Hlavním cílem práce je vytvořit edukační projekt pro děti předškolního věku, který je zaměřený na historii města, zámku a hradu Plumlov. Projekt je určen pro MŠ Plumlov a školky z přilehlého okolí.
V teoretické části se zabývám převážně pojmy projekt a projektová výuka, ale také pro koho je určen a specifiky dané věkové skupiny. Dalším tématem teoretické části je historie města Plumlov, starého hradu a zámku Plumlov.
Praktická část obsahuje zpracovaný edukační projekt, který formou zábavných her a činností děti seznamuje s historií.
Projekt zatím nebyl realizován, ale je zpracovaný tak, aby šel využít v praxi.
Anotace v angličtině
The aim of this educational project is to create a fun and engaging way for preschool children to learn about the history of Plumlov, including the town, chateau, and castle.
This project is designed for the kindergarten in Plumlov and surrounding kindergartens.
In the theoretical part, I am mainly discussing the general concepts of projects and project teaching, including its goals and benefits, as well as the unique needs of children in a given age group. I am also providing an overview of the history of Plumlov, the old castle and Plumlov chateau.
The practical part of the project consists of fun games and activities that introduce children to the history of Plumlov.
This project has not yet been implemented, but it is designed to be easily applied in a practical setting.
Klíčová slova
Projektová výuka, projekt, děti předškolního věku, historie, Plumlov, hrad Plumlov, zámek Plumlov, edukační projekt
Klíčová slova v angličtině
Project teaching, project, children of preschool age, history, Plumlov, Plumlov castle, Plumlov chateau, educational project
Rozsah průvodní práce
46 s. (72 631)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem práce je vytvořit edukační projekt pro děti předškolního věku, který je zaměřený na historii města, zámku a hradu Plumlov. Projekt je určen pro MŠ Plumlov a školky z přilehlého okolí.
V teoretické části se zabývám převážně pojmy projekt a projektová výuka, ale také pro koho je určen a specifiky dané věkové skupiny. Dalším tématem teoretické části je historie města Plumlov, starého hradu a zámku Plumlov.
Praktická část obsahuje zpracovaný edukační projekt, který formou zábavných her a činností děti seznamuje s historií.
Projekt zatím nebyl realizován, ale je zpracovaný tak, aby šel využít v praxi.
Anotace v angličtině
The aim of this educational project is to create a fun and engaging way for preschool children to learn about the history of Plumlov, including the town, chateau, and castle.
This project is designed for the kindergarten in Plumlov and surrounding kindergartens.
In the theoretical part, I am mainly discussing the general concepts of projects and project teaching, including its goals and benefits, as well as the unique needs of children in a given age group. I am also providing an overview of the history of Plumlov, the old castle and Plumlov chateau.
The practical part of the project consists of fun games and activities that introduce children to the history of Plumlov.
This project has not yet been implemented, but it is designed to be easily applied in a practical setting.
Klíčová slova
Projektová výuka, projekt, děti předškolního věku, historie, Plumlov, hrad Plumlov, zámek Plumlov, edukační projekt
Klíčová slova v angličtině
Project teaching, project, children of preschool age, history, Plumlov, Plumlov castle, Plumlov chateau, educational project
Zásady pro vypracování
1. Vyhledávání a studium odborné lietarury.
2. Zpracování obsahu BP.
3. Zpracování teoretické části BP.
4. Zpracování praktické části BP.
5. Vyhodnocení přínosu a závěru BP.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledávání a studium odborné lietarury.
2. Zpracování obsahu BP.
3. Zpracování teoretické části BP.
4. Zpracování praktické části BP.
5. Vyhodnocení přínosu a závěru BP.
Seznam doporučené literatury
OPRAVILOVÁ, Eva, GEBHARTOVÁ Vladimíra. Rok v mateřské škole, kurikulum předškolní výchovy. Praha 2011: Portál. ISBN 978-80-7367-703-9.
BAUER, J. Tajnosti moravských hradů a zámků. Třebíč: Akcent, 2005. 173 s. ISBN 80-7268- 327-6.
MICHÁLEK, L. Plumlov: hrad-zámek západně od Prostějova. Dobrá: Beatris, 2008. 43 s. ISBN 978-80-86737-81-2.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (2016). Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8163-5.
Seznam doporučené literatury
OPRAVILOVÁ, Eva, GEBHARTOVÁ Vladimíra. Rok v mateřské škole, kurikulum předškolní výchovy. Praha 2011: Portál. ISBN 978-80-7367-703-9.
BAUER, J. Tajnosti moravských hradů a zámků. Třebíč: Akcent, 2005. 173 s. ISBN 80-7268- 327-6.
MICHÁLEK, L. Plumlov: hrad-zámek západně od Prostějova. Dobrá: Beatris, 2008. 43 s. ISBN 978-80-86737-81-2.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (2016). Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8163-5.