Diplomová práce je zaměřena na spolupráci asistenta pedagoga a pedagoga v mateřské škole. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako je asistent pedagoga, pedagog v mateřské škole, mateřskou školy jako instituci a věnuje se také spolupráci asistenta pedagoga a pedagoga. Empirická část navazuje na tu teoretickou a je provedena pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkum je zaměřen na asistenty pedagoga a pedagogy a jejich vzájemnou spolupráci. Cílem výzkumu je zjistit, na jaké úrovni a jakým způsobem probíhá spolupráce asistenta pedagoga a pedagoga v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the cooperation of teaching assistant and a teacher in kindergarten. The theoretical part defines basic concepts such as teaching assistant, teacher in kindergarten, kindergarten as an institution and is also devoted to the cooperation of teaching assistant and teacher. The empirical part follows the theoretical part and is done through structured conversation. The research is focused on teaching assistants and teachers and their cooperation with each other. The aim of the research is to find out at what level and how the cooperation of the teaching assitant and teacher in kindergarten takes place.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, pedagog v mateřské škole, mateřská škola, dítě v mateřské škole, IVP, SVP, spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Teaching assistant, teacher in kindergarten, kindergarten, child in kindergarten, individual education plan, cooperation.
Rozsah průvodní práce
79 stran + 20 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci asistenta pedagoga a pedagoga v mateřské škole. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako je asistent pedagoga, pedagog v mateřské škole, mateřskou školy jako instituci a věnuje se také spolupráci asistenta pedagoga a pedagoga. Empirická část navazuje na tu teoretickou a je provedena pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkum je zaměřen na asistenty pedagoga a pedagogy a jejich vzájemnou spolupráci. Cílem výzkumu je zjistit, na jaké úrovni a jakým způsobem probíhá spolupráce asistenta pedagoga a pedagoga v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the cooperation of teaching assistant and a teacher in kindergarten. The theoretical part defines basic concepts such as teaching assistant, teacher in kindergarten, kindergarten as an institution and is also devoted to the cooperation of teaching assistant and teacher. The empirical part follows the theoretical part and is done through structured conversation. The research is focused on teaching assistants and teachers and their cooperation with each other. The aim of the research is to find out at what level and how the cooperation of the teaching assitant and teacher in kindergarten takes place.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, pedagog v mateřské škole, mateřská škola, dítě v mateřské škole, IVP, SVP, spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Teaching assistant, teacher in kindergarten, kindergarten, child in kindergarten, individual education plan, cooperation.
Zásady pro vypracování
ZÁSADY PRO VYPRACOVÁNÍ:
1. Shromažďování literatury a její studium
2. Vymezení základních pojmů
3. Formulace cílů
4. Realizace výzkumného šetření pomocí rozhovorů
5. Vyhodnocení práce, diskuze a závěr
6. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Hlavní cíl práce: Zjistit, na jaké úrovni je spolupráce mezi AP a pedagogem v MŠ. Jak tato spolupráce probíhá a zda je práce AP efektivní při předškolním vzdělávání.
Dílčí cíle: Vymezit základní pojmy týkající se asistenta pedagoga a předškolního vzdělávání. Popsat náplň práce asistenta pedagoga. Vymezit pojem pedagog v MŠ. Popsat, jak probíhá spolupráce mezi AP a pedagogem.
Výzkumné otázky:
Jak dlouho probíhá spolupráce mezi AP a pedagogem? Jakým způsobem probíhá spolupráce? Jaká pravidla jsou nastavená v této spolupráci? Co očekává AP od pedagoga a naopak?
Teoretická část:
Objasním pojem asistent pedagoga, pedagog v MŠ, popíši jejich teoretické znalosti a předpoklady těchto dvou pedagogů. Také se budu věnovat instituci MŠ, kdy přiblížím chod a specifika této instituce.
Praktická část:
Výzkumem se budu snažit zjistit, jak přínosná je práce AP, jak probíhá spolupráce mezi asistentem a pedagogem, a jaké jsou očekávání při této spolupráci.
Zásady pro vypracování
ZÁSADY PRO VYPRACOVÁNÍ:
1. Shromažďování literatury a její studium
2. Vymezení základních pojmů
3. Formulace cílů
4. Realizace výzkumného šetření pomocí rozhovorů
5. Vyhodnocení práce, diskuze a závěr
6. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Hlavní cíl práce: Zjistit, na jaké úrovni je spolupráce mezi AP a pedagogem v MŠ. Jak tato spolupráce probíhá a zda je práce AP efektivní při předškolním vzdělávání.
Dílčí cíle: Vymezit základní pojmy týkající se asistenta pedagoga a předškolního vzdělávání. Popsat náplň práce asistenta pedagoga. Vymezit pojem pedagog v MŠ. Popsat, jak probíhá spolupráce mezi AP a pedagogem.
Výzkumné otázky:
Jak dlouho probíhá spolupráce mezi AP a pedagogem? Jakým způsobem probíhá spolupráce? Jaká pravidla jsou nastavená v této spolupráci? Co očekává AP od pedagoga a naopak?
Teoretická část:
Objasním pojem asistent pedagoga, pedagog v MŠ, popíši jejich teoretické znalosti a předpoklady těchto dvou pedagogů. Také se budu věnovat instituci MŠ, kdy přiblížím chod a specifika této instituce.
Praktická část:
Výzkumem se budu snažit zjistit, jak přínosná je práce AP, jak probíhá spolupráce mezi asistentem a pedagogem, a jaké jsou očekávání při této spolupráci.
Seznam doporučené literatury
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-349-0.
MARTINOVSKÁ, Petra a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga v mateřské škole. Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2018. ISBN 978-80-7496-394-0.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. GRADA, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.
SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. GRADA, 2013. ISBN 9788024785462.
ŠPIČÁKOVÁ, Libuše a Sylvie PROFOUSOVÁ. Příručka o práci asistenta pedagoga [online]. Skuteč, 2014 [cit. 2021-11-14]. Dostupné z: https://www.klickevzdelani.cz/Portals/0/Dokumenty/Prirucka_o_praci_asistenta_pedagoga.pdf
Seznam doporučené literatury
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-349-0.
MARTINOVSKÁ, Petra a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga v mateřské škole. Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2018. ISBN 978-80-7496-394-0.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. GRADA, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.
SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. GRADA, 2013. ISBN 9788024785462.
ŠPIČÁKOVÁ, Libuše a Sylvie PROFOUSOVÁ. Příručka o práci asistenta pedagoga [online]. Skuteč, 2014 [cit. 2021-11-14]. Dostupné z: https://www.klickevzdelani.cz/Portals/0/Dokumenty/Prirucka_o_praci_asistenta_pedagoga.pdf