Cílem bakalářské práce bude realizovat na vybraném vzorku žáků 2. stupně základní školy výzkum tzv. dětských pojetí společnosti. K tématu bude přistupováno z pozice pedagogického konstruktivismu.
Bakalářská práce bude zkoumat, z jakých dětských pojetí přistupují žáci v rámci oblasti vzdělávání člověk a společnost k problematice společnosti a jejího fungování.
Bakalářská práce bude vycházet z analýzy stávajících kurikulárních dokumentů a v návaznosti na existující empirické nástroje následně zkoumat jednotlivé typy (či modely) dětských pojetí společnosti, především pak v souvislosti s klíčovými paradigmaty současné sociologie.
Annotation in English
The aim of the bachelor's thesis is to research the so-called children's conceptions of society on a selected sample of pupils in the upper primary school. The topic will be approached from the position of pedagogical constructivism.
The bachelor's thesis will investigate from which children's conceptions pupils approach the topic of society and its functioning in the educational area of man and society.
The bachelor's thesis will be based on an analysis of existing curriculum documents and, in relation to existing empirical tools, will subsequently explore particular types (or models) of children's conceptions of society, particularly in relation to key paradigms of contemporary sociology.
Keywords
dětská pojetí; prekoncepty; konstruktivismus; společnost; rodina; pravidla společnosti; demokracie
Keywords in English
children's conceptions; preconceptions; constructivism; society; family; rules of society, democracy
Length of the covering note
76 s. (106 008 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem bakalářské práce bude realizovat na vybraném vzorku žáků 2. stupně základní školy výzkum tzv. dětských pojetí společnosti. K tématu bude přistupováno z pozice pedagogického konstruktivismu.
Bakalářská práce bude zkoumat, z jakých dětských pojetí přistupují žáci v rámci oblasti vzdělávání člověk a společnost k problematice společnosti a jejího fungování.
Bakalářská práce bude vycházet z analýzy stávajících kurikulárních dokumentů a v návaznosti na existující empirické nástroje následně zkoumat jednotlivé typy (či modely) dětských pojetí společnosti, především pak v souvislosti s klíčovými paradigmaty současné sociologie.
Annotation in English
The aim of the bachelor's thesis is to research the so-called children's conceptions of society on a selected sample of pupils in the upper primary school. The topic will be approached from the position of pedagogical constructivism.
The bachelor's thesis will investigate from which children's conceptions pupils approach the topic of society and its functioning in the educational area of man and society.
The bachelor's thesis will be based on an analysis of existing curriculum documents and, in relation to existing empirical tools, will subsequently explore particular types (or models) of children's conceptions of society, particularly in relation to key paradigms of contemporary sociology.
Keywords
dětská pojetí; prekoncepty; konstruktivismus; společnost; rodina; pravidla společnosti; demokracie
Keywords in English
children's conceptions; preconceptions; constructivism; society; family; rules of society, democracy
Research Plan
Cílem bakalářské práce bude realizovat na vybraném vzorku žáků 2. stupně ZŠ výzkum tzv. dětských pojetí společnosti. K tématu bude přistupováno z pozice pedagogického konstruktivismu.
Bakalářská práce bude zkoumat, z jakých dětských pojetí přistupují žáci v rámci oblasti vzdělávání člověk a společnost k problematice společnosti a jejího fungování.
Bakalářská práce bude vycházet z analýzy stávajících kurikulárních dokumentů a v návaznosti na existující empirické nástroje následně zkoumat jednotlivé typy (či modely) dětských pojetí společnosti, především pak v souvislosti s klíčovými paradigmaty současné sociologie.
Research Plan
Cílem bakalářské práce bude realizovat na vybraném vzorku žáků 2. stupně ZŠ výzkum tzv. dětských pojetí společnosti. K tématu bude přistupováno z pozice pedagogického konstruktivismu.
Bakalářská práce bude zkoumat, z jakých dětských pojetí přistupují žáci v rámci oblasti vzdělávání člověk a společnost k problematice společnosti a jejího fungování.
Bakalářská práce bude vycházet z analýzy stávajících kurikulárních dokumentů a v návaznosti na existující empirické nástroje následně zkoumat jednotlivé typy (či modely) dětských pojetí společnosti, především pak v souvislosti s klíčovými paradigmaty současné sociologie.
Recommended resources
GIDDENS, A. Sociologie (2002)
BAUMAN, Z. Myslet sociologicky (1996)
PIAGET, J, INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte (1970)
RVP ZV (oblast vzdělávání Člověk a společnost)
Barrett, M., & Buchanan-Barrow, E. (2004). Children's understanding of society. Hove: Psychology Press.
Doulík, P. (2005). Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně.
Recommended resources
GIDDENS, A. Sociologie (2002)
BAUMAN, Z. Myslet sociologicky (1996)
PIAGET, J, INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte (1970)
RVP ZV (oblast vzdělávání Člověk a společnost)
Barrett, M., & Buchanan-Barrow, E. (2004). Children's understanding of society. Hove: Psychology Press.
Doulík, P. (2005). Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně.