Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým způsobem a s jakým cílem učitelky mateřské školy využívají didaktické hry v předškolním vzdělávání.
Cílem výzkumného šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru je prozkoumat a analyzovat způsoby, kterými učitelky mateřské školy využívají didaktické hry a zjistit, jaké jsou jejich cíle při využívání těchto her.
Dílčími cíli této práce jsou zjistit preference učitelek a důvody výběru didaktických her, analyzovat časové rozpětí, ve kterém jsou tyto hry nejčastěji aplikovány, identifikovat zdroje inspirace pro didaktické hry učitelů a zjistit negativa a limity při implementaci didaktických her v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to find out how and with what purpose kindergarten teachers use didactic games in preschool education.
The purpose of the research investigation using a semi-structured interview is to explore and analyze the ways in which kindergarten teachers use didactic games and to find out what their goals are when using these games.
The partial goals of this work are to find out the preferences of female teachers and the reasons for choosing didactic games, to analyze the time span in which these games are most often applied, to identify the sources of inspiration for teachers' didactic games and to find out the negatives and limits when implementing didactic games in kindergarten.
Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým způsobem a s jakým cílem učitelky mateřské školy využívají didaktické hry v předškolním vzdělávání.
Cílem výzkumného šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru je prozkoumat a analyzovat způsoby, kterými učitelky mateřské školy využívají didaktické hry a zjistit, jaké jsou jejich cíle při využívání těchto her.
Dílčími cíli této práce jsou zjistit preference učitelek a důvody výběru didaktických her, analyzovat časové rozpětí, ve kterém jsou tyto hry nejčastěji aplikovány, identifikovat zdroje inspirace pro didaktické hry učitelů a zjistit negativa a limity při implementaci didaktických her v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to find out how and with what purpose kindergarten teachers use didactic games in preschool education.
The purpose of the research investigation using a semi-structured interview is to explore and analyze the ways in which kindergarten teachers use didactic games and to find out what their goals are when using these games.
The partial goals of this work are to find out the preferences of female teachers and the reasons for choosing didactic games, to analyze the time span in which these games are most often applied, to identify the sources of inspiration for teachers' didactic games and to find out the negatives and limits when implementing didactic games in kindergarten.