Bakalářská diplomová práce si klade za cíl sestavit profil personalisty. Práce obsahuje tři základní kapitoly, v rámci kterých se snažím najít požadavky a nabízené možnosti ze strany zaměstnavatele na pozici personalisty. V teoretické části jsou vymezeny teoretické základy jako například pojem personalista a jeho předmět práce, ze kterého následně vyvozuji kategorie, jež slouží jako základ pro obsahovou analýzu inzerátů na pozici personalisty. V metodologické části je popsán popis procesu analýzy a samotná obsahová analýza jako využitá metoda pro tuto diplomovou práci. V analytické části najdete již konkrétní popsané a interpretované výsledky podrobného zkoumání každé kategorie pramenící z personální odborné literatury.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to compile a profile of an HR manager. The thesis contains three basic chapters, within which I try to find the requirements and opportunities offered by the employer for the position of an HR manager. In the theoretical part, the theoretical foundations such as the concept of a recruiter and his/her subject of work are defined, from which I then derive categories that serve as the basis for the content analysis of advertisements for the position of recruiter. The methodological part describes the analysis process and the content analysis itself as the method used for this thesis. In the analytical part, you will find already concrete described and interpreted results of a detailed examination of each category stemming from the HR literature.
Advertisement, HR manager, Human Resources, quantitative content analysis
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská diplomová práce si klade za cíl sestavit profil personalisty. Práce obsahuje tři základní kapitoly, v rámci kterých se snažím najít požadavky a nabízené možnosti ze strany zaměstnavatele na pozici personalisty. V teoretické části jsou vymezeny teoretické základy jako například pojem personalista a jeho předmět práce, ze kterého následně vyvozuji kategorie, jež slouží jako základ pro obsahovou analýzu inzerátů na pozici personalisty. V metodologické části je popsán popis procesu analýzy a samotná obsahová analýza jako využitá metoda pro tuto diplomovou práci. V analytické části najdete již konkrétní popsané a interpretované výsledky podrobného zkoumání každé kategorie pramenící z personální odborné literatury.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to compile a profile of an HR manager. The thesis contains three basic chapters, within which I try to find the requirements and opportunities offered by the employer for the position of an HR manager. In the theoretical part, the theoretical foundations such as the concept of a recruiter and his/her subject of work are defined, from which I then derive categories that serve as the basis for the content analysis of advertisements for the position of recruiter. The methodological part describes the analysis process and the content analysis itself as the method used for this thesis. In the analytical part, you will find already concrete described and interpreted results of a detailed examination of each category stemming from the HR literature.
Advertisement, HR manager, Human Resources, quantitative content analysis
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Cílem práce je sestavit profil kandidáta na pozici personalisty na současném trhu práce prostřednictvím informací z personální inzerce.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Základním pilířem práce bude analýza inzerátů na pozici personalisty. V těchto inzerátech, které získáme z Úřadu práce České republiky, budeme hledat shodné či naopak různorodé požadavky na zájemce o danou pozici personalisty. Výsledkem analýzy bude profil personalisty sestavený pomocí předem nastavených kritérií, kompetencí či požadavků na danou pozici. Mezi tato kritéria přijetí rozhodně patří nejvyšší dosažené vzdělání, znalosti v odborných oblastech, praxe, mzda, jazyky nebo také zkušenosti s určitým druhem personálních činností (jako mohou být koučink, mentoring a výběr zaměstnanců). Jako metodu použijeme kvantitativní obsahovou analýzu všech sesbíraných materiálů. Dané shody nebo naopak rozdíly v jednotlivých inzerátech vztáhneme následně k situaci na trhu práce. Identifikace může přinést popis personalisty v důsledku aktuální proměny trhu. Konkrétní pozice bude upřesněna v úvodu práce na základě dat získaných u inzerce.
C. Výzkumná otázka:
Obecná výzkumná otázka: Jaká kritéria musí splňovat kandidát na pozici personalisty?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní obsahová analýza inzerátů pro pozici personalisty.
Nejprve se budu zabývat samotným výzkumným problémem. Později provedu důkladnou rešerši literatury a stanovím si teoretická východiska, o která se později můžeme opírat.
Následně stanovím obecnou výzkumnou otázku a specifické výzkumné otázky. Provedu operacionalizaci pojmů.
Navrhnu výzkumný vzorek z inzerátů na pozici personalisty.
Dále specifikuji metodu sběru a analýzy dat. V našem případě je jedná o kvantitativní obsahovou analýzu Bernarda Berelsona.
V neposlední řadě proběhne sběr dat a následně budu inzeráty analyzovat a interpretovat.
Nakonec sepíši a interpretuji dosažené výsledky provedeného výzkumu. Budu také ale věnovat pozornost diskuzi či reflexi, při které se pokusím zhodnotit odvedenou práci a zda jsem nemohla postupovat lépe. Jedním z aspektů, které nelze v tomto případě vynechat je etický aspekt celé práce.
E. Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30. 9. 2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 15. 2. 2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno)
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Cílem práce je sestavit profil kandidáta na pozici personalisty na současném trhu práce prostřednictvím informací z personální inzerce.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Základním pilířem práce bude analýza inzerátů na pozici personalisty. V těchto inzerátech, které získáme z Úřadu práce České republiky, budeme hledat shodné či naopak různorodé požadavky na zájemce o danou pozici personalisty. Výsledkem analýzy bude profil personalisty sestavený pomocí předem nastavených kritérií, kompetencí či požadavků na danou pozici. Mezi tato kritéria přijetí rozhodně patří nejvyšší dosažené vzdělání, znalosti v odborných oblastech, praxe, mzda, jazyky nebo také zkušenosti s určitým druhem personálních činností (jako mohou být koučink, mentoring a výběr zaměstnanců). Jako metodu použijeme kvantitativní obsahovou analýzu všech sesbíraných materiálů. Dané shody nebo naopak rozdíly v jednotlivých inzerátech vztáhneme následně k situaci na trhu práce. Identifikace může přinést popis personalisty v důsledku aktuální proměny trhu. Konkrétní pozice bude upřesněna v úvodu práce na základě dat získaných u inzerce.
C. Výzkumná otázka:
Obecná výzkumná otázka: Jaká kritéria musí splňovat kandidát na pozici personalisty?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní obsahová analýza inzerátů pro pozici personalisty.
Nejprve se budu zabývat samotným výzkumným problémem. Později provedu důkladnou rešerši literatury a stanovím si teoretická východiska, o která se později můžeme opírat.
Následně stanovím obecnou výzkumnou otázku a specifické výzkumné otázky. Provedu operacionalizaci pojmů.
Navrhnu výzkumný vzorek z inzerátů na pozici personalisty.
Dále specifikuji metodu sběru a analýzy dat. V našem případě je jedná o kvantitativní obsahovou analýzu Bernarda Berelsona.
V neposlední řadě proběhne sběr dat a následně budu inzeráty analyzovat a interpretovat.
Nakonec sepíši a interpretuji dosažené výsledky provedeného výzkumu. Budu také ale věnovat pozornost diskuzi či reflexi, při které se pokusím zhodnotit odvedenou práci a zda jsem nemohla postupovat lépe. Jedním z aspektů, které nelze v tomto případě vynechat je etický aspekt celé práce.
E. Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30. 9. 2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 15. 2. 2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno)
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2015). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing.
Bělohlávek, F. (2016). Jak vybrat správného člověka na správné místo, Úspěšný personální výběr. Praha: Grada.
Koubek, J. (2007). Řízení lidských zdrojů. Praha: Management press.
Kubátová, H. (2013). Sociologický výzkum pro andragogy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Musil, J. V. (1972). Berelsonovo vymezení obsahové analýzy jako metody. Czech Sociological Review. https://www.jstor.org/stable/41128494?seq=2#metadata_info_tab_contents
Neuendorf Kimberly, A. (2002). The content analysis guidebook. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2015). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing.
Bělohlávek, F. (2016). Jak vybrat správného člověka na správné místo, Úspěšný personální výběr. Praha: Grada.
Koubek, J. (2007). Řízení lidských zdrojů. Praha: Management press.
Kubátová, H. (2013). Sociologický výzkum pro andragogy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Musil, J. V. (1972). Berelsonovo vymezení obsahové analýzy jako metody. Czech Sociological Review. https://www.jstor.org/stable/41128494?seq=2#metadata_info_tab_contents
Neuendorf Kimberly, A. (2002). The content analysis guidebook. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada Publishing.