Informace o kvalifikační práci Řízení výchovně vzdělávacích činností a procesů v odborném vzdělávání v rezortu Ministerstva vnitra (v podmínkách Vyšší policejní školy a Střední policejní školy MV v Holešově)
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené, Rozsah práce, Jazyk práce
Hlavní téma
Řízení výchovně vzdělávacích činností a procesů v odborném vzdělávání v rezortu Ministerstva vnitra (v podmínkách Vyšší policejní školy a Střední policejní školy MV v Holešově)
Hlavní téma v angličtině
The Administration of Educational and Pedagogical Activities and
Název dle studenta
Řízení výchovně vzdělávacích činností a procesů v odborném vzdělávání v rezortu Ministerstva vnitra (v podmínkách Vyšší policejní školy a Střední policejní školy MV v Holešově)
Název dle studenta v angličtině
The Administration of Educational and Pedagogical Activities and
Souběžný název
Řízení výchovně vzdělávacích činností a procesů v odborném vzdělávání v rezortu Ministerstva vnitra (v podmínkách Vyšší policejní školy a Střední policejní školy MV v Holešově)
Podnázev
-
Anotace
Cílem rigorózní práce je na základě teoretických východisek a analýz využívání
sebehodnocení v práci učitele odborných předmětů identifikovat využívání a bariéry
této oblasti. Předmětem zkoumání je míra využití sebehodnocení v pedagogické praxi
učitelů Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra v Holešově.
Jako technika sběru dát byl použit dotazník zkoumající sebehodnocení učitelů ve
vztahu k pedagogické činnosti, k žákům a k sobě samým. Cílem průzkumu je zjistit,
při jakých procesech a činnostech souvisejících s výkonem práce učitele dochází
k potřebě sebehodnocení, jaká je míra využívání jednotlivých metod sebehodnocení a
samotný postoj učitelů v odborných předmětech k sebehodnocení. Empirická část
práce zaznamenává postoje učitelů k problematice hodnocení vlastní pedagogické
činnosti, a to i v období světové pandemie. Přínosem práce je přiblížení míry
využívání sebehodnocení učiteli odborných předmětů, a to na základě teoretických
východisek a podrobné analýzy vztahu učitelů VPŠ a SPŠ MV v Holešově k procesu
sebehodnocení. Závěrečná část práce obsahuje náměty a doporučení nejen pro
zefektivnění procesu sebehodnocení, ale i celého výchovně vzdělávacího působení
v podmínkách VPŠ a SPŠ MV v Holešově.
Anotace v angličtině
The aim of this rigorous thesis is rigorous thesis is to identify using self-assessment and
potencial barriers in this sphere in the work of a teacher of professional subjects at the
basis of theoretical points and analyses. The subject of the research is the level of selfassessment used in the pedagogical practice of teachers in Police College and Secondary
Police School of Ministry of Interior in Holešov (VPŠ a SPŠ MV in Holešov). A
questionnaire examining the teachers' self-assessment in a relation to pedagogical
activities, pupils and themselves was used as a data collection technique. The aim of the
search is to find out for which processes and activities related to the performance of the
teachers work self-assessment in necessary, what is the use rate of self-assessment and the
attitude of teachers to self-assessment itself. The empirical part of this thesis also records
the attitudes of teachers towards the issue of their own pedagogical activities during a
global pandemic situation evaluation. The contribution of the thesis is to reveal the rate of
self-assessment used by teachers of professional subjects, based on theoretical basis and a
detailed analysis of VPŠ a SPŠ MV in Holešov teachers relation to the process of selfassessment. The final part of the work includes the themes and suggestions not only for
the efficiency improvements in the self-assessment proces, but also for the whole
edicational and pedagogical activities at VPŠ a SPŠ MV in Holešov.
self - evaluation, teacher of professional subjects, teacher 's personality,
motivation, educational process, competencies, self - education, self - reflection,
professional development,
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
-
Anotace
Cílem rigorózní práce je na základě teoretických východisek a analýz využívání
sebehodnocení v práci učitele odborných předmětů identifikovat využívání a bariéry
této oblasti. Předmětem zkoumání je míra využití sebehodnocení v pedagogické praxi
učitelů Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra v Holešově.
Jako technika sběru dát byl použit dotazník zkoumající sebehodnocení učitelů ve
vztahu k pedagogické činnosti, k žákům a k sobě samým. Cílem průzkumu je zjistit,
při jakých procesech a činnostech souvisejících s výkonem práce učitele dochází
k potřebě sebehodnocení, jaká je míra využívání jednotlivých metod sebehodnocení a
samotný postoj učitelů v odborných předmětech k sebehodnocení. Empirická část
práce zaznamenává postoje učitelů k problematice hodnocení vlastní pedagogické
činnosti, a to i v období světové pandemie. Přínosem práce je přiblížení míry
využívání sebehodnocení učiteli odborných předmětů, a to na základě teoretických
východisek a podrobné analýzy vztahu učitelů VPŠ a SPŠ MV v Holešově k procesu
sebehodnocení. Závěrečná část práce obsahuje náměty a doporučení nejen pro
zefektivnění procesu sebehodnocení, ale i celého výchovně vzdělávacího působení
v podmínkách VPŠ a SPŠ MV v Holešově.
Anotace v angličtině
The aim of this rigorous thesis is rigorous thesis is to identify using self-assessment and
potencial barriers in this sphere in the work of a teacher of professional subjects at the
basis of theoretical points and analyses. The subject of the research is the level of selfassessment used in the pedagogical practice of teachers in Police College and Secondary
Police School of Ministry of Interior in Holešov (VPŠ a SPŠ MV in Holešov). A
questionnaire examining the teachers' self-assessment in a relation to pedagogical
activities, pupils and themselves was used as a data collection technique. The aim of the
search is to find out for which processes and activities related to the performance of the
teachers work self-assessment in necessary, what is the use rate of self-assessment and the
attitude of teachers to self-assessment itself. The empirical part of this thesis also records
the attitudes of teachers towards the issue of their own pedagogical activities during a
global pandemic situation evaluation. The contribution of the thesis is to reveal the rate of
self-assessment used by teachers of professional subjects, based on theoretical basis and a
detailed analysis of VPŠ a SPŠ MV in Holešov teachers relation to the process of selfassessment. The final part of the work includes the themes and suggestions not only for
the efficiency improvements in the self-assessment proces, but also for the whole
edicational and pedagogical activities at VPŠ a SPŠ MV in Holešov.