Tématem této diplomové práce je klima konkrétní organizace a spokojenost zaměstnanců. Cílem této práce je určit typ klimatu na konkrétních pracovištích
v organizaci XY a popsat míru spokojenosti zaměstnanců se systémem vzdělávání
v organizaci XY. Teoretická část
se zabývá organizační kulturou, klimatem
v organizaci a spokojeností zaměstnanců. Organizační kultura je nedílnou součástí prostředí organizace. Organizační klima vzniká dlouhodobým vnímáním, prožíváním a hodnocením prostředí v organizaci jejími zaměstnanci. Spokojenost zaměstnanců
je emocionální stav jedince, zobrazuje subjektivní kognitivní vnímání jedince, vztahuje se k určitému jevu. Vzhledem k tomu, že je u každého jedince spokojenost autentická, může u každého jedince také nabývat jiných hodnot. Klima je rovněž vnímáno a hodnoceno individuálně. Jedinec s ním může vyjádřit svou míru spokojenosti prostřednictvím hodnocení činitelů klimatu.
Je tedy možné předpokládat, že je-li zaměstnanec spokojený s činiteli klimatu,
je spokojen s klimatem v organizaci. Tato práce je konkrétně zaměřena na míru spokojenosti se systémem vzdělávání.
Výzkumná otázka č. 1: Jaký typ klimatu je identifikován na jednotlivých pracovištích v organizaci XY?
Výzkumná otázka č. 2: Jaká je míra spokojenosti zaměstnanců se stávajícím systémem vzdělávání v organizaci XY?
Empirická část představuje výzkumnou metodologii. Empirická část navazuje
na teoretický základ kvantitativním výzkumem prováděným za účelem určení typu klimatu na konkrétních pracovištích
a zjištění míry spokojenosti zaměstnanců
se systémem vzděláváním v organizaci XY. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the climate
of a specific organization and the employee satisfaction. The aim of this work
is to determine the type of the climate
at specific workplaces in the XY organization and to describe the level of employee satisfaction with the education system in the XY organization.
The theoretical part deals with the culture, the climate and the employee satisfaction in the organization. Organizational culture
is an integral part of the organization's environment.
Organizational climate is created by the long-term perception, experience and evaluation
of the environment in the organization by its employees. Employee satisfaction
is an individual emotional state, which shows the individual's subjective cognitive perception and it is related to a certain phenomenon.
Since the satisfaction is authentic for each individual person, it might also aquire different value for each individual person. The climate is also felt and evaluated individually. An individual person can express the satisfaction level by the rating climate factors. Therefore, it can be assumed that if the employee is satisfied with the climate factors, he is satisfied with the climate in the organization.
This work is particularly focused on the satisfaction degree with the education system.
The empirical part presents the research methodology. The empirical part follows the theoretical basis with quantitative research carried out in order to determine the type
of climate at specific workplaces and the level of employee satisfaction with the education system in organization XY. The research results are interpreted in the conclusion of the work.
Tématem této diplomové práce je klima konkrétní organizace a spokojenost zaměstnanců. Cílem této práce je určit typ klimatu na konkrétních pracovištích
v organizaci XY a popsat míru spokojenosti zaměstnanců se systémem vzdělávání
v organizaci XY. Teoretická část
se zabývá organizační kulturou, klimatem
v organizaci a spokojeností zaměstnanců. Organizační kultura je nedílnou součástí prostředí organizace. Organizační klima vzniká dlouhodobým vnímáním, prožíváním a hodnocením prostředí v organizaci jejími zaměstnanci. Spokojenost zaměstnanců
je emocionální stav jedince, zobrazuje subjektivní kognitivní vnímání jedince, vztahuje se k určitému jevu. Vzhledem k tomu, že je u každého jedince spokojenost autentická, může u každého jedince také nabývat jiných hodnot. Klima je rovněž vnímáno a hodnoceno individuálně. Jedinec s ním může vyjádřit svou míru spokojenosti prostřednictvím hodnocení činitelů klimatu.
Je tedy možné předpokládat, že je-li zaměstnanec spokojený s činiteli klimatu,
je spokojen s klimatem v organizaci. Tato práce je konkrétně zaměřena na míru spokojenosti se systémem vzdělávání.
Výzkumná otázka č. 1: Jaký typ klimatu je identifikován na jednotlivých pracovištích v organizaci XY?
Výzkumná otázka č. 2: Jaká je míra spokojenosti zaměstnanců se stávajícím systémem vzdělávání v organizaci XY?
Empirická část představuje výzkumnou metodologii. Empirická část navazuje
na teoretický základ kvantitativním výzkumem prováděným za účelem určení typu klimatu na konkrétních pracovištích
a zjištění míry spokojenosti zaměstnanců
se systémem vzděláváním v organizaci XY. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the climate
of a specific organization and the employee satisfaction. The aim of this work
is to determine the type of the climate
at specific workplaces in the XY organization and to describe the level of employee satisfaction with the education system in the XY organization.
The theoretical part deals with the culture, the climate and the employee satisfaction in the organization. Organizational culture
is an integral part of the organization's environment.
Organizational climate is created by the long-term perception, experience and evaluation
of the environment in the organization by its employees. Employee satisfaction
is an individual emotional state, which shows the individual's subjective cognitive perception and it is related to a certain phenomenon.
Since the satisfaction is authentic for each individual person, it might also aquire different value for each individual person. The climate is also felt and evaluated individually. An individual person can express the satisfaction level by the rating climate factors. Therefore, it can be assumed that if the employee is satisfied with the climate factors, he is satisfied with the climate in the organization.
This work is particularly focused on the satisfaction degree with the education system.
The empirical part presents the research methodology. The empirical part follows the theoretical basis with quantitative research carried out in order to determine the type
of climate at specific workplaces and the level of employee satisfaction with the education system in organization XY. The research results are interpreted in the conclusion of the work.
Cíl práce: Identifikovat a analyzovat vybrané činitele ovlivňující klima v konkrétní organizaci a popsat vliv těchto činitelů na spokojenost zaměstnanců
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Cílem práce bude identifikovat a analyzovat činitele, kteří mají vliv na klima v organizaci, určit typu klimatu na konkrétních pracovištích v organizaci a popsat míru spokojenosti zaměstnanců.
Výzkumná otázka: Kteří činitelé ovlivňují klima v organizaci a jaká je spokojenost zaměstnanců v organizaci? Jak charakterizují klima zaměstnanci na konkrétním pracovišti?
Návrh postupu řešení (metoda): kvantitativní výzkum - dotazník
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do 30. 9. 2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do 31. 1. 2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno harmonogramem akademického roku)
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Identifikovat a analyzovat vybrané činitele ovlivňující klima v konkrétní organizaci a popsat vliv těchto činitelů na spokojenost zaměstnanců
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Cílem práce bude identifikovat a analyzovat činitele, kteří mají vliv na klima v organizaci, určit typu klimatu na konkrétních pracovištích v organizaci a popsat míru spokojenosti zaměstnanců.
Výzkumná otázka: Kteří činitelé ovlivňují klima v organizaci a jaká je spokojenost zaměstnanců v organizaci? Jak charakterizují klima zaměstnanci na konkrétním pracovišti?
Návrh postupu řešení (metoda): kvantitativní výzkum - dotazník
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do 30. 9. 2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do 31. 1. 2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno harmonogramem akademického roku)
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing Fialová, I., & Matýsková, D. (2007). Klima na školách. 1.vyd. Ostrava: Ostravská univerzita. Grecmanová, H. (2008). Klima školy. Olomouc: Hanex Kocianová, R. (2006). Organizační klima a pracovní spokojenost. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Schein, E. H. (2010). Organizational Culture and Leadership. San Francisco: John Wiley & Sons
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing Fialová, I., & Matýsková, D. (2007). Klima na školách. 1.vyd. Ostrava: Ostravská univerzita. Grecmanová, H. (2008). Klima školy. Olomouc: Hanex Kocianová, R. (2006). Organizační klima a pracovní spokojenost. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Schein, E. H. (2010). Organizational Culture and Leadership. San Francisco: John Wiley & Sons