Diplomová práce je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti, jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní u žáků v hodinách Anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Práce zkoumá využití didaktických her v hodinách Anglického jazyka a jejich podíl pro rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy práce a vysvětlen vzájemný vztah mezi nimi. Také jsou zde představeny různé typy didaktických her, které je možné použít na podporu čtenářské a jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní. Praktická část zkoumá, zda použití didaktických her v hodinách Anglického jazyka má vztah na úroveň čtenářské gramotnosti, jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní. Pro zjištění dat pro tuto práci byl navrhnut a použit didaktický test a rozhovor.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the development of reading literacy, language literacy and communicative competence amoung students in English language classes at the second level of elementary school. The thesis examines the use of didactic games in English language classes and their contribution to the development of reading and language literacy and communicative competence. In the theoretical part, the key concepts of the thesis are defined and the mutual relationship between them is explained. Various types of didactic games are also presented here, which can be used to support reading literacy, language literacy and communicative competence. The practical part investigates whether the use of didactic games in English classes affects the level of reading literacy, language literacy and communicative competence. The data for this work was obtained through a didactic test and an interview.
Klíčová slova
Čtenářská gramotnost, jazyková gramotnost, kompetence komunikativní, didaktická hra, Anglický jazyk, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Reading literacy, language literacy, communicative competence, didactic games, English language, framework educational program for elementary education
Rozsah průvodní práce
101 s. + 18 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti, jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní u žáků v hodinách Anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Práce zkoumá využití didaktických her v hodinách Anglického jazyka a jejich podíl pro rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy práce a vysvětlen vzájemný vztah mezi nimi. Také jsou zde představeny různé typy didaktických her, které je možné použít na podporu čtenářské a jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní. Praktická část zkoumá, zda použití didaktických her v hodinách Anglického jazyka má vztah na úroveň čtenářské gramotnosti, jazykové gramotnosti a kompetence komunikativní. Pro zjištění dat pro tuto práci byl navrhnut a použit didaktický test a rozhovor.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the development of reading literacy, language literacy and communicative competence amoung students in English language classes at the second level of elementary school. The thesis examines the use of didactic games in English language classes and their contribution to the development of reading and language literacy and communicative competence. In the theoretical part, the key concepts of the thesis are defined and the mutual relationship between them is explained. Various types of didactic games are also presented here, which can be used to support reading literacy, language literacy and communicative competence. The practical part investigates whether the use of didactic games in English classes affects the level of reading literacy, language literacy and communicative competence. The data for this work was obtained through a didactic test and an interview.
Klíčová slova
Čtenářská gramotnost, jazyková gramotnost, kompetence komunikativní, didaktická hra, Anglický jazyk, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Reading literacy, language literacy, communicative competence, didactic games, English language, framework educational program for elementary education
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat využitím didaktických her v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol a jejím cílem bude posoudit jejich přínos při osvojování si nové slovní zásoby a gramatiky. V teoretické části práce popíšu didaktické hry, jejich členění a význam. Také uvedu didaktické hry používané při výuce angličtiny. V praktické části budu zkoumat přínos uvedených didaktických her na osvojování si látky u žáků.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat využitím didaktických her v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol a jejím cílem bude posoudit jejich přínos při osvojování si nové slovní zásoby a gramatiky. V teoretické části práce popíšu didaktické hry, jejich členění a význam. Také uvedu didaktické hry používané při výuce angličtiny. V praktické části budu zkoumat přínos uvedených didaktických her na osvojování si látky u žáků.
Seznam doporučené literatury
Obst, Otto. Obecná didaktika. Olomouc 2017
Lokšová, Irena. Tvořivé vyučování. Praha : Grada, 2003.
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005.
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008.
Lokšová, Irena, Lokša, Jozef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999.
Seznam doporučené literatury
Obst, Otto. Obecná didaktika. Olomouc 2017
Lokšová, Irena. Tvořivé vyučování. Praha : Grada, 2003.
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005.
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008.
Lokšová, Irena, Lokša, Jozef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999.