Bakalářská práce usiluje o hudební vymezení tzv. fenoménu "blackening". Jedná se o přesah prvků z black metalu do jiných podžánrů extrémního metalu. Definice je dosaženo analýzou pěti písní různých podžánrů extrémního metalu, které podléhají tomuto jevu. Při analýze se v konkrétních hudebních kategoriích hledají předem stanovené charakteristiky, u kterých se přesah předpokládá. Nalezené prvky spolu s dalšími případně nalezenými společnými hudebními elementy poté tvoří skupinu hudebních charakteristik, které definují jev "blackening".
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis seeks to define the so-called "blackening" phenomenon. It is an overlap of elements from black metal to other subgenres of extreme metal. The definition is achieved by analyzing five songs of different subgenres of extreme metal that subjects to this phenomenon. The analysis looks for predetermined characteristics in specific music categories, which are expected to overlap. The found elements together with other possibly found common musical elements then form a group of musical characteristics that define the phenomenon of "blackening".
Klíčová slova
Hudební analýza, extrémní metal, podžánr, black metal, death metal, thrash metal, doom metal, deathcore, metalcore
Klíčová slova v angličtině
Music analysis, extreme metal, subgenre, black metal, death metal, thrash metal, doom metal, deathcore, metalcore
Rozsah průvodní práce
44s. (80 686 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce usiluje o hudební vymezení tzv. fenoménu "blackening". Jedná se o přesah prvků z black metalu do jiných podžánrů extrémního metalu. Definice je dosaženo analýzou pěti písní různých podžánrů extrémního metalu, které podléhají tomuto jevu. Při analýze se v konkrétních hudebních kategoriích hledají předem stanovené charakteristiky, u kterých se přesah předpokládá. Nalezené prvky spolu s dalšími případně nalezenými společnými hudebními elementy poté tvoří skupinu hudebních charakteristik, které definují jev "blackening".
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis seeks to define the so-called "blackening" phenomenon. It is an overlap of elements from black metal to other subgenres of extreme metal. The definition is achieved by analyzing five songs of different subgenres of extreme metal that subjects to this phenomenon. The analysis looks for predetermined characteristics in specific music categories, which are expected to overlap. The found elements together with other possibly found common musical elements then form a group of musical characteristics that define the phenomenon of "blackening".
Klíčová slova
Hudební analýza, extrémní metal, podžánr, black metal, death metal, thrash metal, doom metal, deathcore, metalcore
Klíčová slova v angličtině
Music analysis, extreme metal, subgenre, black metal, death metal, thrash metal, doom metal, deathcore, metalcore
Zásady pro vypracování
Ve své práci usiluji o hudební vymezení tzv. fenoménu "blackening". Jedná se o přesah prvků z black metalu do jiných podžánrů extrémního metalu. Této definice bude dosaženo analýzou skladeb různých podžánrů extrémního metalu, které podléhají fenoménu "blackening". Jedná se například o blackened death metal, blackened thrash metal, blackened doom metal, blackened deathcore a další. Při analýze budu ve skladbách hledat předem stanovené typické black metalové prvky, u nichž předpokládám přesah do ostatních podžánrů. Tyto prvky, které budou ve skladbách nalezeny, spolu s dalšími případně nalezenými společnými hudebními elementy, budou tvořit skupinu hudebních charakteristik, které definují pojem "blackening".
Zásady pro vypracování
Ve své práci usiluji o hudební vymezení tzv. fenoménu "blackening". Jedná se o přesah prvků z black metalu do jiných podžánrů extrémního metalu. Této definice bude dosaženo analýzou skladeb různých podžánrů extrémního metalu, které podléhají fenoménu "blackening". Jedná se například o blackened death metal, blackened thrash metal, blackened doom metal, blackened deathcore a další. Při analýze budu ve skladbách hledat předem stanovené typické black metalové prvky, u nichž předpokládám přesah do ostatních podžánrů. Tyto prvky, které budou ve skladbách nalezeny, spolu s dalšími případně nalezenými společnými hudebními elementy, budou tvořit skupinu hudebních charakteristik, které definují pojem "blackening".
Seznam doporučené literatury
HILLIER, Benjamin. Considering genre in metal music [online]. 6. Metal Music Studies, 2020 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.ingentaconnect.com/content/intellect/mms/2020/00000006/00000001/art00002.
SMIALEK, Eric. ‘Genre and expression in extreme metal music, ca. 1990–2015’ [online]. Montreal: McGill University, 2015 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.academia.edu/24562305/Genre_and_Expression_in_Extreme_Metal_Music_ca_1990_2015.
GARZA, Jose M. Transcending Time (Feels): Riff Types, Timekeeping Cymbals, and Time Feels in Contemporary Metal Music [online]. 27. Society for Music Theory, 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://mtosmt.org/issues/mto.21.27.1/mto.21.27.1.garza.html.
GAMBLE, Steven. ‘Breaking down the breakdown in twenty-first-century metal’ [online]. Metal Music Studies, 2019, roč. 5, č. 3, s. 337–354 [cit. 2022-04-05]. doi: 10.1386/mms.5.3.337_1.
HUDSON, S. Stephen. Compound AABA Form and Style Distinction in Heavy Metal [online]. 27. Society for Music Theory, 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://mtosmt.org/issues/mto.21.27.1/mto.21.27.1.hudson.html.
Seznam doporučené literatury
HILLIER, Benjamin. Considering genre in metal music [online]. 6. Metal Music Studies, 2020 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.ingentaconnect.com/content/intellect/mms/2020/00000006/00000001/art00002.
SMIALEK, Eric. ‘Genre and expression in extreme metal music, ca. 1990–2015’ [online]. Montreal: McGill University, 2015 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.academia.edu/24562305/Genre_and_Expression_in_Extreme_Metal_Music_ca_1990_2015.
GARZA, Jose M. Transcending Time (Feels): Riff Types, Timekeeping Cymbals, and Time Feels in Contemporary Metal Music [online]. 27. Society for Music Theory, 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://mtosmt.org/issues/mto.21.27.1/mto.21.27.1.garza.html.
GAMBLE, Steven. ‘Breaking down the breakdown in twenty-first-century metal’ [online]. Metal Music Studies, 2019, roč. 5, č. 3, s. 337–354 [cit. 2022-04-05]. doi: 10.1386/mms.5.3.337_1.
HUDSON, S. Stephen. Compound AABA Form and Style Distinction in Heavy Metal [online]. 27. Society for Music Theory, 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://mtosmt.org/issues/mto.21.27.1/mto.21.27.1.hudson.html.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou bakalářskou práci, hovořil o metodologii práce, cílech a zjištěných výsledcích.
Reagoval na posudky vedoucího a oponenta, zodpověděl otázky.