Tato bakalářská práce se bude zabývat problematikou zdravotního postižení. Její teoretická část bude věnována vývojovému stádiu adolescence a inkluzivnímu vzdělávání ve školách. Praktická část se zaměří na samotné naplnění cíle práce. Tímto cílem bude zjistit, jaký mají žáci středních škol vztah ke zdravotnímu postižení. Šetření bude u žáků provedeno formou jednoduchého dotazníku o zdravotním postižení, a to ve dvou kolech. Po prvním kole proběhne hodinová výuka o zdravotním postižení. Týden po prezentaci budou mít žáci za úkol vyplnit tentýž dotazník znovu. Výstupem bude porovnání výsledků dotazníků z obou kol, a to jak ve vztahu k pohlaví respondentů, tak k typu navštěvované střední školy (maturitní/nematuritní).
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will be dealing with the problem of disability. The theoretical part will be concerned with the development stage of adolescent and inclusive education in schools. The practical part will focus on the goal fulfillment of the work. The goal will be to determine what attitude high school students have toward disability. The research will be carried out in two rounds in the form of a simple questionnaire concerning disability. After the first round, a one-hour lecture will be dedicated to disability. A week after the lecture, the students will have the task to fill in the same questionnaire again. The output will be a comparison of the results of the questionnaires from both rounds, both in relation to the gender of the respondents and in the type of high school attend (high schools concluded with A level/vocational schools) as well.
Klíčová slova
Zdravotní postižení, adolescence, dospívání, vývoj, inkluzivní vzdělávání, inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, vztah, maturitní střední škola, nematuritní střední škola
Klíčová slova v angličtině
Disability, adolescence, maturing, mental development, inclusive education, inclusion, integration, special education needs, attitude, high school concluded with A level, vocational school
Rozsah průvodní práce
107 s. (102 524 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se bude zabývat problematikou zdravotního postižení. Její teoretická část bude věnována vývojovému stádiu adolescence a inkluzivnímu vzdělávání ve školách. Praktická část se zaměří na samotné naplnění cíle práce. Tímto cílem bude zjistit, jaký mají žáci středních škol vztah ke zdravotnímu postižení. Šetření bude u žáků provedeno formou jednoduchého dotazníku o zdravotním postižení, a to ve dvou kolech. Po prvním kole proběhne hodinová výuka o zdravotním postižení. Týden po prezentaci budou mít žáci za úkol vyplnit tentýž dotazník znovu. Výstupem bude porovnání výsledků dotazníků z obou kol, a to jak ve vztahu k pohlaví respondentů, tak k typu navštěvované střední školy (maturitní/nematuritní).
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will be dealing with the problem of disability. The theoretical part will be concerned with the development stage of adolescent and inclusive education in schools. The practical part will focus on the goal fulfillment of the work. The goal will be to determine what attitude high school students have toward disability. The research will be carried out in two rounds in the form of a simple questionnaire concerning disability. After the first round, a one-hour lecture will be dedicated to disability. A week after the lecture, the students will have the task to fill in the same questionnaire again. The output will be a comparison of the results of the questionnaires from both rounds, both in relation to the gender of the respondents and in the type of high school attend (high schools concluded with A level/vocational schools) as well.
Klíčová slova
Zdravotní postižení, adolescence, dospívání, vývoj, inkluzivní vzdělávání, inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, vztah, maturitní střední škola, nematuritní střední škola
Klíčová slova v angličtině
Disability, adolescence, maturing, mental development, inclusive education, inclusion, integration, special education needs, attitude, high school concluded with A level, vocational school
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění tématu kvalifikační práce, formulace pracovního cíle
Průzkum informací k tématu a kontaktování vedoucího práce před definitivním rozhodnutím o tématu bakalářské práce
Rešerše a výběr vhodné studijní literatury
Zpracování získaných informací a studium odborné literatury zaměřené k tématu
Tvorba bakalářské práce
Odevzdání bakalářské práce
Obhajoba bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění tématu kvalifikační práce, formulace pracovního cíle
Průzkum informací k tématu a kontaktování vedoucího práce před definitivním rozhodnutím o tématu bakalářské práce
Rešerše a výběr vhodné studijní literatury
Zpracování získaných informací a studium odborné literatury zaměřené k tématu
Tvorba bakalářské práce
Odevzdání bakalářské práce
Obhajoba bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2011, 246 s. ISBN 978-80-7367-928-6.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: Diskursivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Portál, 2011, 1 online zdroj (168 stran). ISBN 978-80-262-0265-3.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011, 511 s. ISBN 978-80-7367-859-3.
JESENSKÝ, Ján. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995, 159 s. ISBN 8070669411.
JEŘÁBKOVÁ, Kateřina. Komplexní péče o člověka s postižením či znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 102 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3733-0.
LUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 140 s. ISBN 8024411547.
Seznam doporučené literatury
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2011, 246 s. ISBN 978-80-7367-928-6.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: Diskursivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Portál, 2011, 1 online zdroj (168 stran). ISBN 978-80-262-0265-3.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011, 511 s. ISBN 978-80-7367-859-3.
JESENSKÝ, Ján. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995, 159 s. ISBN 8070669411.
JEŘÁBKOVÁ, Kateřina. Komplexní péče o člověka s postižením či znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 102 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3733-0.
LUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 140 s. ISBN 8024411547.