Tato bakalářská práce se zaměřuje na dítě se sluchovým postižením po získání kompenzační pomůcky. V teoretické části je přiblížen obor surdopedie, charakteristika jednotlivých poruch sluchu, komunikace u osob se sluchovým postižením a kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým postižením.
Praktická část se věnuje případové studii dítěte, jež v nedávné době získalo sluchadla. Zabývá se tím, jaký vliv má na dítě získání sluchadel, jak se dítě cítí a jak tuto změnu (získání sluchadel) vnímá jeho okolí.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the situation of a hearing-impaired child who received a hearing aid. The theoretical part of the thesis explores the topic of deaf education and provides characteristics of different types of hearing loss, the communication of people suffering from hearing impairment and various available hearing aids.
The second part of the thesis consists of a case study. It aims to describe the situation of a child who recently started using hearing aids, how using hearing aids impacted the child, what the child experiences and how others react to the change.
Klíčová slova
sluchové postižení, nedoslýchavost, kompenzační pomůcky, sluchadla, dítě, komunikace
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, hearing loss, compensatory aids, hearing aid, child, communication
Rozsah průvodní práce
41 s. (67 299 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dítě se sluchovým postižením po získání kompenzační pomůcky. V teoretické části je přiblížen obor surdopedie, charakteristika jednotlivých poruch sluchu, komunikace u osob se sluchovým postižením a kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým postižením.
Praktická část se věnuje případové studii dítěte, jež v nedávné době získalo sluchadla. Zabývá se tím, jaký vliv má na dítě získání sluchadel, jak se dítě cítí a jak tuto změnu (získání sluchadel) vnímá jeho okolí.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the situation of a hearing-impaired child who received a hearing aid. The theoretical part of the thesis explores the topic of deaf education and provides characteristics of different types of hearing loss, the communication of people suffering from hearing impairment and various available hearing aids.
The second part of the thesis consists of a case study. It aims to describe the situation of a child who recently started using hearing aids, how using hearing aids impacted the child, what the child experiences and how others react to the change.
Klíčová slova
sluchové postižení, nedoslýchavost, kompenzační pomůcky, sluchadla, dítě, komunikace
Klíčová slova v angličtině
hearing impairment, hearing loss, compensatory aids, hearing aid, child, communication
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím práce
Studium odborné literatury
Stanovení cíle práce
Sepsání teoretické části práce
Návštěva rodiny, rozhovor s nimi
Analýza dat
Vypracování závěru práce
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím práce
Studium odborné literatury
Stanovení cíle práce
Sepsání teoretické části práce
Návštěva rodiny, rozhovor s nimi
Analýza dat
Vypracování závěru práce
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012, 159 s. ISBN 978-80-262-0084-0.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015, 191 s. ISBN 978-80-262-0944-7.
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Grada, 2014, 1 online zdroj (128 stran). ISBN 978-80-247-8941-5.
NOVÁK, Alexej. Nedoslýchavost a sluchadlo. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Gong-press, 1991, 36 s.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika : terapie a poradenství : vzdělávání osob s různým postižením : člověk s handicapem a společnost. Praha: Grada, 2007, 160 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1733-3.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012, 159 s. ISBN 978-80-262-0084-0.
JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 2015, 191 s. ISBN 978-80-262-0944-7.
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Grada, 2014, 1 online zdroj (128 stran). ISBN 978-80-247-8941-5.
NOVÁK, Alexej. Nedoslýchavost a sluchadlo. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Gong-press, 1991, 36 s.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika : terapie a poradenství : vzdělávání osob s různým postižením : člověk s handicapem a společnost. Praha: Grada, 2007, 160 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1733-3.