Bakalářská práce je zaměřená na intervenci problémového chování u žáků základních škol zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. V teoretické části se zaměřuje na definování problémového a rizikového chování, pedagogickou intervenci a školy zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona. Část praktická zkoumá nejvhodnější řešení problémového chování u žáků škol, zároveň z ní vyplývá i metodické doporučení pro začínající pedagogy.
Annotation in English
The bachelor's thesis is focused on the intervention of problematic behavior in elementary school students established according to §16, paragraph 9 of the Education Act. In the theoretical part, it focuses on defining problem and risky behavior, pedagogical intervention and schools established according to §16, paragraph 9 of the Education Act. The practical part examines the most appropriate solution to problematic behavior among school pupils, and at the same time, it also results in methodological recommendations for beginning pedagogues.
Keywords
Rizikové chování, problémové chování, poruchy chování, pedagogická intervence, základní školy zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona
Keywords in English
Risky behavior, problem behavior, behavioral disorders, pedagogical intervention, elementary schools established in accordance with §16, paragraph 9 of the Education Act
Length of the covering note
49 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřená na intervenci problémového chování u žáků základních škol zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. V teoretické části se zaměřuje na definování problémového a rizikového chování, pedagogickou intervenci a školy zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona. Část praktická zkoumá nejvhodnější řešení problémového chování u žáků škol, zároveň z ní vyplývá i metodické doporučení pro začínající pedagogy.
Annotation in English
The bachelor's thesis is focused on the intervention of problematic behavior in elementary school students established according to §16, paragraph 9 of the Education Act. In the theoretical part, it focuses on defining problem and risky behavior, pedagogical intervention and schools established according to §16, paragraph 9 of the Education Act. The practical part examines the most appropriate solution to problematic behavior among school pupils, and at the same time, it also results in methodological recommendations for beginning pedagogues.
Keywords
Rizikové chování, problémové chování, poruchy chování, pedagogická intervence, základní školy zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona
Keywords in English
Risky behavior, problem behavior, behavioral disorders, pedagogical intervention, elementary schools established in accordance with §16, paragraph 9 of the Education Act
Research Plan
Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce
Vymezení základních pojmů
Zpracování teoretické části práce
Formulace výzkumného cíle a výzkumných otázek
Volba výzkumných metod a výzkumného souboru
Realizace výzkumu
Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Research Plan
Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce
Vymezení základních pojmů
Zpracování teoretické části práce
Formulace výzkumného cíle a výzkumných otázek
Volba výzkumných metod a výzkumného souboru
Realizace výzkumu
Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Recommended resources
SLOMEK, Zdeněk. Etopedie. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-84-6
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8
KROUPOVÁ, Kateřina. Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5264-8
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3,
561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
Recommended resources
SLOMEK, Zdeněk. Etopedie. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-84-6
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8
KROUPOVÁ, Kateřina. Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5264-8
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3,
561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání