Tento bakalářský projekt obsahuje preventivní program zaměřený na kyberšikanu a hrozící nebezpečí na internetu, je určený pro žáky 7. a 8. tříd konkrétní základní školy. Cílem tohoto projektu je zabránit vzniku kyberšikany nejen v třídním kolektivu, ale také v osobním životě konkrétního jedince. Zároveň je cílem jedince poučit o bezpečném chování v kyberprostoru a naučit je obezřetnosti a odolnosti vůči potencionálním negativním vlivům v online prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor's project contains a preventive program focused on cyberbullying and general safety on the internet, it is for 7th and 8th grade students of a specific elementary school. The goal of this project is to prevent cyberbullying not only in the classroom, but also in the personal life of a specific individual. At the same time, the goal is to teach individuals about safe behavior in cyberspace and to teach them caution and resistance to potential negative influences in the online space.
Klíčová slova
preventivní program, kyberšikana, bezpečnost na internetu, základní škola
Klíčová slova v angličtině
prevention program, cyberbullying, internet safety, elementary school
Rozsah průvodní práce
51 s. (97 785 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tento bakalářský projekt obsahuje preventivní program zaměřený na kyberšikanu a hrozící nebezpečí na internetu, je určený pro žáky 7. a 8. tříd konkrétní základní školy. Cílem tohoto projektu je zabránit vzniku kyberšikany nejen v třídním kolektivu, ale také v osobním životě konkrétního jedince. Zároveň je cílem jedince poučit o bezpečném chování v kyberprostoru a naučit je obezřetnosti a odolnosti vůči potencionálním negativním vlivům v online prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor's project contains a preventive program focused on cyberbullying and general safety on the internet, it is for 7th and 8th grade students of a specific elementary school. The goal of this project is to prevent cyberbullying not only in the classroom, but also in the personal life of a specific individual. At the same time, the goal is to teach individuals about safe behavior in cyberspace and to teach them caution and resistance to potential negative influences in the online space.
Klíčová slova
preventivní program, kyberšikana, bezpečnost na internetu, základní škola
Klíčová slova v angličtině
prevention program, cyberbullying, internet safety, elementary school
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle bakalářského projektu (leden – březen 2022)
2. Výběr a studium literatury (březen – květen 2022)
3. Zpracování teoretické části bakalářského projektu (květen – srpen 2022)
4. Tvorba bakalářského projektu – inovativní činnost (srpen – listopad 2022)
5. Zpracování bakalářského projektu (listopad – leden 2022 – 2023) 6. Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden – březen 2023)
7. Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2023)
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle bakalářského projektu (leden – březen 2022)
2. Výběr a studium literatury (březen – květen 2022)
3. Zpracování teoretické části bakalářského projektu (květen – srpen 2022)
4. Tvorba bakalářského projektu – inovativní činnost (srpen – listopad 2022)
5. Zpracování bakalářského projektu (listopad – leden 2022 – 2023) 6. Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden – březen 2023)
7. Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2023)
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Jan et al. #Mediální výchova a společenské vědy. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, nakladatelství Gaudeamus, 2020. ISBN 978-80-7435-801-2. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:195ddaa0-9793-11eb-8e76-005056827e52
KAVALÍR, Aleš a Plzeň (Česko). Kyberšikana a její prevence: příručka pro učitele. Plzeň: Pro město Plzeň zpracovala společnost Člověk v tísni, pobočka Plzeň, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:3cbd18c0-43b4-11e8-a0d9-005056827e52
PAVLÍČEK, Antonín a Fakulta informatiky a statistiky. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:9ba3f490-971d-11e9-8fdf-005056827e52
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, Jan et al. #Mediální výchova a společenské vědy. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, nakladatelství Gaudeamus, 2020. ISBN 978-80-7435-801-2. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:195ddaa0-9793-11eb-8e76-005056827e52
KAVALÍR, Aleš a Plzeň (Česko). Kyberšikana a její prevence: příručka pro učitele. Plzeň: Pro město Plzeň zpracovala společnost Člověk v tísni, pobočka Plzeň, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:3cbd18c0-43b4-11e8-a0d9-005056827e52
PAVLÍČEK, Antonín a Fakulta informatiky a statistiky. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:9ba3f490-971d-11e9-8fdf-005056827e52