Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávací strategie nově příchozích policistů v rámci Základní odborné přípravy. Hlavním cílem práce je popsat a analyzovat připravenost absolventů Základní odborné přípravy v rámci Policie České republiky, tedy zda je délka výuky a vzdělávací strategie, která je během Základní odborné přípravy využita, dostačující. Hlavní cíl práce je naplněn prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření, kdy byl pro metodu sběru dat zvolen vlastní dotazník. Samotná práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje základním pojmům souvisejícím se vzdělávání dospělých a vzdělávací strategii ve firmách. Empirická část navazuje na teoretickou část a jsou zde popsány sběr, analýza a vyhodnocení získaných dat na základě dotazníkového šetření. Výzkum ukázal, že délka výuky a použitá vzdělávací strategie během Základní odborné výuky dostačující, avšak několik stěžejních předmětů, jako jsou praktické činnosti, administrativa a služba pořádkové policie, by potřebovalo delší časovou dotaci a větší zaměření, což znemožňuje záměr zkrátit dobu Základní odborné výuky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis concerns the issue of the education and its strategy of new police officers as part of the basic professional training in police schools of the Police of the Czech Republic. The main goal of this thesis is to describe and analyse the readiness of the graduates of the basic professional training within the Police of the Czech Republic, thus whether the length of teaching and the educational strategy used during the basic professional training is sufficient. To solve the main goal is used quantitative research investigation with the help of self-constructed questionnaire. The thesis itself is divided into two parts - a theoretical and an empirical part. The theoretical part is devoted to basic concepts related to adult education and educational strategy in companies. The empirical part follows on from the theoretical part and the collection, analysis and evaluation of the obtained data are described here. Research has shown that the length of teaching and the educational strategy used during the basic professional training is sufficient, but several key subjects, such as practical activities, administration and order police service, would need a longer time subsidy and greater focus, which makes the intention to shorten the length of the basic professional training impossible.
Klíčová slova
Policie ČR, služba pořádkové policie, základní odborná příprava, vzdělávání v organizaci, vzdělávací strategie
Klíčová slova v angličtině
Police of the Czech Republic, public order police service, basic professional training, corporate education, educational strategy
Rozsah průvodní práce
98 s. (127 081 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávací strategie nově příchozích policistů v rámci Základní odborné přípravy. Hlavním cílem práce je popsat a analyzovat připravenost absolventů Základní odborné přípravy v rámci Policie České republiky, tedy zda je délka výuky a vzdělávací strategie, která je během Základní odborné přípravy využita, dostačující. Hlavní cíl práce je naplněn prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření, kdy byl pro metodu sběru dat zvolen vlastní dotazník. Samotná práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje základním pojmům souvisejícím se vzdělávání dospělých a vzdělávací strategii ve firmách. Empirická část navazuje na teoretickou část a jsou zde popsány sběr, analýza a vyhodnocení získaných dat na základě dotazníkového šetření. Výzkum ukázal, že délka výuky a použitá vzdělávací strategie během Základní odborné výuky dostačující, avšak několik stěžejních předmětů, jako jsou praktické činnosti, administrativa a služba pořádkové policie, by potřebovalo delší časovou dotaci a větší zaměření, což znemožňuje záměr zkrátit dobu Základní odborné výuky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis concerns the issue of the education and its strategy of new police officers as part of the basic professional training in police schools of the Police of the Czech Republic. The main goal of this thesis is to describe and analyse the readiness of the graduates of the basic professional training within the Police of the Czech Republic, thus whether the length of teaching and the educational strategy used during the basic professional training is sufficient. To solve the main goal is used quantitative research investigation with the help of self-constructed questionnaire. The thesis itself is divided into two parts - a theoretical and an empirical part. The theoretical part is devoted to basic concepts related to adult education and educational strategy in companies. The empirical part follows on from the theoretical part and the collection, analysis and evaluation of the obtained data are described here. Research has shown that the length of teaching and the educational strategy used during the basic professional training is sufficient, but several key subjects, such as practical activities, administration and order police service, would need a longer time subsidy and greater focus, which makes the intention to shorten the length of the basic professional training impossible.
Klíčová slova
Policie ČR, služba pořádkové policie, základní odborná příprava, vzdělávání v organizaci, vzdělávací strategie
Klíčová slova v angličtině
Police of the Czech Republic, public order police service, basic professional training, corporate education, educational strategy
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: zjistit jednotlivé aspekty ovlivňující kvalitu výuky profesní přípravy příslušníků základní odborné přípravy v policejních školách, možnosti a limity vzdělávání nově přijatých příslušníků do služebního poměru PČR.
B.Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Diplomová práce se zaměří na kvalitu, možnosti a limity vzdělávání nově přijatých příslušníků do služebního poměru PČR.
C.Výzkumná otázka:
1. Jakým způsobem probíhá vzdělávání nově přijatých příslušníků PČR do služebního poměru?
2. Jaké možnosti či podmínky ke vzdělávání mají (studijní materiály, rozvržení výuky, školící příslušníci)?
3. Jaký je obsah, forma a metoda vzdělávání ve školícím středisku?
4. Jak hodnotí výuku příslušníci PČR?
D.Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní přístup založený na dotazníkovém šetření
E.Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30. 9. 2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 28. 2. 2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno harmonogramem akademického roku)
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: zjistit jednotlivé aspekty ovlivňující kvalitu výuky profesní přípravy příslušníků základní odborné přípravy v policejních školách, možnosti a limity vzdělávání nově přijatých příslušníků do služebního poměru PČR.
B.Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Diplomová práce se zaměří na kvalitu, možnosti a limity vzdělávání nově přijatých příslušníků do služebního poměru PČR.
C.Výzkumná otázka:
1. Jakým způsobem probíhá vzdělávání nově přijatých příslušníků PČR do služebního poměru?
2. Jaké možnosti či podmínky ke vzdělávání mají (studijní materiály, rozvržení výuky, školící příslušníci)?
3. Jaký je obsah, forma a metoda vzdělávání ve školícím středisku?
4. Jak hodnotí výuku příslušníci PČR?
D.Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní přístup založený na dotazníkovém šetření
E.Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30. 9. 2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 28. 2. 2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno harmonogramem akademického roku)
Seznam doporučené literatury
Barker, T. (1999). Jak být laskavým a efektivním policistou. Praha: Pragma.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
Mužík, J. (2012). Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer.
Obst, O. (2006). Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Barker, T. (1999). Jak být laskavým a efektivním policistou. Praha: Pragma.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
Mužík, J. (2012). Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer.
Obst, O. (2006). Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada.