Tato bakalářská práce se zabývá výskytem self promotion (neboli sebepropagace) ve zpravodajských relacích Události a Televizní noviny televizních stanic Česká televize a televize Nova. Cílem je zjistit četnost výskytu self promotion v jednotlivých relacích a porovnat je mezi sebou, a tím zjistit, jak přistupují v tomto ohledu dané televizní stanice ke zpravodajství. Metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza, pomocí níž budeme zkoumat vybrané epizody zpravodajských relací.
Anotace v angličtině
This bachelor deals with occurrence of self promotion in TV news Události and Televizní noviny in TV stations Česká televize and Nova. The aim of work is to find out the frequency of occurrence of self promotion in the programmes and compare them, and find out how the TV stations view the news service. The method of the research is quantitative content analysis.
Klíčová slova
self promotion, sebepropagace, televizní zpravodajství, Události, Televizní noviny, Česká televize, TV Nova, informační kvalita
Klíčová slova v angličtině
self promotion, TV news, Události, Televizní noviny, Česká televize, TV Nova, information quality
Rozsah průvodní práce
162 420 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem self promotion (neboli sebepropagace) ve zpravodajských relacích Události a Televizní noviny televizních stanic Česká televize a televize Nova. Cílem je zjistit četnost výskytu self promotion v jednotlivých relacích a porovnat je mezi sebou, a tím zjistit, jak přistupují v tomto ohledu dané televizní stanice ke zpravodajství. Metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza, pomocí níž budeme zkoumat vybrané epizody zpravodajských relací.
Anotace v angličtině
This bachelor deals with occurrence of self promotion in TV news Události and Televizní noviny in TV stations Česká televize and Nova. The aim of work is to find out the frequency of occurrence of self promotion in the programmes and compare them, and find out how the TV stations view the news service. The method of the research is quantitative content analysis.
Klíčová slova
self promotion, sebepropagace, televizní zpravodajství, Události, Televizní noviny, Česká televize, TV Nova, informační kvalita
Klíčová slova v angličtině
self promotion, TV news, Události, Televizní noviny, Česká televize, TV Nova, information quality
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit pomocí kvantitativní obsahové analýzy četnost výskytu self promotion v hlavních zpravodajských relacích Události a Televizní noviny televizních stanic Česká televize a TV Nova. Na základě toho bude možné tyto stanice porovnat mezi sebou a určit, jakým způsobem přistupují v tomto ohledu ke zpravodajství. Stanovený cíl bude naplněn zodpovězením výzkumných otázek, tj. jak často se objevují reportáže propagující další tvorbu dané televizní stanice?, jak často moderátoři ve studiu, příp. reportéři v terénu odkazují na jiné pořady/programy/weby dané televizní stanice ("více se dozvíte na")?, jak často se objevují upoutávky na následující zprávy ("ještě uvidíte")? Práce zodpoví otázku, zda Česká televize jakožto médium veřejné služby obsahuje méně self promotion - jak by bylo možné vzhledem ke charakteru média předpokládat - než TV Nova, která je soukromou/komerční televizní stanicí. Případně jak je tento rozdíl velký.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit pomocí kvantitativní obsahové analýzy četnost výskytu self promotion v hlavních zpravodajských relacích Události a Televizní noviny televizních stanic Česká televize a TV Nova. Na základě toho bude možné tyto stanice porovnat mezi sebou a určit, jakým způsobem přistupují v tomto ohledu ke zpravodajství. Stanovený cíl bude naplněn zodpovězením výzkumných otázek, tj. jak často se objevují reportáže propagující další tvorbu dané televizní stanice?, jak často moderátoři ve studiu, příp. reportéři v terénu odkazují na jiné pořady/programy/weby dané televizní stanice ("více se dozvíte na")?, jak často se objevují upoutávky na následující zprávy ("ještě uvidíte")? Práce zodpoví otázku, zda Česká televize jakožto médium veřejné služby obsahuje méně self promotion - jak by bylo možné vzhledem ke charakteru média předpokládat - než TV Nova, která je soukromou/komerční televizní stanicí. Případně jak je tento rozdíl velký.
Seznam doporučené literatury
a) literatura k použité metodice KRIPPENDORFF, Klaus. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. 2. vydání. Thousand Oaks: Sage Publications, 2004. ISBN 0-7619-1544-3 - podává návod, jak realizovat výzkumnou metodu obsahové analýzy TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4 - součástí knihy je kapitola věnovaná přímo kvantitativní obsahové analýze b) literatura k dosavadnímu vědění k danému tématu LAPČÍK, Marek. Televizní zpravodajství jako paradox: jak (ne)rozumět zpravodajství I. 1. vydání. Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3326-4 - kniha se věnuje tomu, jak televizní zpravodajství skutečně vypadá, z čeho se skládá a jak funguje BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8 - kniha obsahuje mj. vývoj televizního vysílání, tj. i televizního zpravodajství KONČELÍK, Jakub, ORSÁG, Petr, VEČEŘA, Pavel. Dějiny českých médií 20. století. 1. vydání. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8 - další publikace zkoumající mj. vývoj televizního zpravodajství OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Zpravodajství v médiích. 2. vydání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1899-9 - kniha se v celé jedné kapitole věnuje televiznímu zpravodajství (specifika, typologie atd.); rovněž definuje zpravodajství, zabývá se objektivitou, rozdílem mezi zpravodajstvím a publicistikou c) literatura k možnosti analýzy daného předmětu zkoumání MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. První české vydání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9 - kniha vymezuje kritéria zpravodajské objektivity, normy, které by mělo zpravodajství dodržovat OSVALDOVÁ, Barbora, KOPÁČ, Radim a kol. Co je bulvár, co je bulvarizace. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3229-2 - definuje bulvár, bulvarizaci, bulvární přístup, a to i v televizním médiu EASTMAN, Susan T., FERGUSON, Douglas A., KLEIN, Robert A. Media promotion and marketing for broadcasting, cable, and the internet. 5. vydání. Boston: Elsevier, 2006. ISBN 978-024-0807-621 - kniha se zabývá strategiemi propagace a marketingu médií
Seznam doporučené literatury
a) literatura k použité metodice KRIPPENDORFF, Klaus. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. 2. vydání. Thousand Oaks: Sage Publications, 2004. ISBN 0-7619-1544-3 - podává návod, jak realizovat výzkumnou metodu obsahové analýzy TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4 - součástí knihy je kapitola věnovaná přímo kvantitativní obsahové analýze b) literatura k dosavadnímu vědění k danému tématu LAPČÍK, Marek. Televizní zpravodajství jako paradox: jak (ne)rozumět zpravodajství I. 1. vydání. Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3326-4 - kniha se věnuje tomu, jak televizní zpravodajství skutečně vypadá, z čeho se skládá a jak funguje BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8 - kniha obsahuje mj. vývoj televizního vysílání, tj. i televizního zpravodajství KONČELÍK, Jakub, ORSÁG, Petr, VEČEŘA, Pavel. Dějiny českých médií 20. století. 1. vydání. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8 - další publikace zkoumající mj. vývoj televizního zpravodajství OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Zpravodajství v médiích. 2. vydání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1899-9 - kniha se v celé jedné kapitole věnuje televiznímu zpravodajství (specifika, typologie atd.); rovněž definuje zpravodajství, zabývá se objektivitou, rozdílem mezi zpravodajstvím a publicistikou c) literatura k možnosti analýzy daného předmětu zkoumání MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. První české vydání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9 - kniha vymezuje kritéria zpravodajské objektivity, normy, které by mělo zpravodajství dodržovat OSVALDOVÁ, Barbora, KOPÁČ, Radim a kol. Co je bulvár, co je bulvarizace. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3229-2 - definuje bulvár, bulvarizaci, bulvární přístup, a to i v televizním médiu EASTMAN, Susan T., FERGUSON, Douglas A., KLEIN, Robert A. Media promotion and marketing for broadcasting, cable, and the internet. 5. vydání. Boston: Elsevier, 2006. ISBN 978-024-0807-621 - kniha se zabývá strategiemi propagace a marketingu médií
Přílohy volně vložené
1 CD ROM, 5 DVD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala svou práci, její východiska a závěry, reagovala na dotazy z posudků a ze strany komise. Její reakce však byla zásadním způsobem nedostačující a neuspokojivá, nedokazala zodpovědět dotazy, ani vysvětlit svůj postup.