Bakalářská práce se zabývá využíváním online kvízů ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a nižších stupních gymnázií. Teoretická část popisuje online kvízy, jednotlivé platformy pro jejich tvorbu a předchozí výzkumy na téma již provedené. Výzkum zkoumá využití online kvízů ve výuce anglického jazyka, zejména pak vliv přechodu na online výuku, závislost věku učitele a jejich užívání a způsob, jakým jsou online kvízy na hodinách anglického jazyka využívány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of online quizzes in ESL teaching at lower-secondary schools. The theoretical part describes online quizzes, the platforms for their creation and previous research on the topic. The research analyses the use of online quizzes in ESL teaching, particularly the effect of the introduction of online schooling, the relationship of teacher´s age and the usage of online quizzes and the ways how online quizzes are used in ESL classes.
Klíčová slova
Výuka anglického jazyka, IKT ve vzdělávání, gamification, online kvízy, Kahoot!, Quizlet, Quizizz, Google Forms, online výuka, Covid-19, věk.
Klíčová slova v angličtině
ESL teaching, ICT in education, gamification, online quizzes, Kahoot!, Quizlet, Quizizz, Google Forms, online schooling, Covid-19, age.
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využíváním online kvízů ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a nižších stupních gymnázií. Teoretická část popisuje online kvízy, jednotlivé platformy pro jejich tvorbu a předchozí výzkumy na téma již provedené. Výzkum zkoumá využití online kvízů ve výuce anglického jazyka, zejména pak vliv přechodu na online výuku, závislost věku učitele a jejich užívání a způsob, jakým jsou online kvízy na hodinách anglického jazyka využívány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of online quizzes in ESL teaching at lower-secondary schools. The theoretical part describes online quizzes, the platforms for their creation and previous research on the topic. The research analyses the use of online quizzes in ESL teaching, particularly the effect of the introduction of online schooling, the relationship of teacher´s age and the usage of online quizzes and the ways how online quizzes are used in ESL classes.
Klíčová slova
Výuka anglického jazyka, IKT ve vzdělávání, gamification, online kvízy, Kahoot!, Quizlet, Quizizz, Google Forms, online výuka, Covid-19, věk.
Klíčová slova v angličtině
ESL teaching, ICT in education, gamification, online quizzes, Kahoot!, Quizlet, Quizizz, Google Forms, online schooling, Covid-19, age.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury
2. Vypracování teoretické části
3. Metodologie
4. Příprava výzkumných nástrojů
5. Sběr a zpracování údajů
6. Analýza a interpretace výsledků
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury
2. Vypracování teoretické části
3. Metodologie
4. Příprava výzkumných nástrojů
5. Sběr a zpracování údajů
6. Analýza a interpretace výsledků
Seznam doporučené literatury
CINAR, Ismail a Asim ARI. The Effects of Quizlet on Secondary School Students Vocabulary Learning and Attitudes Towards English. Asian Journal of Instruction [online]. 2019, 7(2), s. 60-73 [cit. 2021-01-24]. ISSN 2148-2659. Dostupné z: https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/51548/647002 ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi [online]. Brno: Flow, 2015 [cit. 2021-01-24]. ISBN 978-80-88123-02-6. Dostupné z: https://web2.mlp.cz/koweb/00/04/23/36/18/tablet_ve_skolni_praxi.pdf MYNAŘÍKOVÁ, Lenka a Lukáš NOVOTNÝ. Knowledge Society Failure? Barriers in the Use of ICTs and Further Teacher Education in the Czech Republic. Sustainability [online]. 2020, 12(17), s. 6993. ISSN 2071-1050. DOI http://doi.org/10.3390/su12176933. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ A Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
Seznam doporučené literatury
CINAR, Ismail a Asim ARI. The Effects of Quizlet on Secondary School Students Vocabulary Learning and Attitudes Towards English. Asian Journal of Instruction [online]. 2019, 7(2), s. 60-73 [cit. 2021-01-24]. ISSN 2148-2659. Dostupné z: https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/51548/647002 ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi [online]. Brno: Flow, 2015 [cit. 2021-01-24]. ISBN 978-80-88123-02-6. Dostupné z: https://web2.mlp.cz/koweb/00/04/23/36/18/tablet_ve_skolni_praxi.pdf MYNAŘÍKOVÁ, Lenka a Lukáš NOVOTNÝ. Knowledge Society Failure? Barriers in the Use of ICTs and Further Teacher Education in the Czech Republic. Sustainability [online]. 2020, 12(17), s. 6993. ISSN 2071-1050. DOI http://doi.org/10.3390/su12176933. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ A Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.