Diplomová práce je zaměřena na polytechnické vzdělávání v MŠ - polytechnické dílny. Je členěna do dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou definovány pojmy: polytechnické vzdělávání, předškolní věk, předškolní vzdělávání. Dále se zabývá formami, principy, metodami a obsahem polytechnického vzdělávání. Kapitola Období předškolního věku charakterizuje tělesný a motorický vývoj, kognitivní vývoj, emoční vývoj a socializace dítěte. V empirické části popisujeme průběh deskriptivní případové studie, začleňování polytechnického vzdělávání ve vybrané MŠ, analyzuje metody kvalitativního výzkumu a hledáme odpovědi na výzkumné otázky. Součástí této části jsou i metodické listy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with polytechnic education in kindergarten - polytechnic workshops. It is divided into two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the defined terms are: polytechnic education, preschool age, preschool education. The theoretical part also deals with forms, principles, methods and content of the polytechnic education. An important part is the chapter - Period of the preschool age, whic characterizes physical development, development of adroitness, cognitive development, emotional development and the socialization of a child. In the empirical part, we describe the process of the descriptive case study, the integration of polytechnic education in the chosen kindergarten, we analyse methods of the qualitative research, and we search for answers to the research questions. Within this part we can also find methodological sheets.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, předškolní věk, polytechnické vzdělávání, případová studie
Klíčová slova v angličtině
preschool education, preschool age, polytechnic education, case study
Rozsah průvodní práce
81 s. (129 412 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na polytechnické vzdělávání v MŠ - polytechnické dílny. Je členěna do dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou definovány pojmy: polytechnické vzdělávání, předškolní věk, předškolní vzdělávání. Dále se zabývá formami, principy, metodami a obsahem polytechnického vzdělávání. Kapitola Období předškolního věku charakterizuje tělesný a motorický vývoj, kognitivní vývoj, emoční vývoj a socializace dítěte. V empirické části popisujeme průběh deskriptivní případové studie, začleňování polytechnického vzdělávání ve vybrané MŠ, analyzuje metody kvalitativního výzkumu a hledáme odpovědi na výzkumné otázky. Součástí této části jsou i metodické listy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with polytechnic education in kindergarten - polytechnic workshops. It is divided into two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the defined terms are: polytechnic education, preschool age, preschool education. The theoretical part also deals with forms, principles, methods and content of the polytechnic education. An important part is the chapter - Period of the preschool age, whic characterizes physical development, development of adroitness, cognitive development, emotional development and the socialization of a child. In the empirical part, we describe the process of the descriptive case study, the integration of polytechnic education in the chosen kindergarten, we analyse methods of the qualitative research, and we search for answers to the research questions. Within this part we can also find methodological sheets.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, předškolní věk, polytechnické vzdělávání, případová studie
Klíčová slova v angličtině
preschool education, preschool age, polytechnic education, case study
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury 2. Stanovení cíle diplomové práce 3. Zpracování teoretických východisek 4. Stanovení výzkumného problému 5. Realizace empirické části
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury 2. Stanovení cíle diplomové práce 3. Zpracování teoretických východisek 4. Stanovení výzkumného problému 5. Realizace empirické části
Seznam doporučené literatury
1. Mgr. Hana Nádvorníkova: Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání 2. V. Pavelčák: Malý kutil, Polytechnika pro předškolní děti 3.J. Lanmeier, D. Krejčířová: Vývojová psychologie 4. D. Dlouhá a kol.: Polytechnické dovednosti v MŠ 5. E. Dandová a kol.: Školní zralost a odklady školní docházky
Seznam doporučené literatury
1. Mgr. Hana Nádvorníkova: Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání 2. V. Pavelčák: Malý kutil, Polytechnika pro předškolní děti 3.J. Lanmeier, D. Krejčířová: Vývojová psychologie 4. D. Dlouhá a kol.: Polytechnické dovednosti v MŠ 5. E. Dandová a kol.: Školní zralost a odklady školní docházky