Bakalářská práce se zaměřuje YouTube kanály, kteří se specializují na tvorbu do 15 let. Teoretická část se zaměřuje na platformu YouTube a problematiku influencerství a reklam, které s ní souvisí a také analyzuje tvorbu pro děti do 15 let. Praktická část se zaměřuje na zmapování preferencí u žáků na druhém stupni a nižších gymnáziích. Konkrétně co na této platformě nejčastěji vyhledávají, koho a co sledují a zda dokáží rozpoznat reklamu a škodlivý obsah.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on YouTube channels who specialize in under-15s. The theoretical part focuses on the YouTube platform and the issue of influencers and ads related to it and also analyses the creation for children under 15. The practical part focuses on mapping the preferences of pupils in upper secondary and lower secondary schools. Specifically, what they most often search for on this platform, who and what they watch and whether they can identify advertising and harmful content.
Klíčová slova
YouTube, Google, Youtuber, Influencer, reklama, sociální sítě, popularita
Klíčová slova v angličtině
YouTube, Google, Youtuber, Influencer, advertisement, social networks, popularity
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje YouTube kanály, kteří se specializují na tvorbu do 15 let. Teoretická část se zaměřuje na platformu YouTube a problematiku influencerství a reklam, které s ní souvisí a také analyzuje tvorbu pro děti do 15 let. Praktická část se zaměřuje na zmapování preferencí u žáků na druhém stupni a nižších gymnáziích. Konkrétně co na této platformě nejčastěji vyhledávají, koho a co sledují a zda dokáží rozpoznat reklamu a škodlivý obsah.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on YouTube channels who specialize in under-15s. The theoretical part focuses on the YouTube platform and the issue of influencers and ads related to it and also analyses the creation for children under 15. The practical part focuses on mapping the preferences of pupils in upper secondary and lower secondary schools. Specifically, what they most often search for on this platform, who and what they watch and whether they can identify advertising and harmful content.
Klíčová slova
YouTube, Google, Youtuber, Influencer, reklama, sociální sítě, popularita
Klíčová slova v angličtině
YouTube, Google, Youtuber, Influencer, advertisement, social networks, popularity
Zásady pro vypracování
Teoretická část se bude zabývat charakterizací sociální platformy Youtube a jejími tvůrci. Konkrétně pak tím, jak tato platforma funguje a jak na ní fungují tvůrci, tzv. youtubeři, kteří tvoří obsah pro děti do 15 let. Jejich práva a povinnosti vzhledem k platformě i divákům, klasifikace jejich kanálů, jejich propagátorství, tzv. influencing a také to, zda jejich tvorba může obsahovat nějaké nebezpečí. Praktická část bude zaměřena na žáky základních škol a nižšího stupně gymnázií. Budeme zjišťovat jejich postoj k Youtube, tj. jestli tuto síť používají často, jestli mají platformu rádi, dobu na ni strávenou, oblíbené youtubery a proč.
Zásady pro vypracování
Teoretická část se bude zabývat charakterizací sociální platformy Youtube a jejími tvůrci. Konkrétně pak tím, jak tato platforma funguje a jak na ní fungují tvůrci, tzv. youtubeři, kteří tvoří obsah pro děti do 15 let. Jejich práva a povinnosti vzhledem k platformě i divákům, klasifikace jejich kanálů, jejich propagátorství, tzv. influencing a také to, zda jejich tvorba může obsahovat nějaké nebezpečí. Praktická část bude zaměřena na žáky základních škol a nižšího stupně gymnázií. Budeme zjišťovat jejich postoj k Youtube, tj. jestli tuto síť používají často, jestli mají platformu rádi, dobu na ni strávenou, oblíbené youtubery a proč.
Seznam doporučené literatury
-KOVÁŘ, Karel Kovy. Ovšem. 1. BizBooks, 2017. ISBN 978-80-265-0698-0.
-CHVÁLA, Tomáš. Já, JůTuber. V Praze: CooBoo, 2015-. ISBN 978-80-7544-008-2
-MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.
-PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
Seznam doporučené literatury
-KOVÁŘ, Karel Kovy. Ovšem. 1. BizBooks, 2017. ISBN 978-80-265-0698-0.
-CHVÁLA, Tomáš. Já, JůTuber. V Praze: CooBoo, 2015-. ISBN 978-80-7544-008-2
-MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.
-PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.