Diplomová práce je zaměřena na školní družinu a její roli na rozvoj motoriky u dětí mladšího školního věku. Teoretická část zpracovává témata - osobnost vychovatele a specifika jeho práce, volný čas, zájmové vzdělávání, školní družinu a její právní ukotvení, mladší školní věk, hrubou a jemnou motoriku u dětí a hru jako přirozenou dětskou činnost.
V praktické části je cílem zjistit zda vhodně volené aktivity ve školní družině rozvíjí motorický vývoj u dětí mladšího školního věku. Dále zjišťuje, jaké volnočasové aktivity děti preferují a zda rodiče vnímají pobyt ve školní družině pro dítě jako přínosný.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the topic of the after-school club and its role in motor skills development of younger school-aged children. The theoretical part deals with these topics - the personality of the educator and the specifics of his work, leisure time, interest-based learning, the after-school club and its legislative anchoring, younger school age, gross and fine motor skills in children and a play as a natural child's activity.
The aim of the practical part is to find whether appropriately chosen activities in after-school club evolve motor development in children of younger school age. It also finds out what leisure activities children prefer and whether parents perceive a stay in the after-school club as beneficial for the child.
Klíčová slova
mladší školní věk, školní družina, zájmové vzdělávání, vychovatel, hrubá motorika, jemná motorika, hra, volný čas
Klíčová slova v angličtině
younger school age, after-school club, interest-based learning, educator, gross motor skills, fine motor skills, game, leisure time
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na školní družinu a její roli na rozvoj motoriky u dětí mladšího školního věku. Teoretická část zpracovává témata - osobnost vychovatele a specifika jeho práce, volný čas, zájmové vzdělávání, školní družinu a její právní ukotvení, mladší školní věk, hrubou a jemnou motoriku u dětí a hru jako přirozenou dětskou činnost.
V praktické části je cílem zjistit zda vhodně volené aktivity ve školní družině rozvíjí motorický vývoj u dětí mladšího školního věku. Dále zjišťuje, jaké volnočasové aktivity děti preferují a zda rodiče vnímají pobyt ve školní družině pro dítě jako přínosný.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the topic of the after-school club and its role in motor skills development of younger school-aged children. The theoretical part deals with these topics - the personality of the educator and the specifics of his work, leisure time, interest-based learning, the after-school club and its legislative anchoring, younger school age, gross and fine motor skills in children and a play as a natural child's activity.
The aim of the practical part is to find whether appropriately chosen activities in after-school club evolve motor development in children of younger school age. It also finds out what leisure activities children prefer and whether parents perceive a stay in the after-school club as beneficial for the child.
Klíčová slova
mladší školní věk, školní družina, zájmové vzdělávání, vychovatel, hrubá motorika, jemná motorika, hra, volný čas
Klíčová slova v angličtině
younger school age, after-school club, interest-based learning, educator, gross motor skills, fine motor skills, game, leisure time
Zásady pro vypracování
1. Historické a současné pojetí školní družiny
2. Volnočasové aktivity dětí ve školní družině
3. Mladší školní věk
4. Motorický vývoj u dětí mladšího školního věku
5. Praktická část
- studium odborné literatury a provedení rešerží (12/2021 - 5/2022)
- zpracování teoretické části práce (5/2022 - 9/2022)
- zpracování praktické části (9/2022 - 1/2023)
- předběžný termín odevzdání práce (2/2023)
Zásady pro vypracování
1. Historické a současné pojetí školní družiny
2. Volnočasové aktivity dětí ve školní družině
3. Mladší školní věk
4. Motorický vývoj u dětí mladšího školního věku
5. Praktická část
- studium odborné literatury a provedení rešerží (12/2021 - 5/2022)
- zpracování teoretické části práce (5/2022 - 9/2022)
- zpracování praktické části (9/2022 - 1/2023)
- předběžný termín odevzdání práce (2/2023)
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef, KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6.