Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací našeho historicky nejúspěšnějšího fotbalového klubu AC Sparta Praha. Teoretická část práce je zaměřena na teoretické poznatky z oblasti marketingu, marketingové komunikace, sportovního marketingu a sponzoringu. Praktická část práce obsahuje marketingovou situační analýzu, polostrukturovaný rozhovor s ředitelem klubu na téma vlivu pandemie na marketingovou komunikaci klubu a SWOT analýzu. Po vyhodnocení současného stavu marketingové komunikace tohoto klubu jsou následně navržena doporučení ke zlepšení stávající marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The master thesis is focused on the marketing communication of our historically most successful football club AC Sparta Prague. The theoretical part of the thesis is focused on theoretical knowledge in the field of marketing, marketing communication, sports marketing and sponsorship. The practical part of the thesis contains a marketing situation analysis, a semi-structured interview with a club director on the topic of the impact of the coronavirus pandemic on the club's marketing communication and a SWOT analysis. After evaluating the current situation of marketing communication of this club, some recommendations are subsequently proposed to improve existing marketing communication of this football club.
Klíčová slova
fotbal, fotbalový klub, COVID-19, marketing, sport, sportovní marketing
Klíčová slova v angličtině
football, football club, COVID-19, marketing, sport, sport marketing
Rozsah průvodní práce
116 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací našeho historicky nejúspěšnějšího fotbalového klubu AC Sparta Praha. Teoretická část práce je zaměřena na teoretické poznatky z oblasti marketingu, marketingové komunikace, sportovního marketingu a sponzoringu. Praktická část práce obsahuje marketingovou situační analýzu, polostrukturovaný rozhovor s ředitelem klubu na téma vlivu pandemie na marketingovou komunikaci klubu a SWOT analýzu. Po vyhodnocení současného stavu marketingové komunikace tohoto klubu jsou následně navržena doporučení ke zlepšení stávající marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The master thesis is focused on the marketing communication of our historically most successful football club AC Sparta Prague. The theoretical part of the thesis is focused on theoretical knowledge in the field of marketing, marketing communication, sports marketing and sponsorship. The practical part of the thesis contains a marketing situation analysis, a semi-structured interview with a club director on the topic of the impact of the coronavirus pandemic on the club's marketing communication and a SWOT analysis. After evaluating the current situation of marketing communication of this club, some recommendations are subsequently proposed to improve existing marketing communication of this football club.
Klíčová slova
fotbal, fotbalový klub, COVID-19, marketing, sport, sportovní marketing
Klíčová slova v angličtině
football, football club, COVID-19, marketing, sport, sport marketing