Informace o kvalifikační práci Syndrom vyhoření u speciálních pedagogů na školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v období pandemie Covid-19
Práce na téma "Syndrom vyhoření u speciálních pedagogů na školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v období pandemie Covid-19" se věnuje profesi speciálního pedagoga, který působí na školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se zaměřuje na oblast stresu, syndromu vyhoření - jeho příznaky, stresory, průběh. Dále se zabývá profesí učitele, speciálního pedagoga, distanční výukou a pandemií Covid-19. Předmětem praktické části je zjištění míry výskytu syndromu vyhoření u speciálních pedagogů v období pandemie Covid-19.
Anotace v angličtině
The thesis called "Special Education Teachers' Burnout at Schools for Pupils with Special Education Needs during the Covid-19 Pandemic" deals with the profession of special education teachers at schools for pupils with special education needs. The theoretical part focuses on stress, burnout syndrome - its symptoms, stressors, progress. The thesis also deals with the profession of teacher, special education teacher, distance education and the Covid-19 pandemic. The aim of the practical part is to find out the incidence rate of burnout of special education teachers during the Covid-19 pandemic.
Klíčová slova
speciální pedagog, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, škola, učitel, pandemie, Covid-19, distanční výuka
Klíčová slova v angličtině
Special education teacher, pupil with special educational needs, school, teacher, pandemic, Covid-19, distance education
Rozsah průvodní práce
79 s. (117 670 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce na téma "Syndrom vyhoření u speciálních pedagogů na školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v období pandemie Covid-19" se věnuje profesi speciálního pedagoga, který působí na školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se zaměřuje na oblast stresu, syndromu vyhoření - jeho příznaky, stresory, průběh. Dále se zabývá profesí učitele, speciálního pedagoga, distanční výukou a pandemií Covid-19. Předmětem praktické části je zjištění míry výskytu syndromu vyhoření u speciálních pedagogů v období pandemie Covid-19.
Anotace v angličtině
The thesis called "Special Education Teachers' Burnout at Schools for Pupils with Special Education Needs during the Covid-19 Pandemic" deals with the profession of special education teachers at schools for pupils with special education needs. The theoretical part focuses on stress, burnout syndrome - its symptoms, stressors, progress. The thesis also deals with the profession of teacher, special education teacher, distance education and the Covid-19 pandemic. The aim of the practical part is to find out the incidence rate of burnout of special education teachers during the Covid-19 pandemic.
Klíčová slova
speciální pedagog, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, škola, učitel, pandemie, Covid-19, distanční výuka
Klíčová slova v angličtině
Special education teacher, pupil with special educational needs, school, teacher, pandemic, Covid-19, distance education
Zásady pro vypracování
1. Práce s odbornou literaturou
2. Koncepce práce a design výzkumné části.
3. Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
4. Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
5. Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
6. Analýza a interpretace dat.
7. Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Práce s odbornou literaturou
2. Koncepce práce a design výzkumné části.
3. Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
4. Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
5. Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
6. Analýza a interpretace dat.
7. Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ. 2020. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1668-1.
ČAPEK, Robert, Irena PŘÍKAZSKÁ a Jiří ŠMEJKAL. 2018. Učitel a syndrom vyhoření. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-392-6.
STOCK, Christian. 2010. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3553-5.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. 2009. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2863-6.
PIPEKOVÁ, Jarmila. 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-198-0.
Seznam doporučené literatury
SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ. 2020. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1668-1.
ČAPEK, Robert, Irena PŘÍKAZSKÁ a Jiří ŠMEJKAL. 2018. Učitel a syndrom vyhoření. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-392-6.
STOCK, Christian. 2010. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3553-5.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. 2009. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2863-6.
PIPEKOVÁ, Jarmila. 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-198-0.