Tato bakalářská práce se zabývá pořadem Hokej den poté, se kterým se televizní divák setkává na obrazovkách programu ČT sport od roku 2013. Obvykle je pořad vysílán v návaznosti na nedělní hrací kolo Tipsport extraligy. Vzorek analýzy obsahuje všechny díly z let 2018 až 2020. Cílem práce bylo zjistit, kterým reportérům, týmům, trenérům a hráčům byl pravidelně poskytován v pořadu Hokej den poté největší mediální prostor. Úvodní část práce přibližuje teoretická východiska zkoumaného jevu, následně je prezentována zvolená metoda výzkumu. Za tímto účelem byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Další část je věnována samotnému výzkumu jednotlivých relací Hokej den poté. V úplném závěru dochází k intepretaci získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a quantitative content analysis of the "Ice Hockey the Day After" programme, which could have been seen on the screens of the TV channel CT Sport since 2013. The programme is usually broadcasted following the Sunday game round of the Tipsport Extraliga. The sample of the analysis includes all episodes from 2018 to 2020. The aim of the work was to find out which reporters, teams, coaches and players were regularly given the most media space on Ice Hockey the Day After. The introductory part of the thesis presents the theoretical background of the phenomenon under study, followed by the presentation of the chosen research method, which was quantitative content analysis. The next part is devoted to the actual research of individual sessions of Ice Hockey the Day After. In conclusion, the obtained data is interpreted.
Klíčová slova
Kvantitativní obsahová analýza, nastolování agendy, média veřejné služby, hokejový
pořad, televizní reportáž, Česká televize.
Klíčová slova v angličtině
Quantitative content analysis, agenda-setting, public service media, hockey show,
television report, Czech television.
Rozsah průvodní práce
57 s. (103 767 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá pořadem Hokej den poté, se kterým se televizní divák setkává na obrazovkách programu ČT sport od roku 2013. Obvykle je pořad vysílán v návaznosti na nedělní hrací kolo Tipsport extraligy. Vzorek analýzy obsahuje všechny díly z let 2018 až 2020. Cílem práce bylo zjistit, kterým reportérům, týmům, trenérům a hráčům byl pravidelně poskytován v pořadu Hokej den poté největší mediální prostor. Úvodní část práce přibližuje teoretická východiska zkoumaného jevu, následně je prezentována zvolená metoda výzkumu. Za tímto účelem byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Další část je věnována samotnému výzkumu jednotlivých relací Hokej den poté. V úplném závěru dochází k intepretaci získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a quantitative content analysis of the "Ice Hockey the Day After" programme, which could have been seen on the screens of the TV channel CT Sport since 2013. The programme is usually broadcasted following the Sunday game round of the Tipsport Extraliga. The sample of the analysis includes all episodes from 2018 to 2020. The aim of the work was to find out which reporters, teams, coaches and players were regularly given the most media space on Ice Hockey the Day After. The introductory part of the thesis presents the theoretical background of the phenomenon under study, followed by the presentation of the chosen research method, which was quantitative content analysis. The next part is devoted to the actual research of individual sessions of Ice Hockey the Day After. In conclusion, the obtained data is interpreted.
Klíčová slova
Kvantitativní obsahová analýza, nastolování agendy, média veřejné služby, hokejový
pořad, televizní reportáž, Česká televize.
Klíčová slova v angličtině
Quantitative content analysis, agenda-setting, public service media, hockey show,
television report, Czech television.
Zásady pro vypracování
Téma práce
Tématem práce je analýza hokejového pořadu Hokej den poté, se kterým se může televizní divák setkat na obrazovkách ČT sport od roku 2013. Obvykle je vysílán v návaznosti na nedělní hrací kolo Tipsport extraligy. Vzorek analýzy bude obsahovat díly z let 2018 až 2020.
Cíl práce
Cílem této práce je zjistit, kterým týmům, trenérům či hráčům české nejvyšší hokejové soutěže je pravidelně dáván v pořadu Hokej den poté největší mediální prostor. Nebudu však mapovat pouze samotné hosty, ale zaměřím se také na reportéry, reportérky, moderátory či experty ve studiu. Jedním z dalších cílů bude zjistit, jestli je dáván ženám (reportérkám) stejný prostor v reportážích ze stadionů jako mužům. Zaměřím se také na to, kolik prostoru z celkové stopáže pořadu je věnováno informacím z domácí soutěže, reprezentací nebo zahraničních lig.
Metodika práce
Hlavního a dílčích výzkumných cílů chci dosáhnout pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Na základě ní získám obsáhlý vzorek přesně 61 dílů, se kterými budu pracovat. Získaná data budou sloužit k rozřešení mých výzkumných otázek a cílů. Chystám se analyzovat všechny díly vysílané od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2020. Obsahovou analýzu považuji v tomto případě za velmi účinnou, neboť se zakládá na maximální objektivitě, je systematická, snadno opakovatelná a zároveň spočívá ve statistickém zpracování dat. Jak jsem již zmínil v cílech mé práce, budu pracovat s výzkumnými otázkami typu: dávaný prostor jednotlivým týmům a hráčům ve vysílání (jestli je tento faktor ovlivněn momentálním tabulkovým postavením týmů), zaměřím se i na otázku mužů a žen ve vysílání z hlediska reportérské stránky či nasazování reportérů na dané zápasy. Do analýzy zahrnu i náhodně vybrané 2 - 3 díly z prvního roku vysílání pořadu a pokusím se je srovnat s těmi novějšími.
Osnova práce
1. Jednoznačné stanovení cílů práce – představení hlavního výzkumného cíle: Je dáván všem týmům, hráčům či trenérům české nejvyšší hokejové soutěže stejný mediální prostor? Jestli nikoliv, tak kterým je dáván prostor největší?
2. Představení historie pořadu. O čem je a k čemu slouží. Informace o Tipsport extralize, které se pořad primárně věnuje
3. Definice výběrového souboru, ke kterému odkazuji (televize)
4. Metodika analýzy – představení metody kvantitativní obsahové analýzy
5. Výpis základních informací, se kterými budu pracovat
6. Analytická část – zhlédnutí 61 dílů, získávání dat, zakódování obsahu. Včetně zakódování zmíněných 2 - 3 dílů z roku 2013, aby následně mohlo dojít ke srovnání obsahů
7. Shrnutí výsledků výzkumu – jestli došlo k naplnění účelu
8. Závěr – rekapitulace cílů práce, shrnutí dosažených výsledků
Zásady pro vypracování
Téma práce
Tématem práce je analýza hokejového pořadu Hokej den poté, se kterým se může televizní divák setkat na obrazovkách ČT sport od roku 2013. Obvykle je vysílán v návaznosti na nedělní hrací kolo Tipsport extraligy. Vzorek analýzy bude obsahovat díly z let 2018 až 2020.
Cíl práce
Cílem této práce je zjistit, kterým týmům, trenérům či hráčům české nejvyšší hokejové soutěže je pravidelně dáván v pořadu Hokej den poté největší mediální prostor. Nebudu však mapovat pouze samotné hosty, ale zaměřím se také na reportéry, reportérky, moderátory či experty ve studiu. Jedním z dalších cílů bude zjistit, jestli je dáván ženám (reportérkám) stejný prostor v reportážích ze stadionů jako mužům. Zaměřím se také na to, kolik prostoru z celkové stopáže pořadu je věnováno informacím z domácí soutěže, reprezentací nebo zahraničních lig.
Metodika práce
Hlavního a dílčích výzkumných cílů chci dosáhnout pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Na základě ní získám obsáhlý vzorek přesně 61 dílů, se kterými budu pracovat. Získaná data budou sloužit k rozřešení mých výzkumných otázek a cílů. Chystám se analyzovat všechny díly vysílané od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2020. Obsahovou analýzu považuji v tomto případě za velmi účinnou, neboť se zakládá na maximální objektivitě, je systematická, snadno opakovatelná a zároveň spočívá ve statistickém zpracování dat. Jak jsem již zmínil v cílech mé práce, budu pracovat s výzkumnými otázkami typu: dávaný prostor jednotlivým týmům a hráčům ve vysílání (jestli je tento faktor ovlivněn momentálním tabulkovým postavením týmů), zaměřím se i na otázku mužů a žen ve vysílání z hlediska reportérské stránky či nasazování reportérů na dané zápasy. Do analýzy zahrnu i náhodně vybrané 2 - 3 díly z prvního roku vysílání pořadu a pokusím se je srovnat s těmi novějšími.
Osnova práce
1. Jednoznačné stanovení cílů práce – představení hlavního výzkumného cíle: Je dáván všem týmům, hráčům či trenérům české nejvyšší hokejové soutěže stejný mediální prostor? Jestli nikoliv, tak kterým je dáván prostor největší?
2. Představení historie pořadu. O čem je a k čemu slouží. Informace o Tipsport extralize, které se pořad primárně věnuje
3. Definice výběrového souboru, ke kterému odkazuji (televize)
4. Metodika analýzy – představení metody kvantitativní obsahové analýzy
5. Výpis základních informací, se kterými budu pracovat
6. Analytická část – zhlédnutí 61 dílů, získávání dat, zakódování obsahu. Včetně zakódování zmíněných 2 - 3 dílů z roku 2013, aby následně mohlo dojít ke srovnání obsahů
7. Shrnutí výsledků výzkumu – jestli došlo k naplnění účelu
8. Závěr – rekapitulace cílů práce, shrnutí dosažených výsledků
Seznam doporučené literatury
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2014. 18-328 s. ISBN: 978-80-247-3568-9.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN: 80-247-0564-8.
CUDLÍN, Karel, OSVALDOVÁ, Barbora, KOPÁČ, Radim, TEJKALOVÁ, Alice ed. O reportáži, o reportérech. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1781-7
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbora, WOLÁK, Radim. Česká novinářka: k postavení a obrazu novinářek v českých médiích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0056-7.
JENŠÍK, Miloslav. Zlatá kniha ledního hokeje: historie a současnost nejrychlejší sportovní hry. V Praze: XYZ, 2011. ISBN 978-80-7388-090-3.
BOYLE, Raymond. Sports Journalism: Context and Issues. London: SAGE, 2006. ISBN 1847878105, 9781847878106
Seznam doporučené literatury
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2014. 18-328 s. ISBN: 978-80-247-3568-9.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN: 80-247-0564-8.
CUDLÍN, Karel, OSVALDOVÁ, Barbora, KOPÁČ, Radim, TEJKALOVÁ, Alice ed. O reportáži, o reportérech. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1781-7
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbora, WOLÁK, Radim. Česká novinářka: k postavení a obrazu novinářek v českých médiích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0056-7.
JENŠÍK, Miloslav. Zlatá kniha ledního hokeje: historie a současnost nejrychlejší sportovní hry. V Praze: XYZ, 2011. ISBN 978-80-7388-090-3.
BOYLE, Raymond. Sports Journalism: Context and Issues. London: SAGE, 2006. ISBN 1847878105, 9781847878106
Přílohy volně vložené
Kódovací kniha
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant představil svou práci a uspokojivě reagoval na dotazy z posudků a od komise.