V bakalářské práci na téma Sociální pedagog a jeho uplatnění v prostředí ZŠ se zabývám názory pedagogických pracovníků na uplatnění sociálního pedagoga na základních školách a také na jejich teze ohledně zavedení sociálního pedagoga do zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. Cílem mé práce bylo tedy zjistit, jak si pedagogičtí pracovníci na základních školách představují práci sociálního pedagoga a jaké jsou jejich názory na zařazení sociálního pedagoga do již zmíněného zákona o pedagogických pracovnících. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila metodu dotazníkového šetření. Data jsem analyzovala pomocí metody otevřeného kódování a obsahové analýzy. V empirické části práce jsou data, získaná během výzkumu, interpretována a v závěru práce jsou zodpovězeny hlavní výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
In this bachelor's thesis Social educator and his application in environment of primary school I deal with the opinions of pedagogical staff on the use of social pedagogue at primary schools and also on their propositions regarding the implementation of social pedagogue according to law no. 563/2004 Sb. about pedagogical staff. The aim of this work was thus to find out how the pedagogical staff at primary schools see the work of social pedagogue and what are their opinions on inclusion of social pedagogue in the above-mentioned law about pedagogical staff. A questionnaire method was chosen as a research method. The data was analysed with the method of open coding and content analysis. In the empirical section of the thesis, the data obtained during the research is interpreted and at the end of the thesis the main research questions are answered.
Klíčová slova
sociální pedagog, zákon, pedagogičtí pracovníci, základní škola
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, law, pedagogical staff, primary school
Rozsah průvodní práce
36 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci na téma Sociální pedagog a jeho uplatnění v prostředí ZŠ se zabývám názory pedagogických pracovníků na uplatnění sociálního pedagoga na základních školách a také na jejich teze ohledně zavedení sociálního pedagoga do zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. Cílem mé práce bylo tedy zjistit, jak si pedagogičtí pracovníci na základních školách představují práci sociálního pedagoga a jaké jsou jejich názory na zařazení sociálního pedagoga do již zmíněného zákona o pedagogických pracovnících. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila metodu dotazníkového šetření. Data jsem analyzovala pomocí metody otevřeného kódování a obsahové analýzy. V empirické části práce jsou data, získaná během výzkumu, interpretována a v závěru práce jsou zodpovězeny hlavní výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
In this bachelor's thesis Social educator and his application in environment of primary school I deal with the opinions of pedagogical staff on the use of social pedagogue at primary schools and also on their propositions regarding the implementation of social pedagogue according to law no. 563/2004 Sb. about pedagogical staff. The aim of this work was thus to find out how the pedagogical staff at primary schools see the work of social pedagogue and what are their opinions on inclusion of social pedagogue in the above-mentioned law about pedagogical staff. A questionnaire method was chosen as a research method. The data was analysed with the method of open coding and content analysis. In the empirical section of the thesis, the data obtained during the research is interpreted and at the end of the thesis the main research questions are answered.
Klíčová slova
sociální pedagog, zákon, pedagogičtí pracovníci, základní škola
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, law, pedagogical staff, primary school
Zásady pro vypracování
Výzkumný problém: potřeba sociální pedagoga na ZŠ
Cíl výzkumu: zmapovat možnosti uplatnění sociálního pedagoga v prostředí ZŠ
Výzkumná strategie: kvantitativní
Výzkumný nástroj: dotazník
Výzkumný soubor: učitelé ze základních škol
Metoda analýzy: statistická analýza
Výzkumné otázky: 1. Jaké činnosti by měl sociální pedagog ve škole vykonávat?
2. Jaký je názor pedagogických pracovníků na pozici sociálního pedagogika ve školním prostředí?
3. Jaký mají učitelé za ZŠ názor na zařazení sociálního pedagoga do zákona o pedagogických pracovnících?
4. S kým by mohl soc. ped. ,v prostředí ZŠ, spolupracovat?
Zásady pro vypracování
Výzkumný problém: potřeba sociální pedagoga na ZŠ
Cíl výzkumu: zmapovat možnosti uplatnění sociálního pedagoga v prostředí ZŠ
Výzkumná strategie: kvantitativní
Výzkumný nástroj: dotazník
Výzkumný soubor: učitelé ze základních škol
Metoda analýzy: statistická analýza
Výzkumné otázky: 1. Jaké činnosti by měl sociální pedagog ve škole vykonávat?
2. Jaký je názor pedagogických pracovníků na pozici sociálního pedagogika ve školním prostředí?
3. Jaký mají učitelé za ZŠ názor na zařazení sociálního pedagoga do zákona o pedagogických pracovnících?
4. S kým by mohl soc. ped. ,v prostředí ZŠ, spolupracovat?
Seznam doporučené literatury
Seznam literatury:
Procházka, M. (2012) Sociální pedagogika. 1. elektronické vydání. Grada. Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=cat03959a&AN=upol.0300763&lang=cs&site=eds-live
Procházka, M. (2012) Sociální pedagogika : historické kořeny : výchova, socializace a prostředí : výchovná prostředí : škola a sociální pedagogika. Vyd. 1. Grada (Pedagogika). Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=cat03959a&AN=upol.0067811&lang=cs&site=eds-live
‘Sociální pedagog jako vychovatelská osobnost’ (2015). Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=edsoai&AN=edsoai.ocn948925614&lang=cs&site=eds-live
Seznam doporučené literatury
Seznam literatury:
Procházka, M. (2012) Sociální pedagogika. 1. elektronické vydání. Grada. Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=cat03959a&AN=upol.0300763&lang=cs&site=eds-live
Procházka, M. (2012) Sociální pedagogika : historické kořeny : výchova, socializace a prostředí : výchovná prostředí : škola a sociální pedagogika. Vyd. 1. Grada (Pedagogika). Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=cat03959a&AN=upol.0067811&lang=cs&site=eds-live
‘Sociální pedagog jako vychovatelská osobnost’ (2015). Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=edsoai&AN=edsoai.ocn948925614&lang=cs&site=eds-live