Cílem bakalářské práce je na případové studii Normálního autistického filmu (2016)
Miroslava Janka zjistit prostřednictvím teorie hlasu dokumentárního filmu podle
Billa Nicholse, jaké mody se ve filmu nacházejí, taktéž pode Nicholse. Práce je
založena na hypotéze, že Janek pracoval s prvky nasvědčujícími observačnímu
a participačnímu modu. Na základě analýzy hlasu dokumentárního filmu
v jednotlivých scénách budu hledat přítomnost jednotlivých modů a na základě jejich výskytu určím, zda opravdu převažuje observační a participační modus.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to use the case study of Miroslav Janek's
Normal Autistic Film (2016) to find out, through Bill Nichols' the voice of
documentary theory, what modes are found in the film, also according to Nichols.
The work is based on the hypothesis that Janek worked with elements suggestive of
an observational and participatory mode. By analyzing the voice of the documentary
in individual scenes, I will look for the presence of each mode and determine whether the observational and participatory mode is indeed predominant.
Klíčová slova
dokumentární mody, hlas dokumentárního filmu, Normální autistický film, Miroslav
Janek
Klíčová slova v angličtině
modes of representation, voice of documentary, Normální autistický film, Miroslav
Janek
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je na případové studii Normálního autistického filmu (2016)
Miroslava Janka zjistit prostřednictvím teorie hlasu dokumentárního filmu podle
Billa Nicholse, jaké mody se ve filmu nacházejí, taktéž pode Nicholse. Práce je
založena na hypotéze, že Janek pracoval s prvky nasvědčujícími observačnímu
a participačnímu modu. Na základě analýzy hlasu dokumentárního filmu
v jednotlivých scénách budu hledat přítomnost jednotlivých modů a na základě jejich výskytu určím, zda opravdu převažuje observační a participační modus.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to use the case study of Miroslav Janek's
Normal Autistic Film (2016) to find out, through Bill Nichols' the voice of
documentary theory, what modes are found in the film, also according to Nichols.
The work is based on the hypothesis that Janek worked with elements suggestive of
an observational and participatory mode. By analyzing the voice of the documentary
in individual scenes, I will look for the presence of each mode and determine whether the observational and participatory mode is indeed predominant.
Klíčová slova
dokumentární mody, hlas dokumentárního filmu, Normální autistický film, Miroslav
Janek
Klíčová slova v angličtině
modes of representation, voice of documentary, Normální autistický film, Miroslav
Janek
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je rétorika dokumentárního filmu Miroslava Janka – případová studie filmu Normální autistický film (2016). Teorie vychází z knihy Úvod do dokumentárního filmu Billa Nicholse, podle níž budou v teoretické části definovány mody a hlas dokumentárního filmu. Práce je založena na hypotéze, že režisér Janek ve filmu Normální autistický film pracuje s observačním a participačním modem. Dané tvrzení vychází z uskutečněného rozhovoru s autory dokumentu. Cílem práce je na základě analýzy hlasu dokumentárního filmu potvrdit či vyvrátit uvedenou hypotézu týkající se dokumentárních modů.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je rétorika dokumentárního filmu Miroslava Janka – případová studie filmu Normální autistický film (2016). Teorie vychází z knihy Úvod do dokumentárního filmu Billa Nicholse, podle níž budou v teoretické části definovány mody a hlas dokumentárního filmu. Práce je založena na hypotéze, že režisér Janek ve filmu Normální autistický film pracuje s observačním a participačním modem. Dané tvrzení vychází z uskutečněného rozhovoru s autory dokumentu. Cílem práce je na základě analýzy hlasu dokumentárního filmu potvrdit či vyvrátit uvedenou hypotézu týkající se dokumentárních modů.
Seznam doporučené literatury
NICHOLS, Bill, 2010. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze ; Jihlava : JSAF, Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava. ISBN 978-80-7331-181-0.; Natusch, B., & Hawkins, B. (2014). Mapping Nichols’ Modes in Documentary Film – Ai Weiwei: Never Sorry and Helvetica. IAFOR Journal of Media, Communication & Film, 2(1). https://doi.org/10.22492/ijmcf.2.1.07; ŠTOLL, Martin, 2009. Český film: režiséři a dokumentaristé. Praha: Libri 2009. ISBN 978-80-7277-417-3.
Seznam doporučené literatury
NICHOLS, Bill, 2010. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze ; Jihlava : JSAF, Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava. ISBN 978-80-7331-181-0.; Natusch, B., & Hawkins, B. (2014). Mapping Nichols’ Modes in Documentary Film – Ai Weiwei: Never Sorry and Helvetica. IAFOR Journal of Media, Communication & Film, 2(1). https://doi.org/10.22492/ijmcf.2.1.07; ŠTOLL, Martin, 2009. Český film: režiséři a dokumentaristé. Praha: Libri 2009. ISBN 978-80-7277-417-3.
Přílohy volně vložené
Vyplněná pracovní tabulka s mody v Normálním autistickém filmu
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila předmět a cíle práce, metodologii a hlavní závěry. Během rozpravy výborně reagovala na připomínky a otázky komise.
Práce byla zkontrolována systémem Theses a není to plagiát. Studentka odevzdala 1 výtisk DP.