Tato magisterská práce pojednává o problematice nedostatečného kojení a agresivní propagaci umělé dětské výživy v Indonésii. Její teoretická část se zabývá třemi základními body - specifiky kojení v Indonésii, jeho důležitostí pro dítě i matku a nejčastějšími důvody, proč Indonésanky mnohdy přestávají kojit příliš brzy. Dále se podrobně zaměřuje na jednu z hlavních příčin předčasného přerušení laktace - agresivní marketing umělé dětské výživy. Jako poslední jsou zde zmíněny vládní služby a programy či nejrůznější iniciativy a organizace, jež pomáhají kojícím matkám a těhotným ženám v Indonésii. Praktická část výzkumu byla vypracována na základě dotazníkového šetření zaměřeného na ženy, jež jsou matkami alespoň jednoho dítěte. Jejím cílem bylo zjistit osobní zkušenosti respondentek s výživou vlastních dětí i s propagací umělé dětské výživy, a na základě toho odhalit případné porušení kodexu marketingu náhražek mateřského mléka v Indonésii.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the problem of insufficient breastfeeding and aggressive promotion of infant formulas in Indonesia. The theoretical part discusses three basic points - the specifics of breastfeeding in Indonesia, its importance for both the child and the mother, and the most common reasons why Indonesian women often stop breastfeeding too early. The paper also focuses on one of the main causes of early lactation interruption in detail - aggressive marketing of infant formulas. Lastly, the paper elaborates on government services, programs, the various initiatives and organisations that help nursing mothers and pregnant women in Indonesia. The practical part of my research was based on a questionnaire survey that focused on women who are mothers of at least one child. The aim was to find out the respondents' personal experiences with the nutrition of their own children and the promotion of infant formulas, and to potentially reveal possible violations of the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes in Indonesia.
aggressive promotion, breastfeeding, Indonesia, milk, milk formulas
Rozsah průvodní práce
82 s. (113 412 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato magisterská práce pojednává o problematice nedostatečného kojení a agresivní propagaci umělé dětské výživy v Indonésii. Její teoretická část se zabývá třemi základními body - specifiky kojení v Indonésii, jeho důležitostí pro dítě i matku a nejčastějšími důvody, proč Indonésanky mnohdy přestávají kojit příliš brzy. Dále se podrobně zaměřuje na jednu z hlavních příčin předčasného přerušení laktace - agresivní marketing umělé dětské výživy. Jako poslední jsou zde zmíněny vládní služby a programy či nejrůznější iniciativy a organizace, jež pomáhají kojícím matkám a těhotným ženám v Indonésii. Praktická část výzkumu byla vypracována na základě dotazníkového šetření zaměřeného na ženy, jež jsou matkami alespoň jednoho dítěte. Jejím cílem bylo zjistit osobní zkušenosti respondentek s výživou vlastních dětí i s propagací umělé dětské výživy, a na základě toho odhalit případné porušení kodexu marketingu náhražek mateřského mléka v Indonésii.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the problem of insufficient breastfeeding and aggressive promotion of infant formulas in Indonesia. The theoretical part discusses three basic points - the specifics of breastfeeding in Indonesia, its importance for both the child and the mother, and the most common reasons why Indonesian women often stop breastfeeding too early. The paper also focuses on one of the main causes of early lactation interruption in detail - aggressive marketing of infant formulas. Lastly, the paper elaborates on government services, programs, the various initiatives and organisations that help nursing mothers and pregnant women in Indonesia. The practical part of my research was based on a questionnaire survey that focused on women who are mothers of at least one child. The aim was to find out the respondents' personal experiences with the nutrition of their own children and the promotion of infant formulas, and to potentially reveal possible violations of the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes in Indonesia.
aggressive promotion, breastfeeding, Indonesia, milk, milk formulas
Zásady pro vypracování
Tato magisterská práce bude pojednávat o problematice nedostatečného kojení a agresivní propagace umělé dětské výživy v Indonésii. Její teoretická část bude vypracována na základě odborné literatury, tedy zejména knih a vědeckých studií, jež byly na dané téma již v minulosti napsány. Budu se v ní zabývat třemi základními body – specifiky kojení v Indonésii, jeho důležitostí pro dítě i matku a nejčastějšími důvody, proč Indonésanky mnohdy přestávají kojit příliš brzy. Dále se podrobně zaměřím na jednu z hlavních příčin předčasného přerušení laktace – agresivní marketing umělé dětské výživy. Zde uvedu, o jaké produkty jde, které konkrétní firmy je vyrábějí a jaké jsou nejčastější způsoby jejich propagace i možné negativní dopady jejich konzumace. Jako poslední zmíním vládní služby a programy či nejrůznější iniciativy a organizace, jež pomáhají kojícím matkám a těhotným ženám v Indonésii. Praktická část mého výzkumu bude vypracována na základě dotazníkového šetření (popřípadě rozhovorů) zaměřeného na ženy, jež jsou matkami alespoň jednoho dítěte. Jejím cílem bude zjistit osobní zkušenosti respondentek s výživou vlastních dětí i s propagací umělé dětské výživy, a na základě toho odhalit případné porušení kodexu marketingu náhražek mateřského mléka v Indonésii.
Zásady pro vypracování
Tato magisterská práce bude pojednávat o problematice nedostatečného kojení a agresivní propagace umělé dětské výživy v Indonésii. Její teoretická část bude vypracována na základě odborné literatury, tedy zejména knih a vědeckých studií, jež byly na dané téma již v minulosti napsány. Budu se v ní zabývat třemi základními body – specifiky kojení v Indonésii, jeho důležitostí pro dítě i matku a nejčastějšími důvody, proč Indonésanky mnohdy přestávají kojit příliš brzy. Dále se podrobně zaměřím na jednu z hlavních příčin předčasného přerušení laktace – agresivní marketing umělé dětské výživy. Zde uvedu, o jaké produkty jde, které konkrétní firmy je vyrábějí a jaké jsou nejčastější způsoby jejich propagace i možné negativní dopady jejich konzumace. Jako poslední zmíním vládní služby a programy či nejrůznější iniciativy a organizace, jež pomáhají kojícím matkám a těhotným ženám v Indonésii. Praktická část mého výzkumu bude vypracována na základě dotazníkového šetření (popřípadě rozhovorů) zaměřeného na ženy, jež jsou matkami alespoň jednoho dítěte. Jejím cílem bude zjistit osobní zkušenosti respondentek s výživou vlastních dětí i s propagací umělé dětské výživy, a na základě toho odhalit případné porušení kodexu marketingu náhražek mateřského mléka v Indonésii.
Seznam doporučené literatury
GREGORA, Martin a ZÁKOSTELECKÁ, Dana. Jídelníček kojenců a malých dětí: kojení a umělé mléko, nemléčné příkrmy, dětská obezita, vegetariánské stravování. Praha: Grada, 2009. s. [1a]. ISBN 978-80-247-2716-5. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:ba48e2e0-e928-11e4-9c07-001018b5eb5c
Kusrini I, Ipa M, Laksono AD, Fuada N, Supadmi S. The Determinant of Exclusive Breastfeeding among Female Worker in Indonesia. Systematic Reviews in Pharmacy, 11(11): 1102-1106. DOI: 10.31838/srp.2020.11.157.
Hidayana, I., Februhartanty, J., & Parady, V. (2017). Violations of the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes: Indonesia context. Public Health Nutrition,20(1), 165-173. DOI: 10.1017/S1368980016001567.
Seznam doporučené literatury
GREGORA, Martin a ZÁKOSTELECKÁ, Dana. Jídelníček kojenců a malých dětí: kojení a umělé mléko, nemléčné příkrmy, dětská obezita, vegetariánské stravování. Praha: Grada, 2009. s. [1a]. ISBN 978-80-247-2716-5. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:ba48e2e0-e928-11e4-9c07-001018b5eb5c
Kusrini I, Ipa M, Laksono AD, Fuada N, Supadmi S. The Determinant of Exclusive Breastfeeding among Female Worker in Indonesia. Systematic Reviews in Pharmacy, 11(11): 1102-1106. DOI: 10.31838/srp.2020.11.157.
Hidayana, I., Februhartanty, J., & Parady, V. (2017). Violations of the International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes: Indonesia context. Public Health Nutrition,20(1), 165-173. DOI: 10.1017/S1368980016001567.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila svou diplomovou práci, její cíle, metody a závěry. Reagovala na dotazy komise a zodpověděla otázky vedoucí práce a oponenta.