Diplomová práce s názvem Popularita matematiky u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ pro sluchově postižené je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje oblíbenosti matematiky u žáků na druhém stupni ZŠ pro SP. Zaměřuje se na různé oblasti sluchového postiženi, na jeho terminologii a klasifikaci. Následující část se zabývá komunikací osob se sluchový postižením a představeny jsou i všechny základní školy pro sluchově postižené v ČR v rámci vzdělávání matematiky na druhém stupni. Praktická část se zabývá zjištěním obliby matematiky žáky na druhém stupni ZŠ a metodou komunikace mezi vyučujícím a žákem se SP. Ve výzkumném šetření je použit dotazník během konání celostátních sportovních her pro SŠ. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak probíhala výuka matematiky a jaká byla její oblíbenost u žáků. V závěru diplomové práce jsou v souladu se získanými výsledky vznesena doporučení pro speciálněpedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The final thesis entitled Popularity of mathematics among pupils with hearing impairment at the second grade of Deaf school is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is devoted to the popularity of mathematics among pupils at the second grade of Deaf schools. It is focused on different categories of hearing impairment, its terminology and classification. The following part is focused on communication of people with hearing impairment and there are introduced all the basic schools for the Deaf in the Czech Republic pointing at the education of mathematics at the second grades. The empirical part is concentrated on discovering the popularity of mathematics among pupils at the second grades of primary schools as well as discovering the method of communication between teachers and their pupils with hearing impairment. In the research investigation a survey was handled during national sport games for secondary schools. The aim of the research investigation is to find out how teaching of mathematics was conducted and its popularity by pupils. At the end of the final thesis, recommendations for special education practice are made in accordance with the obtain results.
Klíčová slova
Žáci se sluchovým postižením, matematika, základní školy pro sluchově postižené v ČR, Neslyšící pedagog
Klíčová slova v angličtině
Pupils with hearing impairment, mathematics, basic schools for the deaf in the Czech Republic, Deaf teacher
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Popularita matematiky u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ pro sluchově postižené je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje oblíbenosti matematiky u žáků na druhém stupni ZŠ pro SP. Zaměřuje se na různé oblasti sluchového postiženi, na jeho terminologii a klasifikaci. Následující část se zabývá komunikací osob se sluchový postižením a představeny jsou i všechny základní školy pro sluchově postižené v ČR v rámci vzdělávání matematiky na druhém stupni. Praktická část se zabývá zjištěním obliby matematiky žáky na druhém stupni ZŠ a metodou komunikace mezi vyučujícím a žákem se SP. Ve výzkumném šetření je použit dotazník během konání celostátních sportovních her pro SŠ. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak probíhala výuka matematiky a jaká byla její oblíbenost u žáků. V závěru diplomové práce jsou v souladu se získanými výsledky vznesena doporučení pro speciálněpedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The final thesis entitled Popularity of mathematics among pupils with hearing impairment at the second grade of Deaf school is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is devoted to the popularity of mathematics among pupils at the second grade of Deaf schools. It is focused on different categories of hearing impairment, its terminology and classification. The following part is focused on communication of people with hearing impairment and there are introduced all the basic schools for the Deaf in the Czech Republic pointing at the education of mathematics at the second grades. The empirical part is concentrated on discovering the popularity of mathematics among pupils at the second grades of primary schools as well as discovering the method of communication between teachers and their pupils with hearing impairment. In the research investigation a survey was handled during national sport games for secondary schools. The aim of the research investigation is to find out how teaching of mathematics was conducted and its popularity by pupils. At the end of the final thesis, recommendations for special education practice are made in accordance with the obtain results.
Klíčová slova
Žáci se sluchovým postižením, matematika, základní školy pro sluchově postižené v ČR, Neslyšící pedagog
Klíčová slova v angličtině
Pupils with hearing impairment, mathematics, basic schools for the deaf in the Czech Republic, Deaf teacher
Zásady pro vypracování
1) Průběžná konzultace s vedoucím práce
2) Vypracování osnovy diplomové práce
3) Rešerše odborných zdrojů k tématu práce
4) Vypracování teoretické části práce,
5) Realizace praktické části práce.
6) Zpracování, vyhodnocení a interpretace výsledků.
Zásady pro vypracování
1) Průběžná konzultace s vedoucím práce
2) Vypracování osnovy diplomové práce
3) Rešerše odborných zdrojů k tématu práce
4) Vypracování teoretické části práce,
5) Realizace praktické části práce.
6) Zpracování, vyhodnocení a interpretace výsledků.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie. In PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010, 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0.
HRUBÝ, J. Velké ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastntm osudu - 1. díl. 2. vyd. Praha: FRPSP, 1999. ISBN 80-7216-096-6.
LANGER, Jiří. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3702-6.
LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. 156 s. ISBN 80-7315-038-7.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie. In PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010, 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0.
HRUBÝ, J. Velké ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastntm osudu - 1. díl. 2. vyd. Praha: FRPSP, 1999. ISBN 80-7216-096-6.
LANGER, Jiří. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3702-6.
LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. 156 s. ISBN 80-7315-038-7.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6.