Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj nižších kompenzačních činitelů u dětí s těžkým zrakovým postižením. Teoretická část obsahuje definici zrakového postižení, nižších a vyšších kompenzačních činitelů a jejich rozvoj. Další část poukáže na důležitost hry dětí se zrakovým postižením. Hlavním cílem práce je vytvořit soubor pomůcek na 3D tiskárně a ověření jejich funkčnosti a využitelnosti u dětí se zrakovým postižením
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on development lower compensation factors in children with severe visual impairment. The theoretical part contains the definiton of the visual impairment, lower and higher compensation factors and their development. The next part will point out the importance of play for visually impaired children. The main goal of the work is to create a pack of gadgets using 3D printer and verify their functionality and usability for children with visual imprairments.
Klíčová slova
Zrakové postižení, hra, hračka, nižší kompenzační činitelé, vyšší kompenzační činitelé, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
Visual impairment, game and toy, lower compensatory factors, higher compensatory factors, preschool children
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj nižších kompenzačních činitelů u dětí s těžkým zrakovým postižením. Teoretická část obsahuje definici zrakového postižení, nižších a vyšších kompenzačních činitelů a jejich rozvoj. Další část poukáže na důležitost hry dětí se zrakovým postižením. Hlavním cílem práce je vytvořit soubor pomůcek na 3D tiskárně a ověření jejich funkčnosti a využitelnosti u dětí se zrakovým postižením
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on development lower compensation factors in children with severe visual impairment. The theoretical part contains the definiton of the visual impairment, lower and higher compensation factors and their development. The next part will point out the importance of play for visually impaired children. The main goal of the work is to create a pack of gadgets using 3D printer and verify their functionality and usability for children with visual imprairments.
Klíčová slova
Zrakové postižení, hra, hračka, nižší kompenzační činitelé, vyšší kompenzační činitelé, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
Visual impairment, game and toy, lower compensatory factors, higher compensatory factors, preschool children
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Shromažďování a studium odborné literatury k tématu bakalářské práce
Realizace teoretické části práce
Realizace praktické části práce, výroba hraček
Komparace teoretických východisek se získanými informacemi s praktickými zkušenostmi
Závěrečná doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Shromažďování a studium odborné literatury k tématu bakalářské práce
Realizace teoretické části práce
Realizace praktické části práce, výroba hraček
Komparace teoretických východisek se získanými informacemi s praktickými zkušenostmi
Závěrečná doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BASLEROVÁ, Pavlína. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2012. ISBN 978-80-244-3376-9.
BASLEROVÁ, Pavlína. Metodika práce se žákem se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2012. ISBN 978-80-244-3307-3.
BALUNOVÁ, Kristína, Libuše LUDÍKOVÁ a Dita HEŘMÁNKOVÁ. Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2001. ISBN 8024403811.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše a Dita FINKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3697-5.
Seznam doporučené literatury
BASLEROVÁ, Pavlína. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2012. ISBN 978-80-244-3376-9.
BASLEROVÁ, Pavlína. Metodika práce se žákem se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2012. ISBN 978-80-244-3307-3.
BALUNOVÁ, Kristína, Libuše LUDÍKOVÁ a Dita HEŘMÁNKOVÁ. Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2001. ISBN 8024403811.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše a Dita FINKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3697-5.
Přílohy volně vložené
Příloha P1 Rozhovor s třídní učitelkou SV
Příloha P2 Rozhovor s třídní učitelkou PT