Cílem této bakalářské práce je přiblížit možnosti využití netradičních metod výuky při výkladu učiva informatiky na základní škole.
První tři kapitoly teoreticky vymezují výuku informatiky na základních školách v současnosti i v jejím budoucím vývoji. V druhé kapitole se zabýváme netradičními metodami výuky a jejich využitím při výuce informatiky na základní škole. Jedna
z kapitol se věnuje přímo projektovému vyučování informatiky na základní škole.
Poslední dvě kapitoly se věnují možnostem aplikace netradičních metod při výuce informatiky a konkrétnímu využití projektové výuky při výuce informatiky
na základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to present the possibilities of using non-traditional teaching methods in the interpretation of computer science curriculum at primary school.
The first three chapters will theoretically define the teaching of informatics
at primary schools today, its future development, non-traditional teaching methods and their use to teaching computer science at primary school. One of the chapters deals directly with the project teaching of informatics at primary school.
The last two chapters are devoted to the possibilities in application of non-traditional methods in teaching computer science and the specific use of project teaching
in teaching computer science in elementary school.
Cílem této bakalářské práce je přiblížit možnosti využití netradičních metod výuky při výkladu učiva informatiky na základní škole.
První tři kapitoly teoreticky vymezují výuku informatiky na základních školách v současnosti i v jejím budoucím vývoji. V druhé kapitole se zabýváme netradičními metodami výuky a jejich využitím při výuce informatiky na základní škole. Jedna
z kapitol se věnuje přímo projektovému vyučování informatiky na základní škole.
Poslední dvě kapitoly se věnují možnostem aplikace netradičních metod při výuce informatiky a konkrétnímu využití projektové výuky při výuce informatiky
na základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to present the possibilities of using non-traditional teaching methods in the interpretation of computer science curriculum at primary school.
The first three chapters will theoretically define the teaching of informatics
at primary schools today, its future development, non-traditional teaching methods and their use to teaching computer science at primary school. One of the chapters deals directly with the project teaching of informatics at primary school.
The last two chapters are devoted to the possibilities in application of non-traditional methods in teaching computer science and the specific use of project teaching
in teaching computer science in elementary school.