Práce předkládá kvantitativní studii, ve které byl uplatněn výzkumný design: kvazi-experimentální výzkum. Zkoumání bylo realizováno u souboru studentů středních zdravotnických škol prvních oborů Praktická sestra a Ošetřovatel v počtu 55 žáků a délce 3 vyučovacích hodin. Žáci navštěvovali SZŠ Hranice a SZŠ Olomouc ve školním roce 2021/22. Kontrolní skupina SZŠ Hranice byla vyučována frontální metodou výuky, experimentální skupina SZŠ Olomouc aktivizační metodou. Jako nástroj ke sběru dat byl uplatněn nestandardizovaný didaktický test, který byl doplněn evaluačním dotazníkem. Data byla sbírána k těmto konkrétním jevům: znalosti v oblasti učiva metody antikoncepce, hodnocení aktivizačních výukových metod.
Anotace v angličtině
The diploma thesis presents a quantitative study in which research design was applied: quasi-experimental research. The research was carried out at a group of students of secondary nursing schools in the first years of studies with the specialization Practical nurse in the number of 55 students and 3 lessons. They attended Hranice and Olomouc Secondary School in 2021/22. The control group of SZŠ Hranice was taught by the frontal method of teaching, the experimental group of SZŠ Olomouc by the activation method. A non-standardized didactic test was used as a data collection tool which was supplemented by an evaluation questionnaire. The data were collected on the following specific phenomena: knowledge in the area of teaching the contraceptive method, evaluation of activation teaching methods.
Klíčová slova
Adolescent, student střední zdravotnické školy, nestandardizovaný didaktický test, pre-test, post-test, evaluační dotazník, aktivizační výukové metody, plánované těhotenství, metody antikoncepce, výchova ke zdraví.
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, secondary nursing school student, non-standard didactic test, pre-test, post-test, evaluation questionnaire, activisational teaching methods, planned pregnancy, methods of contraception, health education.
Rozsah průvodní práce
76 s. + 17 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce předkládá kvantitativní studii, ve které byl uplatněn výzkumný design: kvazi-experimentální výzkum. Zkoumání bylo realizováno u souboru studentů středních zdravotnických škol prvních oborů Praktická sestra a Ošetřovatel v počtu 55 žáků a délce 3 vyučovacích hodin. Žáci navštěvovali SZŠ Hranice a SZŠ Olomouc ve školním roce 2021/22. Kontrolní skupina SZŠ Hranice byla vyučována frontální metodou výuky, experimentální skupina SZŠ Olomouc aktivizační metodou. Jako nástroj ke sběru dat byl uplatněn nestandardizovaný didaktický test, který byl doplněn evaluačním dotazníkem. Data byla sbírána k těmto konkrétním jevům: znalosti v oblasti učiva metody antikoncepce, hodnocení aktivizačních výukových metod.
Anotace v angličtině
The diploma thesis presents a quantitative study in which research design was applied: quasi-experimental research. The research was carried out at a group of students of secondary nursing schools in the first years of studies with the specialization Practical nurse in the number of 55 students and 3 lessons. They attended Hranice and Olomouc Secondary School in 2021/22. The control group of SZŠ Hranice was taught by the frontal method of teaching, the experimental group of SZŠ Olomouc by the activation method. A non-standardized didactic test was used as a data collection tool which was supplemented by an evaluation questionnaire. The data were collected on the following specific phenomena: knowledge in the area of teaching the contraceptive method, evaluation of activation teaching methods.
Klíčová slova
Adolescent, student střední zdravotnické školy, nestandardizovaný didaktický test, pre-test, post-test, evaluační dotazník, aktivizační výukové metody, plánované těhotenství, metody antikoncepce, výchova ke zdraví.
Klíčová slova v angličtině
Adolescent, secondary nursing school student, non-standard didactic test, pre-test, post-test, evaluation questionnaire, activisational teaching methods, planned pregnancy, methods of contraception, health education.
Zásady pro vypracování
Předmět zkoumání (O): Aktivizační výukové metody ve výchově ke zdraví se zaměřením na plánované těhotenství
Soubor participantů (P): Žáci středních zdravotnických škol
Pojetí: Kvantitativní
Nástroj sběru dat: Nestandardizovaný dotazník
Příprava literární rešerše a studium odborné literatury
Určení hlavních a dílčích cílů
Vypracování teoretické části
Příprava a realizace výzkumného šetření a vlastních aktivizačních metod
Analýza a interpretace výsledků
Shrnutí, závěr a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Předmět zkoumání (O): Aktivizační výukové metody ve výchově ke zdraví se zaměřením na plánované těhotenství
Soubor participantů (P): Žáci středních zdravotnických škol
Pojetí: Kvantitativní
Nástroj sběru dat: Nestandardizovaný dotazník
Příprava literární rešerše a studium odborné literatury
Určení hlavních a dílčích cílů
Vypracování teoretické části
Příprava a realizace výzkumného šetření a vlastních aktivizačních metod
Analýza a interpretace výsledků
Shrnutí, závěr a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
FILKA, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce - praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3.
JANIŠ, Kamil. Úvod do sexuální výchovy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2005. ISBN 80-7248-305-6.
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce - Od zadání po obhajobu. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0079-8.
KOLIBA, Peter, Petr WEISS, Martin NĚMEC a Markéta DIBONOVÁ. Sexuální výchova pro studenty porodní asistence a ošetřovatelství. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2039-0.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039- 5.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice s praktickými ukázkami. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
FILKA, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce - praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3.
JANIŠ, Kamil. Úvod do sexuální výchovy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2005. ISBN 80-7248-305-6.
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce - Od zadání po obhajobu. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0079-8.
KOLIBA, Peter, Petr WEISS, Martin NĚMEC a Markéta DIBONOVÁ. Sexuální výchova pro studenty porodní asistence a ošetřovatelství. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2039-0.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039- 5.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice s praktickými ukázkami. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.