Bakalářská práce pojednává o vlivu ADHD na vzdělávání na 2. stupni základní školy. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je úvodem do problematiky ADHD, obsahuje vymezení pojmu, základní projevy a specifika vzdělávání žáků s hyperkinetickým syndromem. Praktická část se zabývá analýzou skutečností, které mohou mít vliv na vzdělávání žáků s ADHD na 2. stupni základní školy. Je zde využita kvalitativní metoda výzkumu, konkrétně polostrukturované interview s pedagogy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the impact of ADHD on education at the second level of primary school. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is an introduction to the problem of ADHD, it contains the definition of the term, basic symptoms and specifics of education of students with hyperkinetic syndrome. The practical part deals with the analysis of facts that may influence the education of students with ADHD in the second level of primary school. A qualitative research method is used in the thesis, specifically semi-structured interviews with teachers.
Bakalářská práce pojednává o vlivu ADHD na vzdělávání na 2. stupni základní školy. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je úvodem do problematiky ADHD, obsahuje vymezení pojmu, základní projevy a specifika vzdělávání žáků s hyperkinetickým syndromem. Praktická část se zabývá analýzou skutečností, které mohou mít vliv na vzdělávání žáků s ADHD na 2. stupni základní školy. Je zde využita kvalitativní metoda výzkumu, konkrétně polostrukturované interview s pedagogy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the impact of ADHD on education at the second level of primary school. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is an introduction to the problem of ADHD, it contains the definition of the term, basic symptoms and specifics of education of students with hyperkinetic syndrome. The practical part deals with the analysis of facts that may influence the education of students with ADHD in the second level of primary school. A qualitative research method is used in the thesis, specifically semi-structured interviews with teachers.
V mé práci se zaměřím na problematiku vzdělávání žáků s ADHD na 2. stupni základní školy. Teoretickou část bych rozdělila na několik částí: VZDĚLÁVÁNÍ - základní pojmy, význam a cíle vzdělávání,spolupráce školy a rodiny, PORUCHY CHOVÁNÍ - pojem chování, typy a projevy poruch chování, poruchy chování na 2. stupni ZŠ, ADHD - definice, projevy a příčiny ADHD, diagnostika, dítě s ADHD, metody vzdělávání žáků s ADHD, atd. Praktickou část bych pojala jako kvalitativní výzkum, konkrétně případovou studii. Formou pozorování, rozhovorů s dětmi, rodiči a pedagogy bych se pokusila zjistit vliv ADHD na vzdělávání. Cílem mé práce tedy bude zjistit vliv ADHD na vzdělávání na 2. stupni základní školy.
Zásady pro vypracování
V mé práci se zaměřím na problematiku vzdělávání žáků s ADHD na 2. stupni základní školy. Teoretickou část bych rozdělila na několik částí: VZDĚLÁVÁNÍ - základní pojmy, význam a cíle vzdělávání,spolupráce školy a rodiny, PORUCHY CHOVÁNÍ - pojem chování, typy a projevy poruch chování, poruchy chování na 2. stupni ZŠ, ADHD - definice, projevy a příčiny ADHD, diagnostika, dítě s ADHD, metody vzdělávání žáků s ADHD, atd. Praktickou část bych pojala jako kvalitativní výzkum, konkrétně případovou studii. Formou pozorování, rozhovorů s dětmi, rodiči a pedagogy bych se pokusila zjistit vliv ADHD na vzdělávání. Cílem mé práce tedy bude zjistit vliv ADHD na vzdělávání na 2. stupni základní školy.
Seznam doporučené literatury
Michalová Zdeňka, ADD/ADHD v kontextu poruch chování, 2011, Liberec
Michalová Zdeňka, Edukace žáků s problémovým chováním, poruchami adaptace, poruchami chování a emocí, 2011, Liberec
Boďová Veronika, Hutyrová Miluše, Růžička Michal, Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování, 2012, Olomouc
Michalová Zdeňka, Pešatová Ilona a kol., Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD, 2015, Ústí nad Labem
Riefová Sandra, Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole, 2007, Praha
MKN-10, Duševní poruchy a poruchy chování: popisy klinických příznaků a diagnostická vodítka, 2006, Praha
Seznam doporučené literatury
Michalová Zdeňka, ADD/ADHD v kontextu poruch chování, 2011, Liberec
Michalová Zdeňka, Edukace žáků s problémovým chováním, poruchami adaptace, poruchami chování a emocí, 2011, Liberec
Boďová Veronika, Hutyrová Miluše, Růžička Michal, Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování, 2012, Olomouc
Michalová Zdeňka, Pešatová Ilona a kol., Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD, 2015, Ústí nad Labem
Riefová Sandra, Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole, 2007, Praha
MKN-10, Duševní poruchy a poruchy chování: popisy klinických příznaků a diagnostická vodítka, 2006, Praha