Tato práce se zabývá muzejní pedagogikou, tedy konkrétně workshopem, který se koná v prostorách muzea a klade si za cíl především seznámení účastníků se středověkým životem na našem území za pomocí aktivit.
Anotace v angličtině
This work deals with museum pedagogy, ie a workshop, which takes place in the museum and aims to acquaint participants with the medieval life in our territory with the help of activities.
workshop, history, museum, education, the Middle Ages
Rozsah průvodní práce
34 s. (51 516 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá muzejní pedagogikou, tedy konkrétně workshopem, který se koná v prostorách muzea a klade si za cíl především seznámení účastníků se středověkým životem na našem území za pomocí aktivit.
Anotace v angličtině
This work deals with museum pedagogy, ie a workshop, which takes place in the museum and aims to acquaint participants with the medieval life in our territory with the help of activities.
workshop, history, museum, education, the Middle Ages
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu další zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu poslední zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu další zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu poslední zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Josef. Základy muzeologie. Opava: Open Education & Sciences, 1997. 179 s. ISBN 80-901974-3-4.
JAGOŠOVÁ, Lucie; JUVA Vladimír; MRÁZOVÁ Lenka. 2010. Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-207-9
LE GOFF, Jacques, ed. Středověký člověk a jeho svět. Vyd. 2. Praha: Vyšehrad, 2003. 319 s. ISBN 80-7021-682-4.
NODL, Martin, ed. a ŠMAHEL, František, ed. Člověk českého středověku. Vyd. 1. Praha: Argo, 2002. 500 s. Každodenní život; sv. 14. ISBN 80-7203-448-0.
PEŠKOVÁ, Jitka. Muzeum a jeho edukační potenciál. Museologica Brunensia, 2013, roč. 2, č. 3. ISSN 1805-4722.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a Michaela JOHNOVÁ ČAPKOVÁ. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4626-4.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Josef. Základy muzeologie. Opava: Open Education & Sciences, 1997. 179 s. ISBN 80-901974-3-4.
JAGOŠOVÁ, Lucie; JUVA Vladimír; MRÁZOVÁ Lenka. 2010. Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-207-9
LE GOFF, Jacques, ed. Středověký člověk a jeho svět. Vyd. 2. Praha: Vyšehrad, 2003. 319 s. ISBN 80-7021-682-4.
NODL, Martin, ed. a ŠMAHEL, František, ed. Člověk českého středověku. Vyd. 1. Praha: Argo, 2002. 500 s. Každodenní život; sv. 14. ISBN 80-7203-448-0.
PEŠKOVÁ, Jitka. Muzeum a jeho edukační potenciál. Museologica Brunensia, 2013, roč. 2, č. 3. ISSN 1805-4722.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a Michaela JOHNOVÁ ČAPKOVÁ. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4626-4.