Tato diplomová práce se zaměřuje na flow ve vzdělávání, konkrétně v tradičním českém školním prostředí. Teoretická část se zabývá podmínkami pro flow, jejich vlivem na žáky, podmínkami a možnostmi tradiční české školy. Praktická část porovnává dvě rovnocenné třídy během vyučovací hodiny na druhém stupni základní školy - jedna hodina je vyučována pomocí aplikace podmínek pro flow a druhá bude vyučována tradičně. Výzkum poskytuje informace o tom, která skupina se bude učit efektivněji a s větší radostí, a jak podmínky pro flow vnímali žáci. Tato studie si také klade za cíl shromáždit hlavní body, které mohou vést ke stavu flow ve vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the flow in education, specifically in the environment of a traditional Czech school. The theoretical part deals with the conditions of flow and their influence on the students and the conditions and possibilities of the traditional Czech school environment. The practical part compares two equivalent classes at the lower secondary school - one will be taught with the application of flow conditions and the other will be taught traditionally. The research will provide information about which group learned more effectively and with more enjoyment and how the applied flow conditions were perceived by the students. The study also aims to summarize the main points that can lead to flow in education.
Klíčová slova
Flow, pozitivní psychologie, podmínky flow, flow ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Flow, positive psychology, conditions of flow, flow in education
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na flow ve vzdělávání, konkrétně v tradičním českém školním prostředí. Teoretická část se zabývá podmínkami pro flow, jejich vlivem na žáky, podmínkami a možnostmi tradiční české školy. Praktická část porovnává dvě rovnocenné třídy během vyučovací hodiny na druhém stupni základní školy - jedna hodina je vyučována pomocí aplikace podmínek pro flow a druhá bude vyučována tradičně. Výzkum poskytuje informace o tom, která skupina se bude učit efektivněji a s větší radostí, a jak podmínky pro flow vnímali žáci. Tato studie si také klade za cíl shromáždit hlavní body, které mohou vést ke stavu flow ve vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the flow in education, specifically in the environment of a traditional Czech school. The theoretical part deals with the conditions of flow and their influence on the students and the conditions and possibilities of the traditional Czech school environment. The practical part compares two equivalent classes at the lower secondary school - one will be taught with the application of flow conditions and the other will be taught traditionally. The research will provide information about which group learned more effectively and with more enjoyment and how the applied flow conditions were perceived by the students. The study also aims to summarize the main points that can lead to flow in education.
Klíčová slova
Flow, pozitivní psychologie, podmínky flow, flow ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Flow, positive psychology, conditions of flow, flow in education
Zásady pro vypracování
1. Studium sekundární literatury
2. Shromáždění textových podkladů
3. Vytvoření učebního materiálu (projektu) k tématu
4. Ověření projektu s výslednou případovou studií
5. Finalizace projektu dle výsledků ověřování
6. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Studium sekundární literatury
2. Shromáždění textových podkladů
3. Vytvoření učebního materiálu (projektu) k tématu
4. Ověření projektu s výslednou případovou studií
5. Finalizace projektu dle výsledků ověřování
6. Závěr
Seznam doporučené literatury
CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly, 1997. Finding Flow. New York: Basic Books, Print.