Diplomová práce se zabývá rozvojem předmatematických
představ prostřednictví didaktických pomůcek Logico Primo
a Logico Piccolo. Práce má teoreticko-empirický charakter.
V teoretické části se zabýváme dítětem předškolního věku,
jeho vývojem, hrou a také matematickou pregramotností či
předmatematickými představami. Cílem praktické části je
vytvořit soubor pracovních listů do didaktické pomůcky Logico
Primo a Logico Piccolo, a následně je ověřit v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the development of pre-mathematical
concepts through the didactic aids Logico Primo and Logico
piccolo. The work has a theoretical-empirical character.
In the theoretical part, we deal with the child of preschool age, his
development, play, as well as mathematical pre-literacy
or pre-mathematical ideas. The goal of the practical part is
to create a set of worksheets for the Logico Primo and Logico
Piccolo didactic aids and then verify them in school practice.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, předmatematické představy, didaktické
pomůcky, Logico Primo, Logico Piccolo
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, pre-mathematical ideas, didactic aids,
Logico Primo, Logico Piccolo
Rozsah průvodní práce
91 s. (142 625 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá rozvojem předmatematických
představ prostřednictví didaktických pomůcek Logico Primo
a Logico Piccolo. Práce má teoreticko-empirický charakter.
V teoretické části se zabýváme dítětem předškolního věku,
jeho vývojem, hrou a také matematickou pregramotností či
předmatematickými představami. Cílem praktické části je
vytvořit soubor pracovních listů do didaktické pomůcky Logico
Primo a Logico Piccolo, a následně je ověřit v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the development of pre-mathematical
concepts through the didactic aids Logico Primo and Logico
piccolo. The work has a theoretical-empirical character.
In the theoretical part, we deal with the child of preschool age, his
development, play, as well as mathematical pre-literacy
or pre-mathematical ideas. The goal of the practical part is
to create a set of worksheets for the Logico Primo and Logico
Piccolo didactic aids and then verify them in school practice.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, předmatematické představy, didaktické
pomůcky, Logico Primo, Logico Piccolo
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, pre-mathematical ideas, didactic aids,
Logico Primo, Logico Piccolo
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury včetně internetových zdrojů
Zpracování teoretické části diplomové práce
Zpracování pracovních listů a metodické náměty k pomůcce
Realizace výzkumného šetření
Vyhodnocení výzkumného šetření
Kompletace diplomové práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury včetně internetových zdrojů
Zpracování teoretické části diplomové práce
Zpracování pracovních listů a metodické náměty k pomůcce
Realizace výzkumného šetření
Vyhodnocení výzkumného šetření
Kompletace diplomové práce
Seznam doporučené literatury
FUCHS, Eduard, Hana LIŠKOVÁ a Eva ZELENDOVÁ, ed. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku: metodický průvodce. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1.
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1237-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, c2010. ISBN 978-80-8630-796-1.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Matematika a didaktika matematiky. ISBN 978-80-210-9418-5.
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1302-4.
Seznam doporučené literatury
FUCHS, Eduard, Hana LIŠKOVÁ a Eva ZELENDOVÁ, ed. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku: metodický průvodce. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1.
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1237-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, c2010. ISBN 978-80-8630-796-1.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Matematika a didaktika matematiky. ISBN 978-80-210-9418-5.
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1302-4.