Diplomová práce je zaměřena na problematiku zájmového vzdělávání dospělých, konkrétně seniorů. Charakterizuje zájmové vzdělávání, definuje jeho cíle, typy, formy, funkce, motivace účastníků, bariéry, které jim brání ve vzdělávání a identifikuje tak postavení zájmového vzdělávání v rámci celoživotního vzdělávání. Diplomová práce si klade za cíl poukázat na důležitost a význam zájmového vzdělávání seniorů, a na příkladu z praxe nás seznamuje, jak je možné přistupovat k řešení této problematiky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue hobby education of adults, specifically seniors. It characterizes hobby education, defines its goals, types, forms, functions, motivations of participants, barriers that prevent them in education and thus identifies the position of hobby education in lifelong learning. The diploma thesis aims to point out the importance and significance of hobby education of seniors, and on an example from practice acquaints us with how it is possible to approach the solution of this issue.
Lifelong learning, adult education, hobby adult education, senior, interest, need, free time, adulthood, motivation, barriers
Rozsah průvodní práce
118 s. (185 781 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku zájmového vzdělávání dospělých, konkrétně seniorů. Charakterizuje zájmové vzdělávání, definuje jeho cíle, typy, formy, funkce, motivace účastníků, bariéry, které jim brání ve vzdělávání a identifikuje tak postavení zájmového vzdělávání v rámci celoživotního vzdělávání. Diplomová práce si klade za cíl poukázat na důležitost a význam zájmového vzdělávání seniorů, a na příkladu z praxe nás seznamuje, jak je možné přistupovat k řešení této problematiky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue hobby education of adults, specifically seniors. It characterizes hobby education, defines its goals, types, forms, functions, motivations of participants, barriers that prevent them in education and thus identifies the position of hobby education in lifelong learning. The diploma thesis aims to point out the importance and significance of hobby education of seniors, and on an example from practice acquaints us with how it is possible to approach the solution of this issue.
Lifelong learning, adult education, hobby adult education, senior, interest, need, free time, adulthood, motivation, barriers
Zásady pro vypracování
Případová studie klubu seniorů v Jeseníku a jeho nabídka vzdělávacích aktivit pro seniory
Harmonogram
Četba literatury vztahující se k tématu diplomové práce. T: Průběžně. (Diplomantka předloží seznam prostudované literatury nejpozději 15. 4. 2021.)
Vypracování osnovy DP. T: 30. 4. 2021
Zpracování výzkumného projektu. T: 15.5. 2021
Realizace sběru dat. T: 30. 6. 2021.
Analýza a interpretace dat. T: červenec - srpen 2021.
Zpracování kapitol DP – diplomantka bude jednotlivé kapitoly předkládat vedoucí práce postupně od 1.9. 2022.
Termín odevzdání kompletní DP k posouzení vedoucí práce: 15. 10. 2021
Zásady pro vypracování
Případová studie klubu seniorů v Jeseníku a jeho nabídka vzdělávacích aktivit pro seniory
Harmonogram
Četba literatury vztahující se k tématu diplomové práce. T: Průběžně. (Diplomantka předloží seznam prostudované literatury nejpozději 15. 4. 2021.)
Vypracování osnovy DP. T: 30. 4. 2021
Zpracování výzkumného projektu. T: 15.5. 2021
Realizace sběru dat. T: 30. 6. 2021.
Analýza a interpretace dat. T: červenec - srpen 2021.
Zpracování kapitol DP – diplomantka bude jednotlivé kapitoly předkládat vedoucí práce postupně od 1.9. 2022.
Termín odevzdání kompletní DP k posouzení vedoucí práce: 15. 10. 2021
Seznam doporučené literatury
Bočková V., Celoživotní vzdělávání výzva nebo povinnost ? , Palán Z. Základy andragogiky, Rabušicová, M.: Místo vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, Rabušicová M., & Rabušic L.: Učíme se po celý život?, Šerák M.: Zájmové vzdělávání dospělých, Špatenková N.: Edukace seniorů, Sýkorová D.: Autonomie ve stáří, Bartoňková H.: Teorie celoživotního vzdělávání, Haškovcová H.: Fenomén stáří, Klevetová D. a Dlabalová I.: Motivační prvky při práci se seniory, Plamínek J.: Vzdělávání dospělých
Seznam doporučené literatury
Bočková V., Celoživotní vzdělávání výzva nebo povinnost ? , Palán Z. Základy andragogiky, Rabušicová, M.: Místo vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, Rabušicová M., & Rabušic L.: Učíme se po celý život?, Šerák M.: Zájmové vzdělávání dospělých, Špatenková N.: Edukace seniorů, Sýkorová D.: Autonomie ve stáří, Bartoňková H.: Teorie celoživotního vzdělávání, Haškovcová H.: Fenomén stáří, Klevetová D. a Dlabalová I.: Motivační prvky při práci se seniory, Plamínek J.: Vzdělávání dospělých