Diplomová práce zkoumá dětská pojetí genderu v preprimárním vzdělávání. Kapitoly se postupně věnují definici základních pojmů, dětským představám v konstruktivistickém kontextu, specifikům předškolního období, teoriím sebepojetí dítěte a analýze vzdělávacího programu. Empirická část obsahuje popis použitých metod a prezentaci výsledků
Anotace v angličtině
This thesis explores children's conceptions of gender in pre-primary education. The chapters are successively devoted to the definition of basic concepts, children's conceptions in a constructivist context, the specifics of the preschool period, theories of child self-concept, and an analysis of the educational program. The empirical part includes a description of the methods used and a presentation of the results.
Klíčová slova
gender, dětská pojetí, předškolní věk
Klíčová slova v angličtině
gender, children's concepts, preschool age
Rozsah průvodní práce
69 s. (136 469 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zkoumá dětská pojetí genderu v preprimárním vzdělávání. Kapitoly se postupně věnují definici základních pojmů, dětským představám v konstruktivistickém kontextu, specifikům předškolního období, teoriím sebepojetí dítěte a analýze vzdělávacího programu. Empirická část obsahuje popis použitých metod a prezentaci výsledků
Anotace v angličtině
This thesis explores children's conceptions of gender in pre-primary education. The chapters are successively devoted to the definition of basic concepts, children's conceptions in a constructivist context, the specifics of the preschool period, theories of child self-concept, and an analysis of the educational program. The empirical part includes a description of the methods used and a presentation of the results.
Klíčová slova
gender, dětská pojetí, předškolní věk
Klíčová slova v angličtině
gender, children's concepts, preschool age
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku dětských pojetí genderu a genderových diferencí ve výzkumném souboru dětí předškolního věku.
Diplomová práce čerpá ze zdrojů pedagogického konstruktivismu a kongitivních teorií vzdělávání.
Cílem diplomové práce je zjistit a popsat dominantní modely dětských pojetí (pre-konceptů) základních kategorií, na kterých stojí současné genderové teorie a jejich aplikace do systému vzdělávání.
Prakticky orientovanou součástí diplomové práce bude také analýza a kritické zhodnocení stávajících kurikulárních dokumentů ŘVP, ŠVP a jejich adekvátnost v návaznosti na zjištěná a popsaná dětská pojetí.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku dětských pojetí genderu a genderových diferencí ve výzkumném souboru dětí předškolního věku.
Diplomová práce čerpá ze zdrojů pedagogického konstruktivismu a kongitivních teorií vzdělávání.
Cílem diplomové práce je zjistit a popsat dominantní modely dětských pojetí (pre-konceptů) základních kategorií, na kterých stojí současné genderové teorie a jejich aplikace do systému vzdělávání.
Prakticky orientovanou součástí diplomové práce bude také analýza a kritické zhodnocení stávajících kurikulárních dokumentů ŘVP, ŠVP a jejich adekvátnost v návaznosti na zjištěná a popsaná dětská pojetí.