Bakalářská práce se zabývá otázkou, jaké je povědomí studentů Univerzity Palackého o pojmech LOHAS a slow fashion a jaký je jejich zájmem o udržitelně produkované oděvy. Práce je strukturována jako empiricko-teoretická. V teoretické části práce budou definovány pojmy v kontextu udržitelně produkovaných oděvů jako udržitelnost, slow fashion, LOHAS a green marketing. Praktická část bude zpracována metodou dotazníkového šetření na prostém náhodném vzorku studentů. Výstupy práce budou představovat podklad pro další systematický výzkum v těchto oblastech.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis addresses the question of what Palacký university students' awareness of the concepts of LOHAS and slow fashion is and what is their interest in sustainably produced garments. The work is structured as empirical-theoretical. In the theoretical part of the work, concepts in the context of sustainably produced clothing such as sustainability, slow fashion, LOHAS and green marketing will be defined. The practical part will be processed by a survey method on a simple random sample of students. The outcomes of the work will provide a basis for further systematic research in these areas.
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jaké je povědomí studentů Univerzity Palackého o pojmech LOHAS a slow fashion a jaký je jejich zájmem o udržitelně produkované oděvy. Práce je strukturována jako empiricko-teoretická. V teoretické části práce budou definovány pojmy v kontextu udržitelně produkovaných oděvů jako udržitelnost, slow fashion, LOHAS a green marketing. Praktická část bude zpracována metodou dotazníkového šetření na prostém náhodném vzorku studentů. Výstupy práce budou představovat podklad pro další systematický výzkum v těchto oblastech.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis addresses the question of what Palacký university students' awareness of the concepts of LOHAS and slow fashion is and what is their interest in sustainably produced garments. The work is structured as empirical-theoretical. In the theoretical part of the work, concepts in the context of sustainably produced clothing such as sustainability, slow fashion, LOHAS and green marketing will be defined. The practical part will be processed by a survey method on a simple random sample of students. The outcomes of the work will provide a basis for further systematic research in these areas.
Cílem bakalářské práce je průzkum povědomí studentů Univerzity Palackého o pojmech LOHAS a slow fashion a jejich zájmu o udržitelně produkované oděvy.
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jaké je povědomí studentů Univerzity Palackého o pojmech LOHAS a slow fashion, a jaký je jejich zájmem o udržitelně produkované oděvy. Práce je strukturována jako empiricko-teoretická. V teoretické části práce budou definovány pojmy v kontextu udržitelně produkovaných oděvů jako udržitelnost, slow fashion, LOHAS a green marketing. Praktická část bude zpracována metodou dotazníkového šetření na prostém náhodném vzorku studentů. Výstupy práce budou představovat podklad pro další systematický výzkum v těchto oblastech.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je průzkum povědomí studentů Univerzity Palackého o pojmech LOHAS a slow fashion a jejich zájmu o udržitelně produkované oděvy.
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jaké je povědomí studentů Univerzity Palackého o pojmech LOHAS a slow fashion, a jaký je jejich zájmem o udržitelně produkované oděvy. Práce je strukturována jako empiricko-teoretická. V teoretické části práce budou definovány pojmy v kontextu udržitelně produkovaných oděvů jako udržitelnost, slow fashion, LOHAS a green marketing. Praktická část bude zpracována metodou dotazníkového šetření na prostém náhodném vzorku studentů. Výstupy práce budou představovat podklad pro další systematický výzkum v těchto oblastech.
Seznam doporučené literatury
COWAN, Kirsten a Tammy KINLEY, 2014. Green spirit: consumer empathies for green apparel. International Journal of Consumer Studies [online]. 38(5), 493-499 [cit. 2021-5-13]. ISSN 14706423. Dostupné z: doi:10.1111/ijcs.12125
DERRYBERRY, Jennifer, 2019. Are You Living LOHAS? Experience Life [online]. Minnesota: Life Time, 2019-03-07 [cit. 2021-5-12]. Dostupné z: https://go.shr.lc/3uHCD1v
DRUCKER, Peter, 2011. 5. LOHAS, Social Reform, and Good Capitalism. The Gospel of Sustainability: Media, Market and LOHAS [online]. United States of America: University of Illinois Press, s. 102 [cit. 2021-5-12]. ISBN 0252093453. Dostupné z: https://books.google.cz/books?hl=cs&lr=&id=jsmcAue0TxIC&oi=fnd&pg=PA102&dq=lohas+research+fashion&ots=yHrmrZKPkP&sig=i8GlJg8_8XvSUjF0xCVEHkC_MYo&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
EMERICH, Monica, 2000. LOHAS means business. Natural Business Journal: Lohas Journal [online]. Natural Business Journal [cit. 2021-5-12]. Dostupné z: https://monicaemerich.com/wp-content/uploads/lohas_means_business.pdf
HONG, In-Sook a You-Jeong KIM, 2011. LOHAS Marketing Strategy of Fashion Company for Sustainable Image Positioning -Focus on Domestic and Foreign Case Analysis-. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles [online]. 35(9), 1069-1084 [cit. 2021-5-12]. ISSN 1225-1151. Dostupné z: doi:10.5850/JKSCT.2011.35.9.1069
CHOI, Sooyeon a Richard A. FEINBERG, 2021. The LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) Scale Development and Validation. Sustainability [online]. 13(4) [cit. 2021-5-12]. ISSN 2071-1050. Dostupné z: doi:10.3390/su13041598
PÍCHA, Kamil a Josef NAVRÁTIL, 2019. The factors of Lifestyle of Health and Sustainability influencing pro-environmental buying behaviour. Journal of Cleaner Production [online]. 234, 233-241 [cit. 2021-5-13]. ISSN 09596526. Dostupné z: doi:10.1016/j.jclepro.2019.06.072
Slow femme: Magazín o pomalé módě a udržitelnosti [online], 2019. Moravské Budějovice: Karolína Břinková [cit. 2021-5-13]. Dostupné z: https://www.slowfemme.com/magazine?category=Pomal%C3%A1%20m%C3%B3d
SUNG, Jihyun a Hongjoo WOO, 2019. Investigating male consumers’ lifestyle of health and sustainability (LOHAS) and perception toward slow fashion. Journal of Retailing and Consumer Services [online]. 49, 120-128 [cit. 2021-5-12]. ISSN 09696989. Dostupné z: doi:10.1016/j.jretconser.2019.03.018
YEH, Nei-Ching a Yi-Ju CHEN, 2011. On the everyday life information behavior of LOHAS consumers: A perspective of lifestyle: A perspective of lifestyle. 教育資料與圖書館學. 淡江大學資訊與圖書館學系, 48(4), 489-510. ISSN 1013-090X.
Seznam doporučené literatury
COWAN, Kirsten a Tammy KINLEY, 2014. Green spirit: consumer empathies for green apparel. International Journal of Consumer Studies [online]. 38(5), 493-499 [cit. 2021-5-13]. ISSN 14706423. Dostupné z: doi:10.1111/ijcs.12125
DERRYBERRY, Jennifer, 2019. Are You Living LOHAS? Experience Life [online]. Minnesota: Life Time, 2019-03-07 [cit. 2021-5-12]. Dostupné z: https://go.shr.lc/3uHCD1v
DRUCKER, Peter, 2011. 5. LOHAS, Social Reform, and Good Capitalism. The Gospel of Sustainability: Media, Market and LOHAS [online]. United States of America: University of Illinois Press, s. 102 [cit. 2021-5-12]. ISBN 0252093453. Dostupné z: https://books.google.cz/books?hl=cs&lr=&id=jsmcAue0TxIC&oi=fnd&pg=PA102&dq=lohas+research+fashion&ots=yHrmrZKPkP&sig=i8GlJg8_8XvSUjF0xCVEHkC_MYo&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
EMERICH, Monica, 2000. LOHAS means business. Natural Business Journal: Lohas Journal [online]. Natural Business Journal [cit. 2021-5-12]. Dostupné z: https://monicaemerich.com/wp-content/uploads/lohas_means_business.pdf
HONG, In-Sook a You-Jeong KIM, 2011. LOHAS Marketing Strategy of Fashion Company for Sustainable Image Positioning -Focus on Domestic and Foreign Case Analysis-. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles [online]. 35(9), 1069-1084 [cit. 2021-5-12]. ISSN 1225-1151. Dostupné z: doi:10.5850/JKSCT.2011.35.9.1069
CHOI, Sooyeon a Richard A. FEINBERG, 2021. The LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) Scale Development and Validation. Sustainability [online]. 13(4) [cit. 2021-5-12]. ISSN 2071-1050. Dostupné z: doi:10.3390/su13041598
PÍCHA, Kamil a Josef NAVRÁTIL, 2019. The factors of Lifestyle of Health and Sustainability influencing pro-environmental buying behaviour. Journal of Cleaner Production [online]. 234, 233-241 [cit. 2021-5-13]. ISSN 09596526. Dostupné z: doi:10.1016/j.jclepro.2019.06.072
Slow femme: Magazín o pomalé módě a udržitelnosti [online], 2019. Moravské Budějovice: Karolína Břinková [cit. 2021-5-13]. Dostupné z: https://www.slowfemme.com/magazine?category=Pomal%C3%A1%20m%C3%B3d
SUNG, Jihyun a Hongjoo WOO, 2019. Investigating male consumers’ lifestyle of health and sustainability (LOHAS) and perception toward slow fashion. Journal of Retailing and Consumer Services [online]. 49, 120-128 [cit. 2021-5-12]. ISSN 09696989. Dostupné z: doi:10.1016/j.jretconser.2019.03.018
YEH, Nei-Ching a Yi-Ju CHEN, 2011. On the everyday life information behavior of LOHAS consumers: A perspective of lifestyle: A perspective of lifestyle. 教育資料與圖書館學. 淡江大學資訊與圖書館學系, 48(4), 489-510. ISSN 1013-090X.