Tato bakalářská práce pojednává o analýze spotřebitelského chování k privátním značkám potravin na českém trhu. Cílem práce je identifikovat a popsat hlavní faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu potravin, zejména privátních značek na českém trhu. Cílem je také zjistit a analyzovat, jak spotřebitelé vnímají poměr kvalita/cena u potravin privátních značek ve srovnání s potravinami jiných značek.
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je zpracována literární rešerše k danému tématu, tedy téma značka, privátní značka, postoje spotřebitelů a co je ovlivňuje. V praktické části práce poté provádím kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, kde zjišťuji postoj českých spotřebitelů k nákupu potravin obecně. Také se okrajově zaměřuji na to, jak a jestli změnila pandemie koronaviru způsob nakupování českých spotřebitelů. Hlavní cílem dotazníku je však zjistit, jestli zákazníci vnímají rozdíl mezi privátní značkou potravin a značkou výrobce a do jaké míry jej vnímají.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is about analysing consumer behaviour towards private food labels on the Czech market. The aim of the work is to identify and describe the main factors influencing consumer behaviour when purchasing food, especially private labels on the Czech market. The aim is also to identify and analyse how consumers perceive the quality/price ratio of private label food compared to other brands' food.
The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, a literary research is prepared on the subject, i.e. the topic of brand, private label, consumer attitudes and what affects them. In the practical part of the work, I then conduct quantitative research using a questionnaire survey, where I find the attitude of Czech consumers towards purchasing food in general. I am also marginally focused on how and if the coronavirus pandemic has changed the way Czech consumers shop. However, the main objective of the questionnaire is to determine if customers perceive the difference between a private label food and a manufacturer's brand, and to what extent they perceive it.
Tato bakalářská práce pojednává o analýze spotřebitelského chování k privátním značkám potravin na českém trhu. Cílem práce je identifikovat a popsat hlavní faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu potravin, zejména privátních značek na českém trhu. Cílem je také zjistit a analyzovat, jak spotřebitelé vnímají poměr kvalita/cena u potravin privátních značek ve srovnání s potravinami jiných značek.
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je zpracována literární rešerše k danému tématu, tedy téma značka, privátní značka, postoje spotřebitelů a co je ovlivňuje. V praktické části práce poté provádím kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, kde zjišťuji postoj českých spotřebitelů k nákupu potravin obecně. Také se okrajově zaměřuji na to, jak a jestli změnila pandemie koronaviru způsob nakupování českých spotřebitelů. Hlavní cílem dotazníku je však zjistit, jestli zákazníci vnímají rozdíl mezi privátní značkou potravin a značkou výrobce a do jaké míry jej vnímají.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is about analysing consumer behaviour towards private food labels on the Czech market. The aim of the work is to identify and describe the main factors influencing consumer behaviour when purchasing food, especially private labels on the Czech market. The aim is also to identify and analyse how consumers perceive the quality/price ratio of private label food compared to other brands' food.
The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, a literary research is prepared on the subject, i.e. the topic of brand, private label, consumer attitudes and what affects them. In the practical part of the work, I then conduct quantitative research using a questionnaire survey, where I find the attitude of Czech consumers towards purchasing food in general. I am also marginally focused on how and if the coronavirus pandemic has changed the way Czech consumers shop. However, the main objective of the questionnaire is to determine if customers perceive the difference between a private label food and a manufacturer's brand, and to what extent they perceive it.
Tato bakalářská práce pojednává o analýze spotřebitelského chování na českém trhu. V této práci se věnuji spotřebitelskému chování se zaměřením na privátní značky potravin a faktory ovlivňující nákupní chování s důrazem na cenu a kvalitu potravin.
Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, kde je zjišťován postoj českých spotřebitelů k nákupu potravin jako takových. Hlavně se ale tato práce zaměřuje na to, jestli zákazník vnímá rozdíl mezi privátní značkou a značkou výrobce a jestli porovnává kvalitu těchto potravin.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce pojednává o analýze spotřebitelského chování na českém trhu. V této práci se věnuji spotřebitelskému chování se zaměřením na privátní značky potravin a faktory ovlivňující nákupní chování s důrazem na cenu a kvalitu potravin.
Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, kde je zjišťován postoj českých spotřebitelů k nákupu potravin jako takových. Hlavně se ale tato práce zaměřuje na to, jestli zákazník vnímá rozdíl mezi privátní značkou a značkou výrobce a jestli porovnává kvalitu těchto potravin.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2016. Spotřebitelské chování: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-81-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK, 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2016. Spotřebitelské chování: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-81-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK, 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.