Hlavním cílem této práce je poukázat na postavení lesních mateřských škol v současném systému předškolního vzdělávání z pohledu rodičů.
Cílem výzkumného šetření pomocí rozhovorů zjistit pohled rodičů na lesní mateřskou školu. Dílčími cíli je zjistit důvod zvolení lesní mateřské školy, pohled na systematickou přípravu dítěte na vstup do základní školy a taky pohled na budoucí vzdělávání dítěte, zda bude pokračovat v alternativním směru, nebo nastoupí do běžné základní školy.
Annotation in English
The main goal of this work is to show the status of forest kindergartens in the current system of preschool education from the perspective of parents.
The aim of the research investigation is to find out the parents' view of the forest nursery school using interviews. The sub-goals are to find out the reason for choosing a forest nursery school, a look at the systematic preparation of the child to enter primary school and also a look at the future education of the child, whether he will continue in an alternative direction or enter an alternative regular primary school.
Keywords
lesní mateřská škola, předškolní vzdělávání, předškolní věk, rozhovor
Keywords in English
The forest kindergarten, preschool education, interview
Length of the covering note
52 stran, 73 317 znaků
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem této práce je poukázat na postavení lesních mateřských škol v současném systému předškolního vzdělávání z pohledu rodičů.
Cílem výzkumného šetření pomocí rozhovorů zjistit pohled rodičů na lesní mateřskou školu. Dílčími cíli je zjistit důvod zvolení lesní mateřské školy, pohled na systematickou přípravu dítěte na vstup do základní školy a taky pohled na budoucí vzdělávání dítěte, zda bude pokračovat v alternativním směru, nebo nastoupí do běžné základní školy.
Annotation in English
The main goal of this work is to show the status of forest kindergartens in the current system of preschool education from the perspective of parents.
The aim of the research investigation is to find out the parents' view of the forest nursery school using interviews. The sub-goals are to find out the reason for choosing a forest nursery school, a look at the systematic preparation of the child to enter primary school and also a look at the future education of the child, whether he will continue in an alternative direction or enter an alternative regular primary school.
Keywords
lesní mateřská škola, předškolní vzdělávání, předškolní věk, rozhovor
Keywords in English
The forest kindergarten, preschool education, interview
Research Plan
1. Studium odborné literatury
2. Vymezení terminologie
3. Navržení struktury práce
4. Zpracování vymezené problematiky
5. Změny budou konzultovány během zpracování práce
Research Plan
1. Studium odborné literatury
2. Vymezení terminologie
3. Navržení struktury práce
4. Zpracování vymezené problematiky
5. Změny budou konzultovány během zpracování práce
Recommended resources
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ A KOL. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 80-210-3750-4.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA. Předškolní a primární pedagogika. Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4435-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. RAABE, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
ELIŠKA, Leblová. Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-1149-5.
ANDRESKOVÁ, Jenny, Markéta KUBECOVÁ a Michaela KUKÁČOVÁ. Rozvíjíme environmentální cítění dětí. RABEE, 2018. ISBN 978-80-7496-355-1.
HORKÁ, Anna. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. [cit. 2022-01-18]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/56051/
Recommended resources
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ A KOL. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 80-210-3750-4.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA. Předškolní a primární pedagogika. Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4435-3.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4961-0.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. RAABE, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
ELIŠKA, Leblová. Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-1149-5.
ANDRESKOVÁ, Jenny, Markéta KUBECOVÁ a Michaela KUKÁČOVÁ. Rozvíjíme environmentální cítění dětí. RABEE, 2018. ISBN 978-80-7496-355-1.
HORKÁ, Anna. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. [cit. 2022-01-18]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/56051/