Práce bude sledovat, které metody vytváření komunity a navazování vztahu s tzv. followery jsou nejefektivnější pro stránky se zaměřením na literaturu žánru young adult (dále "YA"). Bude proveden výzkum na vybraném okruhu uživatelů, u kterých bude zjišťován jejich vztah k četbě YA literatury a jejich zájem na projevování aktivity na profilech zaměřujících se na knihy. Následně bude vytvořen model marketingu pro vydávání YA knih, který se bude zaměřovat na co nejefektivnější komunikaci a interakci s komunitou.
Anotace v angličtině
The thesis will investigate which methods of building community and establishing relationships with followers are most effective for sites focusing on young adult (YA) literature. Research will be conducted on a selected group of users to determine their relationship to reading YA literature and their interest in showing activity on book-focused profiles. Subsequently, a marketing model for YA book publishing will be developed that focuses on the most effective communication and interaction with the community.
Klíčová slova
Young adult literatura, Instagram, influencer, ma rketing, knižní trh
Klíčová slova v angličtině
Young adult literature, Instagram, influencer, marketing, book market
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Práce bude sledovat, které metody vytváření komunity a navazování vztahu s tzv. followery jsou nejefektivnější pro stránky se zaměřením na literaturu žánru young adult (dále "YA"). Bude proveden výzkum na vybraném okruhu uživatelů, u kterých bude zjišťován jejich vztah k četbě YA literatury a jejich zájem na projevování aktivity na profilech zaměřujících se na knihy. Následně bude vytvořen model marketingu pro vydávání YA knih, který se bude zaměřovat na co nejefektivnější komunikaci a interakci s komunitou.
Anotace v angličtině
The thesis will investigate which methods of building community and establishing relationships with followers are most effective for sites focusing on young adult (YA) literature. Research will be conducted on a selected group of users to determine their relationship to reading YA literature and their interest in showing activity on book-focused profiles. Subsequently, a marketing model for YA book publishing will be developed that focuses on the most effective communication and interaction with the community.
Klíčová slova
Young adult literatura, Instagram, influencer, ma rketing, knižní trh
Klíčová slova v angličtině
Young adult literature, Instagram, influencer, marketing, book market
Zásady pro vypracování
Práce bude sledovat, které metody vytváření komunity a navazování vztahu s tzv. followery jsou nejefektivnější pro stránky se zaměřením na literaturu žánru young adult (dále "YA"). Bude proveden výzkum na vybraném okruhu uživatelů, u kterých bude zjišťován jejich vztah k četbě YA literatury a jejich zájem na projevování aktivity na profilech zaměřujících se na knihy. Následně bude vytvořen model marketingu pro vydávání YA knih, který se bude zaměřovat na co nejefektivnější komunikaci a interakci s komunitou.
Zásady pro vypracování
Práce bude sledovat, které metody vytváření komunity a navazování vztahu s tzv. followery jsou nejefektivnější pro stránky se zaměřením na literaturu žánru young adult (dále "YA"). Bude proveden výzkum na vybraném okruhu uživatelů, u kterých bude zjišťován jejich vztah k četbě YA literatury a jejich zájem na projevování aktivity na profilech zaměřujících se na knihy. Následně bude vytvořen model marketingu pro vydávání YA knih, který se bude zaměřovat na co nejefektivnější komunikaci a interakci s komunitou.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Druhé, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MILLER, Laura J. Reluctant capitalists: Bookselling and the culture of consumption. University of Chicago Press, 2008.
MURPHY, Derek. BOOK MARKETING is dead. E-book: Amazon.com, 2013.
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. Čtvrté, aktualizované vydání. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2019. ISBN 978-80-7579-059-0.
WOLL, Thomas. Rukověť nakladatele: řemeslo, věda, umění. Praha: Signeta, 2002. ISBN 80-902608-4-5.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Druhé, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MILLER, Laura J. Reluctant capitalists: Bookselling and the culture of consumption. University of Chicago Press, 2008.
MURPHY, Derek. BOOK MARKETING is dead. E-book: Amazon.com, 2013.
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. Čtvrté, aktualizované vydání. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2019. ISBN 978-80-7579-059-0.
WOLL, Thomas. Rukověť nakladatele: řemeslo, věda, umění. Praha: Signeta, 2002. ISBN 80-902608-4-5.