Informace o kvalifikační práci Výtvarná výchova s prvky artefiletiky a její využití při rozvoji motorických schopností
u dětí s poruchou autistického spektra (v předškolním věku)
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Výtvarná výchova s prvky artefiletiky a její využití při rozvoji motorických schopností u dětí s poruchou autistického spektra
Hlavní téma v angličtině
Art education with elements of artefiletics and its use in the development of motor skills in children with autism spectrum disorder
Název dle studenta
Výtvarná výchova s prvky artefiletiky a její využití při rozvoji motorických schopností
u dětí s poruchou autistického spektra (v předškolním věku)
Název dle studenta v angličtině
Art education with elements of artephyletics and its use in the development of motor skills in children with autism spectrum disorder (in preschool age)
Bakalářská práce se věnuje rozvoji motorických schopností
u dětí s poruchou autistického spektra s využitím výtvarné výchovy, která zahrnuje také artefiletické prvky. Práce je rozdělená do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou popsána různá specifika a deficity vyplývající z diagnózy. V praktické části se věnuji konkrétním případům a aplikaci výtvarných technik, které mají sloužit k rozvoji motorických schopností u dětí s poruchou autistického spektra. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou zpracovány do metodických listů, které mohou být aplikovány ve vzdělávání dětí s autismem, ale i dětí intaktních.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the development of motor skills in children with an autism spectrum disorder using art education, which also includes artephyletic elements. The work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, various specificities and deficits resulting from the diagnosis are described. In the practical part, I focus on specific cases and the application of art techniques that are meant to develop motor skills in children with autism spectrum disorder. Individual creative activities are processed into methodical sheets that can be applied in the education of children with autism, but also of intact children.
Bakalářská práce se věnuje rozvoji motorických schopností
u dětí s poruchou autistického spektra s využitím výtvarné výchovy, která zahrnuje také artefiletické prvky. Práce je rozdělená do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou popsána různá specifika a deficity vyplývající z diagnózy. V praktické části se věnuji konkrétním případům a aplikaci výtvarných technik, které mají sloužit k rozvoji motorických schopností u dětí s poruchou autistického spektra. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou zpracovány do metodických listů, které mohou být aplikovány ve vzdělávání dětí s autismem, ale i dětí intaktních.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is devoted to the development of motor skills in children with an autism spectrum disorder using art education, which also includes artephyletic elements. The work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, various specificities and deficits resulting from the diagnosis are described. In the practical part, I focus on specific cases and the application of art techniques that are meant to develop motor skills in children with autism spectrum disorder. Individual creative activities are processed into methodical sheets that can be applied in the education of children with autism, but also of intact children.
1. Studium odborné literatury 2. Příprava teoretické části 3. Konzultace 4. Příprava praktické části 5. Realizace hodin 6. Reflexe 7. Vypracování praktické části
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury 2. Příprava teoretické části 3. Konzultace 4. Příprava praktické části 5. Realizace hodin 6. Reflexe 7. Vypracování praktické části
Seznam doporučené literatury
CIKÁNOVÁ, Karla. Malujte si s námi. 2. vyd. Praha: Aventinum, 1996. 123 s. ISBN 80-85277-84-0.
PRETTE, M. C. a CAPALDO, A. Tvorivosť, tvar, farba. 1. vyd. Bratislava: Mladé letá, 1979.
STADLEROVÁ, Hana et al. S lehoulinkou: alternativy přístupů k předmětu Výtvarné vyjadřovací prostředky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita, 2005. 144 s., [33] l. obr. příl. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně; sv. 189. Řada estetickovýchovná; č. 5. ISBN 80-210-3917-5.
ZHOŘ, Igor. Škola výtvarného myšlení: Metodický materiál pro práci v zájmové výtvarné činnosti. Brno: Krajské kulturní středisko, 1987. 11 s.
ROESELOVÁ, Věra. Prostorová tvorba ve výtvarné výchově pro základní školu 1. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006. 63 s. ISBN 80-7290-254-7.
CIKÁNOVÁ, Karla. Malujte si s námi. 2. vyd. Praha: Aventinum, 1996. 123 s. ISBN 80-85277-84-0.
PRETTE, M. C. a CAPALDO, A. Tvorivosť, tvar, farba. 1. vyd. Bratislava: Mladé letá, 1979.
STADLEROVÁ, Hana et al. S lehoulinkou: alternativy přístupů k předmětu Výtvarné vyjadřovací prostředky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita, 2005. 144 s., [33] l. obr. příl. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně; sv. 189. Řada estetickovýchovná; č. 5. ISBN 80-210-3917-5.
ZHOŘ, Igor. Škola výtvarného myšlení: Metodický materiál pro práci v zájmové výtvarné činnosti. Brno: Krajské kulturní středisko, 1987. 11 s.
ROESELOVÁ, Věra. Prostorová tvorba ve výtvarné výchově pro základní školu 1. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006. 63 s. ISBN 80-7290-254-7.