Předmětem zkoumání byla evaluace znalostí a postojů ve vztahu k pandemii Covid-19. Soubor participantů tvořili studenti šesti středních zdravotnických škol v Česke republice, oboru Praktická sestra. Ke zkoumání byl uplatněn design observační deskriptivní korelační studie. Pro sběr dat byla využita metoda dotazování.
Nástrojem ke sběru dat byl nestandartizovaný dotazník vlastní konstrukce, složen z části dotazníkové zaměřené na postoje studentů a testovací zaměřené na vědomosti studentů. Prostřednictvím tohoto nástroje byla sbírána data na škále znalostí a na škále postojů v oblasti vztahu k pandemii Covid-19. Respondenti své dotazníkové odpovědi zaznamenávali na škále Lickterova typu.
Získaná data byla statisticky zpracována popisnou analýzou: aritmetický průměr, medián, modus, směrodatná odchylka, rozptyl maximální a minimální hodnota. K ověření hypotéz byla použita induktivní statistika.
Anotace v angličtině
The subject of the study was the evaluation of knowledge and attitudes in relation to the Covid-19 pandemic. The participants were students of six secondary schools of nursing in the Czech Republic, majoring in Practical Nursing. An observational descriptive correlational study design was applied to the research. A survey method was used for data collection. The instrument for data collection was a non-standardized questionnaire of own construction, consisting of a questionnaire part focused on students' attitudes and a test part focused on students' knowledge. The instrument was used to collect data on the knowledge scale and the attitudes scale in relation to the Covid-19 pandemic. Respondents recorded their questionnaire responses on a Likert-type scale.
The collected data were statistically processed by descriptive analysis: arithmetic mean, median, mode, standard deviation, maximum and minimum variance. Inductive statistics were used to test the hypotheses.
Klíčová slova
student střední zdravotnické školy, Praktická sestra, nestandardizovaný dotazník, vědomosti, postoje
Klíčová slova v angličtině
student of secondary school of nursing, practical nurse, non-standardized questionnaire, knowledge, attitudes
Rozsah průvodní práce
131
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem zkoumání byla evaluace znalostí a postojů ve vztahu k pandemii Covid-19. Soubor participantů tvořili studenti šesti středních zdravotnických škol v Česke republice, oboru Praktická sestra. Ke zkoumání byl uplatněn design observační deskriptivní korelační studie. Pro sběr dat byla využita metoda dotazování.
Nástrojem ke sběru dat byl nestandartizovaný dotazník vlastní konstrukce, složen z části dotazníkové zaměřené na postoje studentů a testovací zaměřené na vědomosti studentů. Prostřednictvím tohoto nástroje byla sbírána data na škále znalostí a na škále postojů v oblasti vztahu k pandemii Covid-19. Respondenti své dotazníkové odpovědi zaznamenávali na škále Lickterova typu.
Získaná data byla statisticky zpracována popisnou analýzou: aritmetický průměr, medián, modus, směrodatná odchylka, rozptyl maximální a minimální hodnota. K ověření hypotéz byla použita induktivní statistika.
Anotace v angličtině
The subject of the study was the evaluation of knowledge and attitudes in relation to the Covid-19 pandemic. The participants were students of six secondary schools of nursing in the Czech Republic, majoring in Practical Nursing. An observational descriptive correlational study design was applied to the research. A survey method was used for data collection. The instrument for data collection was a non-standardized questionnaire of own construction, consisting of a questionnaire part focused on students' attitudes and a test part focused on students' knowledge. The instrument was used to collect data on the knowledge scale and the attitudes scale in relation to the Covid-19 pandemic. Respondents recorded their questionnaire responses on a Likert-type scale.
The collected data were statistically processed by descriptive analysis: arithmetic mean, median, mode, standard deviation, maximum and minimum variance. Inductive statistics were used to test the hypotheses.
Klíčová slova
student střední zdravotnické školy, Praktická sestra, nestandardizovaný dotazník, vědomosti, postoje
Klíčová slova v angličtině
student of secondary school of nursing, practical nurse, non-standardized questionnaire, knowledge, attitudes
Zásady pro vypracování
Předmět zkoumání: Informovanost a znalost studentů středních zdravotnických škol o onemocnění Covid-19. Preventivní opatření šíření infekčního respiračního onemocnění na školách. Výuka prevence na středních zdravotnických školách, dodržování preventivních doporučení.
Soubor participantů: studenti středních zdravotnických škol
Pojetí: kvantitativní
Nástroj /metoda/ technika ke sběru dat: dotazníkové šetření
Kroky tvorby diplomové práce: 5.1 Sběr a studium odborné literatury 5.2 Stanovení výzkumného problému 5.3 Tvorba hypotéz 5.4 Sestavení dotazníku 5.5 Pilotáž 5.6 Sběr dat 5.7 Vyhodnocení dotazníkového šetření 5.8 Ověřování a zhodnocení hypotéz 5.9 Interpretace výsledků výzkumu
Zásady pro vypracování
Předmět zkoumání: Informovanost a znalost studentů středních zdravotnických škol o onemocnění Covid-19. Preventivní opatření šíření infekčního respiračního onemocnění na školách. Výuka prevence na středních zdravotnických školách, dodržování preventivních doporučení.
Soubor participantů: studenti středních zdravotnických škol
Pojetí: kvantitativní
Nástroj /metoda/ technika ke sběru dat: dotazníkové šetření
Kroky tvorby diplomové práce: 5.1 Sběr a studium odborné literatury 5.2 Stanovení výzkumného problému 5.3 Tvorba hypotéz 5.4 Sestavení dotazníku 5.5 Pilotáž 5.6 Sběr dat 5.7 Vyhodnocení dotazníkového šetření 5.8 Ověřování a zhodnocení hypotéz 5.9 Interpretace výsledků výzkumu
Seznam doporučené literatury
1. HAMPLOVá, Lidmila. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0568-7.
2. KOLÁŘ, Milan. Respirační infekce a jejich léčba. Praha: Maxdorf, 2016. ISBN 978-80-7345-481-4.
3. BEHARKOVÁ, Natálie t al. Metodika ke zpracování závěrečné práce pro vybrané nelékařské zdravotnické obory. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9370-6.
4. EGER, Ludvík. Základy metodologie výzkumu. 2. Přepracované a rozšířené vydání. Plzeň: Západočeská univerzita, 2017. ISBN 978-80-261-0735-4.
5. FELMAN, Adam. What to Know about Coronaviruses. [online]. 2020 [cit. 2021-01-02]. Dostupné z: www.medicalnewstoday.com/articles/256521.
6. TROJÁNEK, Milan et al. Nový koronavirus (SARS-CoV-2) a onemocnění COVID -19. [online]. Čas. Lék. čes. 2020 [cit. 2021-01-02]. Dostupné z: https://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=16&sid=4df830d7-6642-4606-8b3b-b6558acb91a1%40sessionmgr4007.
Seznam doporučené literatury
1. HAMPLOVá, Lidmila. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0568-7.
2. KOLÁŘ, Milan. Respirační infekce a jejich léčba. Praha: Maxdorf, 2016. ISBN 978-80-7345-481-4.
3. BEHARKOVÁ, Natálie t al. Metodika ke zpracování závěrečné práce pro vybrané nelékařské zdravotnické obory. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9370-6.
4. EGER, Ludvík. Základy metodologie výzkumu. 2. Přepracované a rozšířené vydání. Plzeň: Západočeská univerzita, 2017. ISBN 978-80-261-0735-4.
5. FELMAN, Adam. What to Know about Coronaviruses. [online]. 2020 [cit. 2021-01-02]. Dostupné z: www.medicalnewstoday.com/articles/256521.
6. TROJÁNEK, Milan et al. Nový koronavirus (SARS-CoV-2) a onemocnění COVID -19. [online]. Čas. Lék. čes. 2020 [cit. 2021-01-02]. Dostupné z: https://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=16&sid=4df830d7-6642-4606-8b3b-b6558acb91a1%40sessionmgr4007.