Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaké mají žáci 2. stupně základní školy povědomí o reklamě a jak toto povědomí ovlivňuje předmět mediální výchova ve škole.
V úvodní části práce je popsána reklama jako celek, současně je také zahrnuto téma reklamy v RVP ZV. Následuje bližší specifikace reklam na sociálních sítích, zejména na Facebooku, TikToku a Instagramu. Dále se práce zaměřuje i na influencer reklamu.
V rámci výzkumného šetření byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořili žáci druhého stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The main aim of the Bachelor's thesis is to find out what the awareness of advertising is among the pupils of the 2nd grade of primary school and how this awareness influences the subject Media Education in school.
In the introductory part of the thesis, advertising as a whole is described, in which, among other things, the topic of advertising in the RVP ZV has been curved. This is followed by a more detailed specification of advertisements on social media, in particular Facebook, TikTok and Instagram. Furthermore, the thesis also focuses on influencer advertising.
The research investigation used a quantitative research method by means of a questionnaire survey. The research population consisted of second grade primary school students
Media education, advertisement, Facebook, Instagram, TikTok, student
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaké mají žáci 2. stupně základní školy povědomí o reklamě a jak toto povědomí ovlivňuje předmět mediální výchova ve škole.
V úvodní části práce je popsána reklama jako celek, současně je také zahrnuto téma reklamy v RVP ZV. Následuje bližší specifikace reklam na sociálních sítích, zejména na Facebooku, TikToku a Instagramu. Dále se práce zaměřuje i na influencer reklamu.
V rámci výzkumného šetření byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořili žáci druhého stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The main aim of the Bachelor's thesis is to find out what the awareness of advertising is among the pupils of the 2nd grade of primary school and how this awareness influences the subject Media Education in school.
In the introductory part of the thesis, advertising as a whole is described, in which, among other things, the topic of advertising in the RVP ZV has been curved. This is followed by a more detailed specification of advertisements on social media, in particular Facebook, TikTok and Instagram. Furthermore, the thesis also focuses on influencer advertising.
The research investigation used a quantitative research method by means of a questionnaire survey. The research population consisted of second grade primary school students