a focus on general health literacy and individual dimensions of health literacy. The theoretical part of this thesis deals with concepts such as health, health literacy, and its dimensions, measuring, and importance. The purpose of the quantitative survey is to evaluate the general health literacy of teachers and its individual dimensions.
Klíčová slova
Zdravotní gramotnost, zdraví, pedagogové, podpora zdraví
Klíčová slova v angličtině
Health literacy, health, pedagogs, health promotion
Zásady pro vypracování
1. Výběr relevantní literatury a práce s e-zdroji
2. Formulace cílů práce
3. Vypracování přehledové části práce
4. Tvorba metodiky kvantitativní studie v praktické části
5. Sběr dat u zkoumaného souboru
6. Zpracování získaných kvantitativních dat - interpretace
7. Finalizace textových částí DP a odevzdání
Zásady pro vypracování
1. Výběr relevantní literatury a práce s e-zdroji
2. Formulace cílů práce
3. Vypracování přehledové části práce
4. Tvorba metodiky kvantitativní studie v praktické části
5. Sběr dat u zkoumaného souboru
6. Zpracování získaných kvantitativních dat - interpretace
7. Finalizace textových částí DP a odevzdání
Seznam doporučené literatury
DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Chování související se zdravím: determinanty, modely a konsekvence. Brno: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8458-2.
HAMPLOVÁ, Lidmila. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví: pro zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 9788027105687.
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost: k teoretickým základům cesty ke zdraví. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0.
NUTBEAM, D. (2008). The evolving concept of health literacy. Social Science & Medicine, 67(12), 2072-2078.
SØRENSEN, K., PELIKAN, J.M., RÖTHLIN, F., GANAHL, K., SLONSKA, Z., DOYLE, G., FULLAM, J., KONDILIS, B., AGRAFIOTIS, D. & UITERS, E. (2015). Health literacy in Europe: comparative results of the European health literacy survey (HLS-EU). The European Journal of Public Health, 25(6), 1053-1058.
Seznam doporučené literatury
DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Chování související se zdravím: determinanty, modely a konsekvence. Brno: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8458-2.
HAMPLOVÁ, Lidmila. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví: pro zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 9788027105687.
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost: k teoretickým základům cesty ke zdraví. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0.
NUTBEAM, D. (2008). The evolving concept of health literacy. Social Science & Medicine, 67(12), 2072-2078.
SØRENSEN, K., PELIKAN, J.M., RÖTHLIN, F., GANAHL, K., SLONSKA, Z., DOYLE, G., FULLAM, J., KONDILIS, B., AGRAFIOTIS, D. & UITERS, E. (2015). Health literacy in Europe: comparative results of the European health literacy survey (HLS-EU). The European Journal of Public Health, 25(6), 1053-1058.